(Sisuturundus) Milline peaks olema IT-spetsialistide värbaja?

annibessie

Paljude IT-ettevõtete laienemine ja vajadus värvata spetsialiste välisriikidest on loonud olukorra, kus on vaja IT-spetsialistide värbaja abi, kes tegeleks potentsiaalsete kandidaatide otsimise, esmase hindamise ning sageli ka Eestisse tööle asuvate töötajate aitamise ja toetamisega.

IT- valdkond ning rahvusvahelisus teeb selle töö klassikalisest värbaja tööst mõnevõrra erinevaks, seetõttu on hea läbi mõelda, millised omadused peaks olema heal IT-spetsialistide värbajal.

1. Erialased teadmised

IT-valdkonnas värbamisel võib kasuks tulla see, kui värbajal endal on IT-alased teadmised ning haridus ja/või töökogemus. Erialased teadmised annavad parema ettekujutuse valdkonnast ja aitavad tööd efektiivsemalt teha, eriti kandidaatide hindamisel. Ühtlasi võimaldab see kandidaatidele vakantsest ametikohast parema ülevaate anda – seda nii sisulise kui tehnilise poole pealt. Kui värbajal on vähemalt põhilised erialased teadmised olemas, saavad ka potentsiaalsed kandidaadid ennast juba esimestel vestlustel rohkem avada ja nii on juba varasemas staadiumis võimalik paremini mõista kandidaadi ja ettevõtte võimalikku sobivust. Ehk isegi olulisem kui praktiline kogemus, tähtis värbaja huvi IT-valdkonna vastu. Loogiline on, et kõigest ei saa kõike teada, seetõttu on pigem oluline infootsimise ja analüüsioskus. See on eriti oluline just IT-valdkonnas värbamisel, sest IT-valdkond areneb ja muutub väga kiiresti ning pidevalt tuleb ise informatsiooni otsida ja ennast muutustega kursis hoida.

2. Hea suhtlemisoskus

Nii nagu paljudes teistes valdkondades, on ka IT-valdkonna värbamisspetsialistide puhul oluline väga hea suhtlemisoskus ja proaktiivsus ning seda mitmel põhjusel. Esiteks saavad väga head spetsialistid tööpakkumisi peaaegu iga päev ning seetõttu on oluline, et värbaja suudaks esitleda tööpakkumist, infot ettevõtte ja riigi kohta nii, et see püüaks tähelepanu ja tekitaks kandidaadis huvi. Tänases tööjõuturu olukorras ei saa kindlasti avaliku konkursi peale lootma jääda ja potentsiaalseid kandidaate tuleb iseseisvalt eri rahvusvaheliste kanalite kaudu otsida. Loomulikult on suhtlemisoskus väga oluline ka intervjuude korraldamisel, kuid lisaks tavapärastele teemadele tuleb välja selgitada ka kandidaadi motivatsioon ja tegelik valmisolek Eestisse kolida ja siin töötada. Välisriikidest värvates pole kindlasti vähem tähtis ka pidev suhtlemine Eestisse tulnud töötajaga (ja tema perega), sest tihti on värbaja tööle asuva inimese (ja pere) kontaktisik, kellele saab alati loota ning kellelt vajadusel nõu ja abi küsida.

3. Rahvusvaheline värbamiskogemus

Kindlasti tuleb kasuks ka rahvusvaheline värbamiskogemus. Olles kokku puutunud kandidaatidega eri riikidest, tekib parem ülevaade välisriikidest tulevate inimeste ootustest ja hirmudest ning sel moel saab värbaja kandidaate edukamalt nõustada. Välisriigist saabuvale töötajale on väga oluline anda võimalikult hea ülevaade ja objektiivne informatsioon sellest, mis teda Eestis ees ootab ja millega tuleb arvestada. Paljud igapäevaeluga seotud küsimused, mis on Eestis elava inimese jaoks tavapärased ja iseenesestmõistetavad, ei ole seda välisriigist tuleva inimese jaoks, seetõttu on mõistlik seletada inimesele ka enda hinnangul vähem tähtsaid aspekte. Tähtis on heale kandidaadile mõista anda, et ta on oodatud (nii Eestisse kui ettevõttesse), ning selle mulje jätabki eelkõige värbaja oma suhtumise, suhtlemisoskuse ja pühendumusega.

Kindlasti ei ole eelmainitud omaduste ja kompetentsiga inimest lihtne leida, sest paljud IT-valdkonna teadmiste ja kogemusega inimesed teevad erialast tööd. Lisaks pole kõikidel ettevõtetel ka vajalik ettevõttesse tööle võtta täiskohaga IT-spetsialistide värbajat, sest sageli pole värbamisvajadus stabiilne. Sellisel juhul on hea teha koostööd ettevõttega, mis on spetsialiseerunud värbamisele IT-valdkonnas ning millel on olemas vajalik kontaktvõrgustik, teadmised ja oskused.

CTRL on personaliotsingufirma, mis on spetsialiseerunud värbamisele IT-valdkonnas. Meeskonnas on ka IT-valdkonna erialateadmistega värbamisspetsialiste, kes tegelevad päevast päeva rahvusvahelise värbamisega. Lisaks aitavad nad tööle asuvatel kandidaatidel Eestisse kolida ja end sisse seada.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST PUaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Valdkonna töökuulutused

Posti Group is looking for a TEAM LEADER

Manpower OÜ

08. oktoober 2017