(Sisuturundus) Kogemuslugu: ehituskaupluses ehituse ja inimhingede eksperdiks

annikatammur

Viisteist aastat K-rauta ehituspoodides töötanud Annika Tammurist ei usuta sageli, et ta on juurtelt läbi ja lõhki eestlane. Ta on selleks ebaeestlaslikult jutukas, särav ja rõõmsameelne, justkui paistaks iga päev päike ja halli argipäeva polekski.

2002. aastal sattus ta Haabersti K-rauta kauplusesse kassiiriks. Ise arvas, et ajutiselt. Esimesed päevad olid keerulised: arvutiprogramm arusaamatu ja tooted tundmatud. Ajutisest tulemisest on välja kasvanud 15 aastat, mille sisse mahub palju erinevaid ameteid ja rolle K-rauta struktuuris – kassiir, infokassa teenindaja, tööriistaosakonna vanemklienditeenindaja, kassiiride atesteerija, uue kassasüsteemi koolitaja. Praegu on Annika saanud väljakutse Haabersti uueneva sisu ja ilmega kaupluses info- ja kassaosakonna juhina ning otsib muuhulgas endale uusi kolleege.

Kogemustepagas lubaks oma maja ehitada

Ennast rööprähklejaks nimetav Annika peab nii pikalt ühes ettevõttes töötamist enesestmõistetavaks, sest tal on ka kolleege, kes olnud samas kaupluses 10–20 aastat. Isegi tema esimene mentor, kellel oli suur roll ehituskaupade maailma sissesulandumisel, on endiselt K-rautas tööl. Annika sõnul ongi tema pika ettevõttesisese karjääri eelduseks olnud kaks komponenti – suurepärased kolleegid ja vaheldusrikas töö. Kui üks ametikoht muutub rutiinseks, saab otsida uue, ja kui peaks ka juhtuma, et uus pole päris sobiv, siis naasta soovi korral eelmisesse rolli või leida midagi muud.  

Niimoodi ehituskaupluse eri osakondades töötades koguneb ühel hetkel selline teadmiste ja kogemuste pagas, et põhimõtteliselt võiks oma maja valmis ehitada. Kui ka mõnes asjas pole ise ekspert, siis keegi kolleegidest kindlasti on. Kodus remondi tegemiseks ei palka keegi töömeest, sellega saab igaüks ise hakkama.

Motivatsioon on eeldus, kõik muu on õpitav

Ehituskauplusesse tööletulekut soovitab Annika kõigile, kellel jagub tahet ja huvi. Tema sõnul pole tähtis vanus ega sugu, vaid ennekõike soov seda tööd teha, sest kõik muu on õpitav. Laienevasse kauplusesse töötajaid värbav Annika arvab, et kõige kiiremini õpib tööd tehes, aga loomulikult on oluline roll ka toote- ja teeninduskoolitustel ning pikaajalistest töötajatest mentoritel, kes kõik keerulise arusaadavaks tõlgivad. Sageli on unikaalseteks õpetajateks ka ehitajatest kliendid, kes algajale teenindajale lahkelt soovitusi jagavad.

Annika peab siiski vajalikuks öelda, et klientidelgi tuleb ette halbu päevi, mil nad kõik emotsioonid teenindaja peale välja valavad. Selleski näeb Annika pigem positiivset, sest kehva tujuga kliendid aitavad kasvatada paksu nahka ja muutuda ise tugevamaks. Samas teevad kliendid aeg-ajalt ka midagi ootamatult lahedat, näiteks toovad tänutäheks tahvli šokolaadi. Selleks polegi palju tarvis – kliendid oskavad hinnata väikeseid pisiasju ja avalat naeratust.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST PUaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Valdkonna töökuulutused

Ebeta otsib BÜROOJUHTI

M-Partner HR OÜ

24. juuni 2017

Hoiame Kokku Grupp otsib JUHIABI-BÜROOJUHTI

M-Partner HR OÜ

19. juuni 2017