(Sisuturundus) Sihtotsing on võtmesõna

maritantik

Ettevõtted usaldavad aina enam personaliotsingufirmasid. Sihtotsingutele suunatud ettevõtte Talentor Estonia praktika põhjal muutub värbamisprotsess aasta-aastalt aina personaalsemaks ja toimub pigem vahetu suhtlemise kui kuiva elulookirjelduste läbivaatamise teel. Võtmesõnaks on sihtotsing ja üha enam usaldavad ettevõtjad personaliotsingufirmade kogemusi, soovimata ise värbamisprotsessile aega kulutada.

„Kuigi ühe otsingu ajaline maht on jäänud enam-vähem samaks, on aastatega muutunud tegevuste osakaalud,” ütleb Talentor Estonia konsultant ja partner Marit Antik, lisades, et värbamisprotsessist peaaegu veerandi moodustas mullu kandidaatide otsimine ja sobivatest nimekirja (long-list) koostamine. Kümme aastat tagasi oli selle osakaal umbkaudu 5% ja viis aastat tagasi 9% protsenti kogu protsessist.

Talentor Estonia statistikast selgub, et aasta-aastalt suurenevad vanemate inimeste võimalused tööd leida – tänasel tööturul pakuvad konkurentsi ka üle 60- ja isegi üle 70-aastased. Piire on kaotamas töökoha ja tööaja mõisted ning kasvamas on selliste töökohtade arv, kus puudub eesti keele oskuse nõue. Ettevõtted ootavad, et väljapakutud lõppkandidaadid on sarnase valdkonna ja ametikoha kogemusega.

Ajalooks on saanud valiku tegemine puhtalt avaliku konkursi kaudu laekunud CV-de läbivaatamise ja hindamise põhjal. Selle osakaal kogu värbamisprotsessist oli mullu vaid 3%, võrreldes kümne aasta taguse 19 ja viie aasta taguse 15 protsendiga. Olulisel määral on tõusnud kõnede ja kandidaatidega suhtlemise osakaal – 17% võrreldes 2006. aasta kuue protsendiga.

Tegevuste osakaalude muutus otsinguprotsessis
Tegevuste osakaalude muutus otsinguprotsessis

Marit Antiku sõnul võib kümne ja viie aasta jooksul toimunud muudatuste märksõnadena nimetada vahetut suhtlust ja personaalsust, mis käib käsikäes automatiseerituse kasvu ja virtuaalsusega. „Ühest küljest on värbamine muutunud lihtsamaks, kuna kandidaatide kohta leiab infot palju kordi lihtsamalt kui kümme aastat tagasi. Samas on potentsiaalsete kandidaatide suhtumine töökohavahetusse muutunud passiivsemaks ja lähenema peab suuremale hulgale inimestele.”

Värbamises mängivad aina suuremat rolli internet ja sotsiaalmeedia, millest on saanud samuti värbajate tööriistad. Kui Facebookil oli 2006. aastal ligi 100 000 kasutajat, siis aastal 2011 oli neid üle 800 miljoni ning eelmisel aastal jõudis Facebooki kasutajate arv üle 2 miljardi (sealhulgas Eestis on näoraamatu kasutajaid umbes pool elanikkonnast). Maailma suurimal professionaalidele orienteeritud sotsiaalvõrgustikul LinkedIn oli kümme aastat tagasi miljon kasutajat, kuid 2016. aastal oli see arv üle 460 miljoni ja LinkedIn on tuntud enam kui 200 riigis.

Kuidas toimub sihtotsingu protsess?

Talentor Estonia leiab kliendi jaoks sobivaimad töötajad. Otsingut tehakse peamiselt sihtotsingu (headhunting) meetodil, mis tähendab, et Talentori konsultandid leiavad kandidaadid ise üles ning lähenevad neile potentsiaalse tööpakkumisega otse ja personaalselt. Kõikide huvi üles näidanud kandidaatidega tehakse põhjalikud intervjuud. Samuti tehakse mõneminutilised videointervjuud, mille küsimused on kooskõlastatud kliendiga.

Videointervjuud annavad kliendile esmase arusaama kandidaadi mõttekäikudest ja suulisest võõrkeele oskusest. Kokkuvõtted lõppkandidaatidest esitatakse koos vajalike dokumentidega kasutajasõbraliku värbamistarkvara eRecruiter vahendusel, mis muudab kandidaatide haldamise kliendi jaoks äärmiselt mugavaks ning süsteemseks ja kiireks.

Vahel tuleb äritegevuses ette ka olukordi, kus on vaja ettevõtte tegevust ümber korraldada, töötajate koosseisu vähendada ja mõnest töötajast loobuda. Selleks pakub Talentor Estonia koondamisnõustamist ehk outplacement-teenust, mis aitab juhtidel korraldada lahkumisprotsessi efektiivsemalt, vähendades keeruliste otsuste edastamisest ja elluviimisest tekkivaid pingeid. Samas aitab see tööandjal säilitada head mainet, hoida ära allesjäänud töötajate motivatsiooni langust ja kindlustunde vähenemist ning lahkuvatel töötajatel leida kiiremini uusi sobivaid väljakutseid.

Allikas: Talentor 

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST PUaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

Valma Seikluspark pakub uusi võimalusi konverentsideks ja koolitusteks

Lõuna-Eestis, 55 km Tartust Viljandi suunas ja 23 km Viljandist Tartu poole asuv Valma Seikluspark avas uue kaasaegse konverentsihoone, pakkudes senisest veelgi mitmekülgsemaid võimalusi ühendada seminarid, töötoad või koolitused õhtuse lõõgastusega seikluspargis ning meeleoluka firmapeoga.

Värske ja erakordselt särav koht stiilseks firmapeoks – Olympic Casino Olümpia

Smokingus härrad, õhtukleitides daamid, bigbänd, kabaree, särisev pinge Black Jacki lauas ja erutav kõlin automaadisaalis – ei, see pole James Bondi uue filmi treiler, vaid firmaüritus Tallinna kõige põnevamas peokohas, Olympic Casino Olümpias.

Valdkonna töökuulutused