16. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas sisustada töötajate efektiivsust tõstvat kontorit?

Eesti juhtiva kontori- ja laosisustuse tarnija AJ Tooted AS kontor
Foto: AJ Tooted AS
Kontori sisustamisel on lisaks praktilisusele, funktsionaalsusele ja esinduslikkusele kõige olulisem, et see töötaks ruumis töötavate inimeste kasuks. Sisenejatel peaks büroosse astudes tekkima meeldiv emotsioon, kuid veel tähtsam on, et seal päev läbi viibivad töötajad tunneksid end hästi, ütleb AJ Tooted AS Turundusjuht Evelin Lepp.

Seetõttu tuleks ruumi disainimist alustades mõelda eelkõige, milline on ruumi eesmärk, kui palju inimesi seal tööd teeb, millised on nende tööülesanded ja mida läheb vaja, et nad neid kohustusi võimalikult hästi täita saaks.

Suuremate ruumide sisustamisel on mõistlik kaasata sisekujundaja, eriti veel siis, kui ruum peab täitma mitut erinevat funktsiooni. Näiteks kuidas panna avatud kontor toimima koos puhkenurga ning koosolekusaaliga nii, et need ruumid üksteist segama ei hakka? Kui tegemist on väiksema ruumiga või olemasoleva ruumi kerge uuenduse ja ümbersisustamisega, on abiks ka professionaalsed müügikonsultandid. Neil olemas on piisav kogemus probleemidega, mis tuleks sisustades lahendada, et töötegemine oleks hiljem lihtne ja meeldiv. Samuti on neil ülevaade kõikidest pakutavatest toodetest ning oskavad soovitada huvitavaid praktilisi lahendusi, mille peale ise ei pruugi tullagi. Alati on parim lahendus rääkida uue kontori plaanid korralikult läbi ning seejärel koos parim lahendus kokku panna.

Kuidas vältida ebavajalike asjade kuhjumist?

Et pakkuda parimat kohta töö tegemiseks, peab teadma töö iseloomu. Selleks on hea kaasata sisustuse planeerimisse personalijuht, kes on kursis töötajate erinevate ülesannetega ning oskab täpsemalt ütelda, mida on vaja. Kui näiteks töö iseloom on paikne ja töötaja istub terve päeva laua taga, oleks mõistlik kasutada kõrguses reguleeritavat lauda, et inimene saaks end päeva jooksul natukene sirutada.

Avatud kontori puhul, kus on palju laudu üksteise lähedal ning tegemist on aktiivse tööga, mis hõlmab endast ka telefonikõnede tegemist, on hea planeerida sisustuse juurde helisummutavad vaheseinad, infotahvlid või paneelid.

Ebavajalik kontorisisustus on aga suhteliselt subjektiivne mõiste. Mis ühe jaoks tundub üleliigne, on teise jaoks töö ladusa jooksmise seisukohalt väga oluline. Peamine on see, et ruumis oleks hea tööd teha ja seal ei valitseks nii-öelda sisustuslik kaos. Just vanemate kontoriruumide juures kipub olema probleemiks see, et esemeid soetatakse ükshaaval vastavalt hetke vajadusele, läbimõtlemata sealjuures selle sobitumist üldisesse tööruumi. Varem vaid ühte eesmärki täitnud eseme saaks täna asendada multifunktsionaalsega ning tänu sellele on võimalik osa sisustust välja vahetada nii, et ruumi tuleb juurde. Kui kasutada näitena taas vaheseinasid, siis varem olid eraldi mürasummutavad vaheseinad ja infotahvlid – need kaks asja on võimalik lihtsalt omavahel ühendada ning lisaks luua eraldus kahe töölaua vahel.

Hea on igal aastal ruum korra nii-öelda värske pilguga üle vaadata. Kas iga ruumis olev mööbliese täidab oma eesmärki? Meie töö iseloom muutub ajas ja sellega seoses muutub ka tööks vajalik sisustus. Varem tehti palju tööd paberitega ning suured dokumendikapid olid asendamatud. Nüüd talletub enamik olulisest infost arvutisse ja kappe nii suures mahus enam vaja ei ole. Kui ruum tundub mööblist liiga koormatud, võiks võtta ette väikese korrastuse ja miks mitte asendada mõned kapid väiksemate personaalsete küljekappidega koos blanketilahtritega. Igal töötajal on võimalik kapp sisustada vastavalt oma soovile: teha ruumi paberitele, hoida vajalikud dokumendid blanketilahtrites ja alati käepärast. Kapis võiks olla piisavalt ruumi ka pastapliiatsitele ja märkmikule, et töölaua pind vabaks saada. Nii on kontori üldmulje puhas ja korras, aga samas on kõik vajalik alati kindlas kohas lihtsasti leitav.

Võlusõna on ergonoomika!

Küsimuse juures, mis on igas kontoris hädavajalik, ei pääse üle ega ümber ergonoomikast. Enamik kontoritööd toimub arvuti taga istudes, mis tähendab, et pingelistel tööpäevadel unustatakse teha pause ning ennast liigutada. Keha vajab aga liikumist, et mõte hästi töötaks, organism jaksaks vastu pidada ega tekiks lihaspinged. Kõige lihtsam moodus muuta töökeskkond ergonoomilisemaks ja aktiivsemaks on kasutada kõrguses reguleeritavaid laudasid. Istuva ja seisva tööasendi vahetumine aktiveerib erinevaid lihaseid ja seeläbi ergutab ka mõttetööd.

Parimate lahenduse leidmisel oleneb palju ettevõttest endast ja töö iseloomust. On töid, mis nõuavad eraldi väiksemaid tööruume ja on ameteid, kus omavahel pidev suhtlemine kiirendab töö protsessi ja muudab selle sujuvamaks. Määrav on ka kasutuses oleva pinna suurus, kui palju töötajaid või erineva funktsiooniga ruume on vaja kindlale alale ära mahutada. Siinjuures tulevad appi taas professionaalsed müügiesindajad, kellega saab alati läbi arutada, millised on ootused ruumile ja mida tuleks sisustamisel silmas pidada. Sellest lähtuvalt saab juba koos edasi minna – ühelt poolt teadmised personali ja ruumi tuleviku väärtuste kohta, teiselt poolt teadmised pakutavate sisustusvõimaluste kohta ning mõtted, kuidas kontor antud olukorras kõige paremini tööle panna.

Kuidas leida õige sisustus oma kontorile?

Mööbli valimisel tuleb lähtuda sellest, et kontor ei ole ruum, mida uuendatakse vastavalt hetkeemotsioonile. Muutuse kutsub esile kas tööprotsessi, töötajate või ettevõtte eesmärgi muutus. Seega tuleb valida tooted, mis kestavad kaua, mida on lihtne hooldada ega vanane liiga kiiresti. Planeerides uut ruumi, tuleks vaadata eelkõige mööbliseeriaid, mis pakuvad palju erinevaid kombineerimisvõimalusi ning on ajas täiendatavad. Nii saab jooksvalt samast seeriast tooteid juurde lisada nii, et ruumi üldpilt oleks meeldiv. Tulevikus järgmist ruumi planeerides saab sama seeria tooteid kombineerida, et kontori üldmulje oleks ühtne.

Näiteks AJ Toodetel tuli 2016. aastal välja uus kontorimööbli seeria Modulus, mis pakub võimalust omavahel kombineerida nii lauad, suured lükandustega kapid, väiksemad sahtlikapid ja küljekapid ning juurde lisada erinevaid väiksemaid mooduleid, mis muudab iga kontori isikupäraseks. Väga moderne ja leidlik lahendus!

Aga enne, kui hakkate mõtlema uue sisustuse planeerimisele, tuleks teha selgeks, miks praegune sisustus ei tööta. Muidu võib tekkida olukord, et tellitakse küll ilus uus mööbel, aga mured seal ruumis jäävad samaks. Laud ei ole vaid selleks, et seal taga tööd teha, vaid kogu ruumi sisustus peab töötama koos. Oluline on mõista, mida ruum ettevõtte ja töötajate jaoks tegema peaks, rääkida töötajatega, mis neile hetkel muret teeb ning mis peaks olema paremini. Sealt saab palju head informatsiooni, mis uue ruumi planeerimisel kasuks tuleb. Selle info põhjal saavad professionaalid aidata sisustada ruumi nii, et sisustus tuleks läbimõeldud, praktiline ja meeldiv.

AJ Tooted AS

Ligi 20 aastat tagasi Eestis tegevust alustanud AJ Tooted AS on kasvanud Eesti juhtivaks kontori- ja laosisustuse tarnijaks, pakkudes klientidele võimalust kasvada tänu efektiivsemale ja kvaliteetsemale töökeskkonnale. AJ Tooted emafirma alustas tegevust 1975. aastal Rootsis ning on aastatega kasvanud globaalseks ettevõtteks, millel on 18 tütarfirmat, omad tehased ning hulganisti edasimüüjaid. AJ märksõnadeks on kvaliteet, kiire tarne, soodsad hinnad, rahulolevad kliendid ning asjatundlikud töötajad. Lisaks büroodele ja ladudele sisustab ettevõte ka riietusruumid, söögitoad, koolid ja lasteaiad, kusjuures suured laoseisud ning hästi toimiv transport lubab tarnida ka suuremaid tellimusi lühikese aja jooksul.

www.ajtooted.ee

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456