26. veebruar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uuring: tööandjad usuvad, et palk ei ole peamine motivaator ning paindlik tööaeg on muutunud normiks.

Kas palk on teie ettevõttes töötajatele nr 1 motivaator?
Foto: SportID
SportID viis detsembris oma kasutajate seas läbi küsitluse, et teada saada, millisena näevad töötajad oma tööandja rolli nende tervise eest hoolt kandmisel. Sel kuul tegime analoogse küsitluse tööandjate hulgas, et saada aimu, milline on nende nägemus töötajate tervise üle.

Küsitluses osales kokku 47 ettevõtet, kes maksavad igakuiselt oma töötajatele sporditoetust läbi SportID keskkonna. Keskmise küsitluses osalenud ettevõtte töötajate arv oli 213 töötajat. Küsimused olid suunatud ettevõtete personalitöötajatele. Vaatame järgnevalt, millised on tööandjate vastused küsitlusele.

Kas pakute oma töötajatele piisavat tööaja paindlikkust? 79% vastajatest uskus, et see nii on. See näitab, et range üheksast-viieni tööpäev on hakanud kaotama oma olulisust ning tööandjad usaldavad järjest rohkem oma töötajaid ise valima, millal nad käivad lõunal, millal nad kontorisse tulevad ning millal pause teevad. Varasemalt oleme kirjutanud, et nii paindlik tööaeg kui ka näiteks 6-tunnine tööpäev omavad positiivset mõju töötajate tootlikkusele kui ka heaolule.

Kas pakute piisavat spordi- ja tervisetoetust? Tegemist oli SportID klientidega, seega neil selline toetus igal juhul on olemas. 85% uskus ka, et toetatakse piisaval määral. Meenutame, et 76% töötajatest uskus samal ajal, et nende tööandja saaks panustada rohkem, et nad oleksid aktiivsemad.

Kas tunnete, et pakute piisavalt tervisliku elustiili alast teavet (uni, vaktsineerimised jne)? 43% arvasid, et pakuvad küll ja 57% et mitte. Et ettevõtte jaoks on oluline hoida oma töötajad puhanuna ja motiveerituna, võiksid ettevõtted rohkem siinkohal panustada. Piisab ka pisikestest algatustest – kutsuda kontorisse vaktsiinibuss või korraldada tervisenädalaid, kus viiakse läbi erinevaid töötubasid ja koolitusi.

Kas tunnete, et pakute piisavalt ergonoomilist töökeskkonda? Praktiliselt kõik ehk 97% tööandjatest vastasid, et nii see on. Töötajad seda päris nii ideaalsena ei näinud, kuid üldiselt olid nemadki selle poolega rahul. Tööandjatel tasub kindlasti mõelda ning panustada ergonoomilistesse töövahenditesse, sest see aitab ennetada paljusid tervisemuresid, mis muidu töötajaid võivad ohustada.

Kas pakute piisavalt infot lülisamba tervise kohta? 76% vastasid, et ei tee seda. Ja see on ka igati kooskõlas meie varasema küsitlusega töötajate seas, kellest enam kui pooled kurtsid probleeme lülisamba tervisega. Seljavalud on tüüpiline probleem istuva iseloomuga kontoritöö puhul, mida aitab ennetada ergonoomiline töökeskkond – muudetava kõrgusega lauad, ergonoomilised klaviatuurid ja arvutihiired, mugavad toolid. Kuigi esmane investeering võib olla suur, tasub see end pikas perspektiivis tervemate ja efektiivsemate töötajate näol end ära.

Väga palju saab lülisamba probleemide ennetamiseks ära teha ka töötaja ise. Igatunnised liikumispausid vähendavad seljavalude tekkimise riski ning annavad uue annuse energiat. Piisab vaid sellest, kui kolleegile e-maili kirjutamise asemel ise ta juurde kõndida, või kasutada lifti asemel treppe. Erinevaid võimalusi on mitmeid!

Kas palk on teie ettevõttes töötajatele nr. 1 motivaator? 83% oli  veendunud, et nii see pole. Kuigi palk on kindlasti väga oluline argument, on ka teised aspektid järjest olulisemaks muutunud. Positiivne töökeskkond, erinevad sportimisvõimalused ja paindlik tööaeg on need, mis on tihti palganumbrist olulisemad ja võivad potentsiaalse töötaja mõne konkurendi juurde viia.

Allikas: Tervefirma.ee blogi

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456