10. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas sina teed tööandja valikul taustauuringu?

Püsivat töösuhet aitab alustada mõlemapoolne "kodutöö".
Foto: pixabay.com
Sageli räägitakse, kuidas tööandjad teevad potentsiaalsete uute töötajate kohta internetis taustauuringud. Võimalused seda teha on ka tööotsijal, kuid ikkagi minnakse väga tihti töövestlusele, olemata teinud vähimatki n-ö kodutööd ettevõtte väärtuste ja juhtimiskultuuri kohta. Selle tagajärjeks on enamasti lühiajaline töösuhe.

Mind pani siinset kirjutist „paberile” panema lugu elust enesest. Mõnda aega tagasi kohtusin inimesega, kes osales minu korraldatud personaliotsingus. Konkursi lõppedes pakuti talle tööd just temale südamelähedases valdkonnas. Ta oli sellist võimalust juba pikalt otsinud, talle pakuti häid väljakutseid põnevas ametis, ent ometi lahkus ta peagi ettevõttest … Kohtumisel rääkisime sel teemal ja ta ütles:  „Mul oli endal kodutöö tegemata.” Tema tabav ütlus pani mind teema üle pikemalt mõtlema.

Me teeme elus palju valikuid, vahel oleme nendega rahul ja vahel mitte. Uue töö ja tööandja valik on üks tähtis valik, liialdamata. Tööintervjuudel küsitakse kandidaadilt enamasti üsna palju küsimusi. Seda eesmärgil, et kandidaadi või konkursil osaleja (kuidas kellelegi suupärane) kohta infot saada. Kandidaadid ise väga palju küsimusi ei esita, kuigi see on igati asjakohane. Mille põhjal kandidaat siis otsuse teeb? Kas töökuulutusest saadud infost piisab või on küllalt infost, mida personalitöötaja või personaliotsingu ettevõte välja pakub? Tulevase tööandja personalitöötaja ei kipu jagama infot, mis võib kandidaadile negatiivsena tunduda, sest sobivaid kandidaate on ju enamasti oodatust ikka vähem. Personaliotsingu ettevõte ei ole vahel/tihti aga kursis, millised probleemid või iseärasused selles ettevõttes sees peituda võivad. Vahel pole ettevõtte endale probleemi olemust teadvustanud, pole märganud jms. Potentsiaalse uue töötajani jõuab info, mis loob ettevõttest positiivse pildi. Positiivne pilt töötab seni, kuni inimene tööle asub, ning reaalsus kujuneb teiseks, kui tööintervjuul räägiti …

Selleks, et sina eelkirjeldatud olukorda ei sattuks, soovitan uue tööandja valikul ära teha põhjalik kodutöö: uuri ettevõtte tausta.  Tean, et paljud guugeldavad tulevast tööandjat jne. Kuna Eesti on väike, siis kindlasti on sinu tuttaval tuttav, kes töötab või on töötanud sind huvitavas ettevõttes ja valmis sinuga oma kogemust jagama. Uuri, millised on ettevõtte väärtused, missugune juhtimiskultuur ja kuidas seal lihtsalt inimesest hoolitakse.

Kui kodutöö tehtud, saad oma valiku teha teadlikumalt (arvestades kõigi plussidega ja miinustega) ja uus töö pakub rohkem rõõmu ning oled valmis 100% ja rohkemgi tööandja heaks panustama. Rohkem julgust esitada küsimusi ja teha teadlikke valikuid!

Allikas: Talent Mill

Autor: Jaanika Tohv, Talent Mill

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456