Tööväsimusest saab jagu nende 10 lihtsa nipiga

toovasimus
Kui sa pole öösel piisavalt maganud ja tunned, kuidas energiatase pärast...

Väsimus vähendab meie võimekust ega lase loovusel esile kerkida. Vahel tundub, et väsimus tuleb just siis, kui on vaja olla tasemel. Ära oota väsimust, kasuta neid tehnikaid, et väsimust ennetada.

Elame maailmas, kus elutempo on tublisti tõusnud. Kohustusi on raske edasi lükata ja asju tuleb kiiresti teha. Juhtimises, äris ja elus on paljudel inimestel pidevalt tunne, et nad on maha jäänud: „See pidi olema tehtud eile!”, „See on vaja kohe ära teha!”, „Miks see ei ole juba tehtud?”.

Ei ole üllatus, et paljud inimesed väsivad sellises keskkonnas lihtsalt ära. Väsimusega on võimalik aga toime tulla. Inc.com on nimetanud kümme moodust, kuidas olla puhanum ja parema tähelepanuvõimega.

Hinga sügavalt sisse. Hingamine on meie esmane vajadus. Kui tunned väsimust, peaks esimese asjana sügavalt sisse hingama. Sügav hingamine aitab hapnikul paremini rakkudeni ja toitainetel vereringesse jõuda. Paar sügavat hingetõmmet parandavad enesetunnet ja energiataset paari minutiga.

Ole aktiivne. Füüsiliste harjutuste või trenni tegemist on alati seostatud kõrgema energia ja elukvaliteedi tõusuga. Trenn muudab sinu südame, kopsud ja lihased efektiivsemaks.

Joo piisavalt palju vett. Selleks, et kehas oleks energiat, on vaja kindlasti piisavalt vett tarbida. Vett ei peaks jooma ainult siis, kui sul on janu, sest janu on esimene märk, et sul on juba veepuudus ja vähe energiat. Veepuudus põhjustab omakorda väsimust.

Söö tihti, aga vähe. Kui inimene on pidevalt väsinud, siis on hea süüa kolme suure eine asemel näiteks viis väikest einet päevas. Väiksemate koguste regulaarne söömine aitab reguleerida vere glükoositaset. Peale selle saad toidust päeva jooksul energiat järkjärguliselt.

Kuula muusikat. Ka igavus tekitab väsimust. Kui sa muudad hetkeolukorda, võib see tublisti energiat juurde anda: keera muusika kõvemaks, tantsi, laula, muuda muusika kuulamine energiliseks ja nauditavaks. Võid teha seda siis, kui teised ei näe.

Räägi selgelt ja kõvasti. Kui sa mõtled midagi, siis ütle see välja, kui sul on midagi öelda, siis ütle see välja. Emotsioonidest kinnihoidmine tekitab väsimust, vahel on kõige targem oma emotsioonid välja elada.

Tee üks kiire uinak. Kui sa pole öösel piisavalt maganud ja tunned, kuidas energiatase pärast lõunapausi langeb, tee keset päeva üks uinak. See ei tohiks kesta üle 20 minuti. Nii saab väga efektiivselt endale elu sisse puhuda.

Ole optimistlik. Negatiivne ootus röövib energiat, seda seostatakse ka vähese produktiivsusega. Negatiivsed mõtted on kurnavad – proovi nendest lahti saada.

Mine varem magama. Vähene uni on üks suurimaid väsimuse põhjuseid. Uuringutega leitakse järjest rohkem halbu kõrvalmõjusid, mis kaasnevad magamatusega. Mine vara voodisse, et magada piisavalt. Kui sa oled töönarkomaan ja ignoreerid väsimust, võib sinu elu muutuda väga stressirohkeks ja lõpuks ka ohtlikuks.

Tarbi vähem informatsiooni. Meediast tuleb tohutult informatsiooni, mis võib olla väga kurnav. Proovi arvuti- ja teleriekraanid välja lülitada ja tee midagi, mis toidab su keha ja vaimu. Mõtle asjadest, mis panevad sind end hästi tundma.

* Artikkel on ilmunud Äripäevas.

Osale arutelus

  • Mait Kraun, Äripäeva kaasautor

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

Tallinna Õpetajate Maja – väärikas peo ja koolituskoht vanalinna südames

Tallinna Õpetajate Maja on raekoja platsi ääres asuv kolmest majast koosnev kompleks, kus on võimalik korraldada pidusid, konverentse, koolitusi, vastuvõtte, kontserte ja palju muud.

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Valdkonna töökuulutused

Puidukoda otsib PERSONALIJUHTI

Puidukoda OÜ

01. märts 2018