Kolm tähtsat õppetundi, kuidas töötajaid motiveerida

Pajumaa
Kaido Pajumaa

Ilmselt ei taha ükski töötaja olla oma ametis hall hiir, peaaegu nähtamatu tegelane, kelle nimegi keegi ei tea. Samuti tunneb töötaja end kehvasti, kui ainsat tagasisidet oma töö kohta kuuleb ta aastavestlusel. Päris kindlasti aga kaob igasugune motivatsioon oma tööd hästi teha, kui senised jõupingutused juhi tähelepanugi ei pälvi. Kuidas oma töötajail sära silmas hoida, õpetab Kaido Pajumaa.

Doktor Bob Nelson võtab oma raamatus „1501 viisi, kuidas töötajaid tunnustada” kogu aastatepikkuse uurimustöö ühe lausega ilusasti kokku: „Kohtle oma töötajaid austusega, maksa neile õiglast palka ning tunnusta ja premeeri neid pidevalt nende viljakandva töö eest.” Need kolm vägagi lihtsat juhtimise põhitõde on ometi tänapäeval paljudele arusaamatud, seetõttu seletan need selgemini lahti kolme tähtsa töötajate motiveerimiseks vajaliku õppetunni näol.

1. Mida külvad, seda lõikad

Juba iidsetel aegadel usuti tarkusesse, et sa saad täpselt selle, mida välja annad. Kui kasutada sama mõistet ka töökeskkonnas, siis on ju siililegi selge, et iga isekas ja omakasupüüdlik juht näeb firma eesmärke oma silmade ees purunemas ning juht, kes tõesti hoolib ja oma töötajate eest hoolt kannab, külvab ka firma edukusele aina rohkem ja rohkem seemneid mulda. Miks muidu on enamik edukaid suurkorporatsioone, nagu näiteks Google, loonud oma töötajatele eriti mõnusa, motivatsioonipõhise ja küllusliku töökeskkonna ning annetavad aastas ka suure osa tulust erinevatele heategevusorganisatsioonidele. Olenevalt firma suurusest ja rahalisest olukorrast leiab kõiksugu viise, kuidas oma töötajaid nende usina töö eest tunnustada ja neile väikeste meenete näol oma tänutundest ka märku anda.

2. Igaüks soovib olla hinnatud

Iga inimene, olenemata tema ametipostist, soovib tunda end vajaliku mutrina suures pildis. Kuna veedame tööl siiski suurema aja oma elust, soovime kõik, et meie töö kellelegi korda läheks. Kuna aga paljud meist ei näe iga päev oma töö vilju, siis on vaja kedagi, niinimetatud lüli, kes meid igal nädalal meie pingutuste eest tänaks, hindaks ja niiviisi motiveerides edasi tõukaks. Öeldakse ju, et inimene, kes tunneb, et teda hinnatakse, teeb alati rohkem, kui temalt oodatud on. Täpselt samamoodi nagu laps vajab üht julgustavat sõna oma emalt, naine üht hella kallistust oma mehelt, vajab ka töötaja sooja käepigistust ja tunnustavat õlalepatsutust oma juhilt.

3. Edu määrab reaalne tegu, mitte seda ennetav mõte

Kuna tihtipeale lükkavad juhid tunnustamise puudumise vähese aja ja kiire graafiku kaela, on paljudes firmades kasutusel eri tehnikad, kuidas see oluline aspekt juhile lihtsalt n-ö kohustuslikuks teha. Näiteks võib ta iga nädala tagant võtta 15 minutit, et kas läbi telefoni või näost näkku rääkida või lõunatada ühe oma töötajaga. Teemaks võib olla nii uue projekti algatamine, uute oskuste arendamine, töökaaslastega paremini läbisaamine vms. Teine võimalus on jätta iga koosoleku lõppu 15 minutit vaba aega, et oma töötajaid nende töökuse eest tänada ja paluda ka töötajail endil oma kolleege millegi eest tunnustada ja kiita.

Kuna töötaja motivatsioon tuleneb otseselt tema suhtest oma ülemusega, on edukatel juhtide nn things-to-do-nimekirjas alati töötajate tunnustamine esikohal ja teatud tulemuste saavutamisel ei kõhkle nad iialgi oma alluvat väärikalt premeerimast. Kõiksugu ühised väljaminekud, kas bowling’ut mängima või metsa väikesele matkale, käivad samuti töötajate autasustamise alla ning loovad sõbraliku keskkonna ja ühtsustunde, mis on samuti igas firmas vägagi olulisel kohal.

 Allikas: Motivaator

* Motivaator on koolitusettevõte, mille peamine fookus on meeskondade ühtsustunde suurendamisel ja tunnustava juhtimise kasutuselevõtul organisatsioonides.

Osale arutelus

  • Kaido Pajumaa, Motivaatori meeskonna- ja juhtimiskoolitaja

Toetajad

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Valdkonna töökuulutused

Posti Group is looking for a TEAM LEADER

Manpower OÜ

08. oktoober 2017