Värbamisüritused kui võimalus oma tööandja brändi kommunikeerida

Helo Tamme
Helo Tamme

Lisaks atraktiivsetele töökuulutustele ja tänu nendele silma paistmisele tuleb tööandjal tegelikult teha enamat: tänapäeval ei piisa ainult sellest, et kuulutan välja konkursi, panen üles töökuulutuse ja ootan, et inimesed kandideeriksid. Ettevõte, kes tahab tööjõuturul edukas olla, peab pidevalt pildis olema ja teiste tööandjate hulgast eristuma. Üks võimalus seda teha on olla aktiivne värbamisüritustel osaleja või nende korraldaja.

Töömessid ja karjäärilaadad

Töömessid ja karjäärilaadad on ühed levinuimad personaliüritused, mis on hea võimalus end näidata ja tutvustada eri sihtrühmadele: nii noortele, töötutele kui ka lihtsalt uue töökoha otsijaile. Näe seda kui võimalust oma ettevõtet turundada ja mõtle kindlasti läbi, kuidas nende paarikümne tööandja hulgast silma paista!

Eestis korraldavad töömesse Eesti Töötukassa ja Rajaleidja, tuntumateks karjäärilaatadeks on Võti Tulevikku ja Teeviit. Eeltoodute kõrval toimub kord aastas ka CV-Online’i korraldatav virtuaalne töömess.

  • Töötukassa korraldab paaril korral aastas üle Eesti maakondlikke töömesse, kuhu on oodatud kõik tööandjad, kellel on huvi kohtuda uute potentsiaalsete töötajatega, pakkuda tööotsijatele praktikavõimalusi ja esimest töökohta või soov tutvustada ettevõtet ja töötingimusi.
  • Juba paaril aastal on Rajaleidja korraldanud suvetöö messi, mis on suunatud eelkõige alla 18-aastastele noortele, kes soovivad endale suveks rakendust leida, ja tööandjatele, kes on valmis pakkuma töökohti nii noorele sihtrühmale.
  • Võti Tulevikku on BEST-Estonia korraldatav Eesti suurim tudengite karjääriüritus, mis toob kevaditi kokku tuhandeid tudengeid ja kümneid ettevõtteid. Ürituse eesmärk on aidata tudengitel üle Eesti leida endale sobi praktika- või töökoht.
  • Teeviit on sarnane noorteüritus, aga väidetavalt isegi suurem kui Võti Tulevikku. Messi eesmärk on viia kokku tulevased õppurid, töötajad ja potentsiaalsed kliendid.
  • Virtuaalse töömessi „Karjääripäev” näol on tegemist Baltimaade suurima töömessiga, mille esmane eesmärk on talente ligi meelitada ja mille külastajate arv jääb 150 000 inimese kanti.

Konverentsid, seminarid, hommikukohvi/ärilõuna üritused

Miks mitte korraldada valdkonnapõhine seminar või konverents, kuhu kutsuda teatud valdkonna professionaale? Sõltuvalt ürituse suurusest võib korraldajaks olla üks konkreetne tööandja või võivad üritust korraldada mitme teatud sektori ettevõtted (nt IKT). Üritused, mille põhieesmärk on talente leida, pakuvad aga muudki, alates ettekannetest ning trendide ja uudistoodete tutvustamisest, lõpetades toitlustuse ja reklaammaterjalide ning, miks mitte, juba ka konkreetsemate tööpakkumistega.

Veidi väiksemate mõõtmetega kui eelmainitud üritused ja üldjuhul ühe organisatsiooni korraldatud on aga hommikukohvi-/ärilõuna-üritused, mis on vähem formaalsed võrgustumisüritused teatud sektori töötajatele. Üldiselt paari tunni pikkused lühikohtumised sisaldavad samuti teatud ettekandeid, arutelusid ja loomulikult korraldatava ettevõtte tutvustust. Sellised lühiüritused on tööandjale hea võimalus teha tööturu kaardistamist, et värbamisvajaduse tekkimisel juba teatud kontaktile otsepakkumine teha.

Kiirkohting

Kui esmapilgul võib kiirkohting värbamis- ja valikuprotsessis võõras tunduda, on sellel innovaatilisel lähenemisel värbamise juures ka omad plussid. Kiirkohting sobib eelkõige sellistele ametikohtadele värbamisel, mis eeldavad eelkõige suhtlemist (nt müügi või turunduse valdkonna inimesed), sest just esimesed sekundid ja minutid kiirkohtingul on need, mis saavad määravaks mõlemale poolele, nii tööotsijale kui ka tööandjale.

Lahtiste uste päeva ja ekskurssioonide korraldamine ettevõttes

Üha enam on populaarsust kogumas ka lahtiste uste päevade korraldamised ettevõttes. Mis saaks olla veel parem võimalus kui tutvustada kogukonnale oma töökeskkonda ja -tingimusi ringkäikude ja ürituste raames. Hea võimalus luua ja edaspidi ka hoida positiivsed kuvandit ettevõtte kohta ning nii endale ka potentsiaalseid (tuleviku) kandidaate leida.

Allikas: Instar

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Kopra talu – peopaik Mulgimaa ürgses looduses

Turismistaluna hakkas Kopra talu tegutsema 2000. aasta sügisel. Praeguseks on sellest kujunenud populaarne seminaride, konverentside, suvepäevade ja peoürituste pidamise paik. Kopra talu asub Viljandist 22 kilomeetri kaugusel Tuhalaane külas ning on ümbritsetud ürgmetsadest, soodest ja järvedest.

Valdkonna töökuulutused

LENNUTA MEID ORBIIDILE. Otsime TURUNDUSSPETSIALISTI

Porto Franco OÜ

25. juuni 2018