2001 aastal avaldatud artiklis „Managing customer expectations in professional services” selgitab autor Jukka Ojasalo erinevate võimalike ootuste olemust ja olulisust. Ta soovitab meetodeid, kuidas juhtida ja ohjata eri liiki ootusi nii, et need soodustaksid kliendi pikaajalist rahulolu ja tugevaid suhteid. Eestis samasisulised uuringud aga puuduvad, mistõttu on siinse kirjutise autori lõputöö eesmärk selgitada välja ootused personaliotsingu teenuse suhtes ja uurida ka teenust kasutanud ettevõtetelt nende kogemusi, et teha selle põhjal järeldusi Eestis pakutava teenuse kvaliteedi kohta.
Ideaalis peaks valmiv analüüs andma ülevaate tähtsamatest ootustest personaliotsingu teenusele ja ka tingimustest, mille suhtes võivad ootused väga erinevad olla. Kui selgitada välja tingimused ja aspektid, mille kohta teenuse tellijal on tekkinud ootused, saab teenusepakkuja olulisemad punktid eelnevalt veelgi põhjalikumalt läbi rääkida, tagades selle, et klient ei võtaks midagi iseenesestmõistetavalt. Enne teenuse osutamist on oluline, et teenusepakkuja suudaks muuta kliendi ebarealistlikud ootused realistlikumaks ja hägused või segased ootused selgemaks. See omakorda tagab lõpptulemusena teenuse veelgi parema kvaliteedi ja kliendi suurema rahulolu.
Hea lugeja, kui sa oled oma igapäevatöös vähemal või suuremal määral seotud personalitöö või värbamisega, siis palun sul leida 5–10 minutit, et täita ära väike küsimustik, mis asub siin!
* NB! Uurimistulemusi jagab autor lahkesti kõigi soovijatega ja analüüsitulemuste põhjal valmib ülevaateartikkel ka Personaliuudistele!
Autor: Karin Meikas, TTÜ magistrant