8. september 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Su töötajad ei pea teenindama nõmedaid kliente ehk viis nõuannet Raimond Kaljulaiult

Põhja-Tallinna linnaosa vanem Raimond Kaljulaid
Foto: Krõõt Tarkmeel
Endine turundaja, nüüdne Põhja-Tallinna linnaosa vanem Raimond Kaljulaid kirjutab, mida ta õppis nende viie aasta jooksul, mil oma agentuuri juhtis.

Ma müüsin oma agentuuri pool aastat tagasi ja ma tõesti ei tea, kas ma kunagi enam mõnda agentuuri teen või juhin. Sellepärast annan hea meelega ära viis asja, mida ma õppisin nende viie aasta jooksul, mil ma oma agentuuri juhtisin.

Esiteks. Kas suur või väike?

Mina usun, et mis tahes äri on mõtet teha kas suurelt või väikselt. Otsusta ära, kas sa tahad olla väike 2–3 tegijaga nišibutiik või suur, kümnete töötajatega tehas, ja käitu vastavalt.

Kui tehas, siis on vaja reaalset kapitali. Sa pead teadma, kuidas tehaseid ehitatakse ja juhitakse. Ma olen kindel, et suure agentuuri ehitamine on väga väärt elutöö.

Kui sa oled väike ja sinu meelest on väike ilus, siis selles on oma võlu. Äris on pidevalt surve kasvada ja paisuda, tegelikult pole see vajalik. Kui sa ei näe oma lõppeesmärgina suurt tehast, siis ära muretse liiga palju kasvu pärast.

Teiseks. Tee ainult head tööd!

Kui sa näed, et ei ole piisavalt raha ja/või aega head tulemust teha, siis parem loobu. Keegi ei mäleta pärast, et aega ei olnud – sa ju lubasid! Ootused on ikka kõrged. Elu on liiga lühike, et teha asju, millele pärast on piinlik alla kirjutada.

Kolmandaks. Ära kannata nõmedaid kliente!

See on teema, millest eriti ei ole räägitud, aga peaks. Igas eluvaldkonnas, turunduses kaasa arvatud, on emotsionaalselt vägivaldseid inimesi, nt selliseid, kes olid kunagi koolikiusajad ja kellele hakkas see meeldima.

Tegelikult peab andma kõigile (ka endale!) õiguse keelduda teenindamast ebameeldivalt käituvaid inimesi. Ja kui näed, et kedagi kiusatakse, siis tuleb sekkuda. Mina olen sekkunud liiga hilja või liiga vähe.

Ka poliitikud peaksid justkui leppima halvasti käituvate valijatega, kelle viimane argument on see, et nemad on maksumaksjad, ja seega on neil õigus – mina nii ei arva. Samamoodi nagu ühe Apple’i aktsia ostmine ei anna kellelegi õigust Tim Cooki käsutada, ei saa ka maksumaksja õigust poliitikuga ebaviisakas olla.

Agentuuri ajal on olnud selliseid tüüpe, akrüülküüntega või ilma, kellele oleksime pidanud kohe head aega ütlema. Viigu oma eelarve (või oma hääl) kuhugi mujale, kui ei meeldi. Sinu enda ja meeskonna vaimne tervis on alati rohkem väärt kui EBITA.

Neljandaks. Ära tee tasuta tööd

Sellest on juba nii palju räägitud ... Finnair ei lase natuke lennata oma äriklassis, hea agentuur samuti mitte.

Mis puutub riigihangetesse, siis seal on praegu loovtöö seisukohast nii tobedad seadused. Ma ausalt öeldes ei tea, mida teha riigihangetega. Mina osaleksin ainult nendel hangetel, mis on tõeliselt huvitavad ja ma võin kindel olla, et hankemenetust ei kasutata juba varem kokku lepitud koostööpartneri seadustamiseks.

Viiendaks. Ära raiska aega liiga väikeste projektide peale

Isegi väikese butiikagentuuri puhul ei ole mõtet teha liiga väikeseid projekte. Kus see piir on, peab igaüks ise mõtlema. Ainsad mõistlikud koostöövormid agentuuri ja kliendi vahel on a) pikaajaline strateegiline koostöö või siis b) suuremamahulised ühekordsed projektid.

Allikas: Best Marketing

Autor: Silja Oja, Best Marketing Eesti juht

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456