Kommunikatsioon kandidaatidega – kordamine on tarkuse ema

pillesemjonov
HR factory personaliteenuste müügijuht Pille Semjonov

Palgainfo Agentuuri kevad-suvi 2016 uuringu tulemused toovad selgelt esile kommunikatsiooni tähtsuse värbamisprotsessis ja üldise ettevõtte kuvandi loomisel. Hästi korraldatud kommunikatsiooni eesmärk on kiiremini ja efektiivsemalt ligi tõmmata õigeid kandidaate ning üldiselt panustada ettevõtte edukusse.

Kuigi ettevõtted on teadlikud kommunikatsiooni olulisusest, kipub igapäevatöös selle kriitiline tähtsus ununema. Värbamise kontekstis tasub eelkõige läbi mõelda järgmised kommunikatsiooniga seotud aspektid.

Mis on töökuulutuse sõnum ja keda see peab kõnetama?

Töökuulutuse disain aitab pilku püüda, kuid töökuulutuse teksti puhul tasub jääda reaalse töö kirjeldamise juurde. Avaldatud info peab olema adekvaatne ja vastama reaalselt pakutavale tööle. Tööandja ootuste läbimõeldud kirjeldus aitab vähendada huupi kandideerijate hulka ja tuua õigete ootustega kandidaate. Kuulutuse rõhk ei saa olla ainult disainil, vaid tekstiga peab kõnetama õiget sihtrühma, andma edasi olulise info kandideerimisotsuse tegemiseks ja meeles tuleks pidada, et tegemist ei ole ametijuhendist võetud tööülesannete loendiga. 

Jaga tagasisidet!

Jätkuvalt on väga oluline kandidaatidele tagasisidet anda, see hõlmab nii kandideerimisdokumentide saabudes kinnituse saatmist kui ka olukorda, kui värbamisprotsess võtab kauem aega. Jaga täpsustavat infot, näiteks: „Kinnitame, et oleme Teie kandideerimisdokumendid kätte saanud. Võtame Teiega pärast laekunud avalduste läbivaatamist kohe ühendust!” või „Anname teada, et huvi X ametikoha vastu on olnud väga suur ja laekunud avalduste läbivaatamine võtab planeeritust kauem aega. Võtame Teiega esimesel võimalusel ühendust.”

Regulaarsete ülevaadete andmine võib olla värbajale suur väljakutse, kui protsessid ei ole automatiseeritud ja igale laekunud avaldusele peab vastuse saatma käsitsi. Info jagamisel on tõhus abivahend värbamistarkvara, mille kaudu saab kirjavahetusi värbamisetappide puhul automatiseerida ja väga lihtsalt paljudele kandidaatidele korraga kirju saata.

Üldine reegel värbamisega seotud kommunikatsioonis võiks olla, et kandidaat kuuleb sinust enne kui sina temast. Inimesed on üldjuhul tänulikud iga tagasiside eest, olgu selleks info edasise protsessi kohta või eitav vastus. Ära unusta, et iga kandidaat väärib tänusõnu konkursil osalemise eest. Värbamistarkvara aitab ka tänukirjad suurele hulgale kandidaatidele hõlpsalt teele panna. Võimalusel jaga isiklikku tagasisidet kandidaatidele, kellega oled kohtunud.

Ole teadlik, kus ja mida sinu kohta kirjutatakse!

Lisaks otsesele kommunikatsioonile värbamisprotsessis ümbritsevad ettevõtet ka kaudsed kanalid, mis tihti mõjutavad kandidaadi otsust ettevõttesse kandideerida. Googelda regulaarselt oma ettevõtte nime ja ole teadlik, kus inforuumis teie kandidaadid viibivad, sh foorumid, sotsiaalmeedia jne. 

Loo usalduslik suhe!

Avatud ja usaldusväärse suhtluse korral on kandidaat julgem teiega infot jagama, näiteks juhul, kui ollakse mitme valiku ees. Usaldusliku suhte korral saab jagada rohkem infot, arutleda kandidaadi kõhklusi jms või protsessi kiirendada/kohandada, et kandidaat saaks teha teadlikumaid valikuid. 

Ettevõte ei pruugi suuta täielikult kontrollida seda, mida tema kohta avalikus ruumis kirjutatakse või mis infot jagatakse, kuid suures plaanis toimib kommunikatsioon kui üks külgetõmbeteguritest – ettevõte tõmbab ligi neid potentsiaalseid kandidaate, keda ta oma sõnumiga kõnetab. Võimalusel tasub panustada tegevustesse, mis on meie mõjutada - sotsiaalmeedia kanalid, tõhusamad protsessid ja suhtlemisoskus laiemalt. 

Artikkel ilmus Palgainfo Agentuuri kevad-suvi 2016 Tööturu ja tasustamise trendide raportis.

Allikas: HR factory blogi

Osale arutelus

  • Pille Semjonov, HR factory personaliteenuste müügijuht

Toetajad

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Kopra talu – peopaik Mulgimaa ürgses looduses

Turismistaluna hakkas Kopra talu tegutsema 2000. aasta sügisel. Praeguseks on sellest kujunenud populaarne seminaride, konverentside, suvepäevade ja peoürituste pidamise paik. Kopra talu asub Viljandist 22 kilomeetri kaugusel Tuhalaane külas ning on ümbritsetud ürgmetsadest, soodest ja järvedest.

Valdkonna töökuulutused

Posti Group is looking for a TEAM LEADER

Manpower OÜ

08. oktoober 2017