13. oktoober 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas muuta töökuulutused ettevõtte visiitkaardiks?

Foto: Marit Talunik, Brandem
„Uue töötaja värbamisega läks jälle jube kiireks ja otsustasime kasutada seda, juba viis aastat kasutuses olnud, töökuulutuse põhja.” Tuleb tuttav ette? Vähe sellest, et niisuguse „ajasäästliku” lähenemisega ei leita sageli sobivaid töötajaid, mõjub see kokkuvõttes kahjulikult nii ettevõtte mainele kui ka rahakotile.

Miks teha teisiti?

Töökuulutusse tuleb suhtuda kui reklaami, mis ühtaegu tekitab huvi sihtrühmas (ehk müüb pakutavad ametikohta tööotsijale) ja toetab samal ajal tööandja head mainet (ehk aitab tööandjal eristuda konkurentidest). Läbi on need ajad, kui silmapaistvad ja nii-öelda teistsugused töökuulutused olid reklaami- ja disainiagentuuride pärusmaa. Sobivate töötajate nimel käib võitlus kõikides valdkondades, seega miks välistada eristuv lähenemine teistes sektorites lihtsalt seetõttu, et alati on nii tehtud?

Mida teha teisiti?

Alusta tuumast ehk põhjustest, miks peaks keegi tahtma Sinu ettevõttes töötada. Kõige tugevamate ja tõesemate (ühtaegu ka kõige müüvamate) argumentideni jõuad vesteldes oma töötajatega. Nii saad teada, miks inimesed naerulsui Sinu juures töötavad. On selleks spordikompensatsioon, paindlik tööaeg, õppestipendium või näiteks head karjäärivõimalused? Mis tahes hüved Sinu inimesi ka ei motiveeri, võid olla kindel, et need on olulised ka Sinu tulevastele töötajatele. Oma eristuvaid tugevusi kasuta kindlasti ka värbamiskommunikatsioonis (töökuulutustel, karjäärilehel, sotsiaalmeedias jne).Tunne oma sihtgruppi. Kes on Sinu potentsiaalne töötaja? Kas ta on loomehing, kes naudib pikki jalutuskäike kultuurikilomeetril, või hindab hoopis minimalismi ja punktuaalsust ning kannab kõik alates poenimekirjadest kuni aastaaruanneteni Excelisse? Üks ei välista teist, aga lähtuvalt sellest, keda enda juurde tööle ootad, peab olema läbi mõeldud nii töökuulutuse disain kui ka sisu.Tule kastist välja. Unusta traditsioonilised töökuulutuse elemendid nagu „töö kirjeldus”, „nõudmised kandidaadile” ja „ettevõte pakub”. Pane ennast korraks tööotsija kingadesse – kui peaksid päevast päeva ühesuguse vormiga töökuulutusi läbi vaatama, siis kui motiveeritud oleksid lõpuks kuhugi kandideerima? Mitte eriti, eks. Seetõttu ongi hea panustada natuke rohkem aega ja energiat (ja võib-olla ka professionaalide abi) sisuloomesse ja kujundusse, mis kandidaadil pirnikese helendama lööb ning selle ihaldatud „kandideeri siin” klikini viib.Ole avatud uutele lahendustele. Tüüpiliselt on töökuulutused jpg- või PDF-formaadis. Eristuvuse huvides, ning näiteks Y- ja Z-generatsioonide tähelepanu püüdmiseks, võid proovida ka gif- ja videoformaati.Vähem on parem. Töökuulutuse esimene (ja tegelikult ka peamine) eesmärk on tekitada tööotsijas huvi, seetõttu ei tasu seda liigse infoga koormata. Kuna 90% kandidaatidest otsib pärast töökuulutuse nägemist igal juhul tööandja kohta lisainfot, on mõistlik suunata kandidaadid selle saamiseks ettevõtte karjäärilehele („tule tööle” rubriik kodulehel). Nii saavutad automaatselt konkurentsieelise – kui kandidaatidel on võrreldes teiste tööandjatega rohkem teadmisi Sinu ettevõtte meeskonnast, töökeskkonnast ja muudest töötaja väärtuspakkumistest, siis on suurem tõenäosus, et meelitad neid kandideerima just enda ettevõttesse.Ära diskrimineeri. Kuigi paljud ametikohad seavad kandidaatidele eelduseks vanuse või koguni soo, võib nende välja toomine kodulehel mõjuda diskrimineerivalt või minna isegi seadusega vastuollu. Kui kahtled, kas ja millises sõnastuses midagi töökuulutusele kirja panna, siis küsi igaks juhuks nõu võrdõiguslikkuse volinikult.Call to action. Tööotsija luges töökuulutuse läbi … ja edasi? Kindlasti lisa kuulutusele juhised kandideerimiseks ja pane kirja ka kontaktandmed, juhuks kui kandidaadil tekib lisaküsimusi.

Ja kui ikka veel kahtled, kas teha eristuv töökuulutus või mitte, siis mõtle, mis on kõige hullem, mis juhtuda saab. Anname Sulle mõned vihjed:

kasvatad sobivate kandidaatide arvu kümnekordselt (meie senine rekordtulemus Inseneribüroole Karotammed);teed midagi teisiti – eristud konkurentidest ning tekitad potentsiaalsetes kanditaatides emotsiooni ja huvi;teed väikest viisi revolutsiooni – tänu Sinule jõuame jälle sammukese lähemale eristuvate ja ägedate töökuulutuste valitsemisajale, kus ei ole kohta igavusel ja kantseliidil!

Vaata näiteid reaalsest elust Brandemi blogist!

Autor: Pille Riin Pettai, Brandemi turundusjuht

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456