5 märki, et su töötaja väärib ametikõrgendust

tous

Ametikõrgendus on midagi, mis teeb enamiku juhte väga ettevaatlikuks. Neil on nimelt raske mõista, keda edutada, ja neid vaevab legendaarne hirm, kuidas ülejäänud töötajad sellesse suhtuvad. Kui mõelda aga loogiliselt, on ametikõrgendus koos palgatõusuga ainsad vettpidavad vahendid, millega häid töötajaid oma firmas hoida. Heale töötajale tuleks ikka vastutasuks tema pühendumuse eest uusi väljakutseid ja ülesandeid lahendada anda – kuidas muidu ta siis areneb, õpib ja edasi liigub?

Võttes arvesse seda, et tänapäeva ühiskond on keskendunud pidevale arengule ja stagnatsiooni võib nimetada lausa surmapatuks, on järgmised viis isikuomadust välja toodud selleks, et iga juhti oma töötaja edutamise osas mõtlema panna:

1. Nad on prioritiseerimise eksperdid

Prioriseerimine ehk asjade tähtsuse järjekorda seadmine on üks tähtsamaid oskusi iga tubli alluva jaoks. Greg McKeown, defineerib prioriseerimise oma raamatus „Essentialism” järgnevalt:

„Prioriseerima tähendab arukalt oma aega ja energiat investeerima, et panustada maksimaalselt nendesse ülesannetesse, mis on sel hetkel kõige vajalikumad.”

Väljapaistvad töötajad teavad täpselt, mis on praegu hädavajalik, ega satu paanikasse kuhjuvatest ülesannetest. Selle asemel et reageerida kriitilise situatsiooni korral närviliselt, keskenduvad nad maksimaalselt vaid kõige olulisemale – kõige muuga annab ju veel oodata.

2. Nad õpetavad ja aitavad oma kolleege

Kui sa näed mõnda oma töötajat vabast tahtest ja pidevalt teisi töökaaslasi aitamas ja neile asju seletamas, on see otsene märk, et neis on juhipotentsiaali. Tihtipeale saab kontoris kergesti eristada neid, kes alati teiste vastu lahked ja sõbralikud on, kes uued töötajad oma tiiva alla võtavad ning probleemi korral kaastöötaja kaitseks välja astuvad. Kõik eelnimetatud tegevused on tegelikult ju tunnustamist väärt ning sellega näitad sa ka teistele töötajale, mis väärtusi teie firma hindab.

3. Nad ületavad juhi ootusi

Osa töötajaid poeb nahast välja, et oma juhi ootusi tublisti täita. Nad tulevad 10 minutit varem tööle ja kontrollivad mitu korda üle, et enne tööpäeva lõpetamist kõik ülesanded ikka tehtud saaks. Needsamad töötajad, kes annavad endast poole rohkem, vajavad eriti sinu tunnustust ja ideaalis ka palgatõusu või edutamist. Isegi kui tegemist on inimestega, kes väga oma tööd naudivad ja armastavad, on siiski juhi kohus neile kuidagigi tagasi anda. Tähelepanust ja heast sõnast ei pruugi alati piisata, kuid alustuseks on see vähim, mis sa teha saad.

4. Nad võtavad oma tööd isiklikult

Oma töö isiklikult võtmise all mõtlen ma neid inimesi, kes soovivad oma firmale parimat ja on valmis astuma tööpostil ka lisasammu, kui vajadus tekib. Paljud töötajad nimelt on arvamusel, et nii kaua, kui nende töö saab tehtud, ei huvita neid, kuidas firmal tegelikult läheb. Nad ei hooli suurest pildist ega ole emotsionaalselt oma töökohaga seotud, vaid eraldavad end täielikult kõikidest probleemidest, mis otseselt nende tööülesandeid ei puuduta. Paljudes firmades töötab aga inimesi, kes tegutsevadki ühe suure eesmärgi nimel ning tahavad siiralt panustada oma meeskonda ja organisatsiooni. Tunnustades ja edutades just nimelt neid pühendunud töötajaid, suurendad sa nende hoolivust ja näitad, kui väga sa selliseid isikuomadusi väärtustad.

5. Nad lahendavad iseseisvalt probleeme

Iseseisvus ja iseseisev probleemilahendus on ühe väljapaistva töötaja tähtsamaid omadusi. See võib säästa raha, juhi isiklikku aega ning olla eeskujuks ka teistele töötajatele. Probleemide lahendamine vajab loomingulist mõtlemist ning tihtipeale ka julgust ja pealehakkamist. Iga firma vajab töötajat, kes närvivapustuse asemel hoopis härjal sarvist haarab ja probleemi enne juhile teatamist iseseisvalt ära lahendab. Just nimelt sellised tublid töötajad näitavadki üles potentsiaali, et ka raskemate töökohustuste ja positsioonidega hakkama saada. Miks mitte pakkuda neile seda võimalust!

Osale arutelus

  • Kathleen Kanervikko, Motivaatori turundusjuht

Toetajad

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad