18. november 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Palun HR valdkonda nälga ja valu juurde ;)

Eelmisel nädalal juhtus minuga mitu seika, mis panid mind mõtlema sellele, kui palju või vähe meil on innovatsiooni HR valdkonnas. Muuhulgas osalesin Äripäeva korraldatud Koolituskonverentsil, kus sain aru, et innovatsioon tähendab eri inimestele väga erinevat asja.

Innovatsiooni ja muutuste juhtimise töötoas räägiti kõrvuti väga innovaatiliste ja vahvate uute lahendustega (näiteks Töödisain) ka juhtimispõhimõtetest, mis pandi kirja ajal, mil 30% praegustest töötajatest veel sündinud ei olnud, ning keskkonnas, mis tänasest erineb nagu öö ja päev. Miks?

Markko Karu pakkus samal Koolituskonverentsil välja ühe võimaliku põhjuse. Palju mugavam ja turvalisem on ju kasutada „parimaid praktikaid” ja n-ö vaadata tahavaatepeeglisse.

Innovatsioon tähendab aga seda, et ette võetakse tee eiteakuhu.

Tulemus ei ole ette ennustatav. See ei ole turvaline ja pole sugugi mugav seda teed alustada. Seepärast tulevad valdkondi raputavad uuendused tihtipeale suurte tegijate jaoks ootamatult väikestelt start-up’idelt. Heaks näiteks pangandussektor ja Transferwise. Põhjuseks just see, et suurtel on juba niigi mugav.

Innovatsioon ja uued lahendused sünnivad aga alati mugavustsoonist väljas. Alustavatele start-up’idele räägitakse, et nälg ja valu on edu eelduseks. See tähendab, et kui sa ikka oled sõna otseses mõttes näljas, siis hakkab aju täistuuridel väljapääsu otsima. Seepärast soovitatakse ka pühenduda oma idee elluviimisele 24/7 ja vähem usutakse neisse start-up’idesse, kes alustavad oma mugava ja hästimakstud töö kõrvalt. Kui ikka sõbraga garaaži ei koli ja odavaid makarone ei söö, siis innovatsiooni ei sünni. ingl. k) – peab olema neil, kellele uut lahendust vaja on. Kui ei ole piisavalt suurt valu uue lahenduse järele, siis pole seda vajagi.

Teine edu faktor – valu (pain

Värbamise valdkonnas on ilmselge, et innovaatiliste lahenduste järele on vajadus olemas. Seniste võtetega ei jõua õigete inimesteni õigel ajal, nende tähelepanu on raske püüda ja huvi on keeruline tekitada.

Uued lahendused peavad tegema värbamise kiiremaks, sotsiaalsemaks ja proaktiivsemaks. Suurtel ettevõtetel on küll olemas kõik vahendid, et seda teha, ometi ei tule valdkonda raputavad uuendused just kuigi tihti turuliidritelt.

Sel nädalal tuli CV Online välja uue lahendusega muuta kandideerimine kiiremaks, reklaamides, et kandideerida saab nüüd kõigest 30 sekundiga. Väga õige suund! Kõik uuringud näitavad, et kandidaadid ootavad tagasisidet põhimõtteliselt kohe pärast kandideerimist. Kahjuks tähendab see nn kiirkandideerimise lisavõimalus neil täna aga seda, et kandideerimise nupuni jõuab nüüd kiiremini ja ei pea aega kulutama pika CV-vormi täitmisele. Loodame, et õige pea mõtleb CV Online’i meeskond välja ka mõne vahva nipi, kuidas tagasiside ettevõttelt vähem kui paari nädala või kuuga kandidaadini jõuaks. Sest just seda kandidaadid ju tegelikult ootavad.

Eelmisel aastal asutatud start-up JobToday  lubab kõigile kandidaatidele tagasiside 24 tunni jooksul. Ei ole vahet kas tegemist on pikaajalise töö või lühema tööampsuga, iga kandidaat saab tagasiside ööpäeva jooksul ja kuna tegu on mobiilirakendusega, siis on chat’imine ettevõtetega ja kiire suhtlus rakenduse loomulik osa.

Kiiruse ja sotsiaalsuse teemaga maadleme me ka ise GoWorkaBitis iga päev.Praegu saab kandideerija tagasiside keskmiselt nelja tunni jooksul, mis on juba päris hea, aga siiski on ka meil projekte, kus tööampsajad ootavad vastust päeva või rohkem. Oma kogemusest võime öelda, et tööampsajad tahavad saada väga kiiresti vastuseid oma küsimustele ning ootavad avatust ja sotsiaalsust samal tasemel, kui on harjunud seda saama sotsiaalvõrgustikes, mida nad kasutavad.

Suurepärane näide hästi sotsiaalsuse ja avatusega hakkama saamisest on TheMuse, uudne ja lahe töökuulutuste platvorm. Nende lubadus kasutajale on leida töö, mida armastada, ja kuna inimestele on töö sisuga võrdselt oluline meeskond ja keskkond, kus seda teha, siis täpselt seda TheMuse’i vahendusel ettevõtted demoda saavad. Iga tööd pakkuva ettevõtte kohta näeb lahedaid videotutvutusi, nende ettevõtete töötajatega saab suhelda reaalajas ja iga ettevõtte kontoris saab virtuaalselt ringi kolada. 

Kui päris uute, pööraste lahenduste katsetamine tundub liiga ebamugav ja hirmutav, siis vähemalt JobToday ja TheMuse’i tahavaatepeeglisse võiks töökuulutuste portaalid Eestis vaadata küll ;)

Allikas: GoWorkaBiti blogi

Autor: Kei Karlson, GoWorkaBiti kaasasutaja ja müügijuht

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456