Kas palgata ise või eelistada värbamisfirmat?

pillesemjonov
Pille semjonov, HR factory

Uute töötajate leidmise raskustega võib aidata võidelda värbamisfirma, mis pakub küll täisteenust, kuid tähendab ka suuremaid kulusid.

„Töötame värbamisfirmaga juba aastaid lepingupõhiselt, kuna meile on olulised nende pakutavad eksperdioskused uute töötajate intervjueerimisel,” põhjendas Hotell Telegraafi müügi- ja turundusjuht Anton Jolkin, miks hotell otsib uut spaa vanemterapisti värbamisfirma kaudu.

Värbamisfirma kasuks otsustas ettevõte aastaid tagasi, kuna teenus on stabiilse kuutasuga ja neil on alati garanteeritud värbamisfirma HR factory töötunnid. „Sõltumata puhkustest ja haigustest ollakse meie jaoks alati valmis töötajaid leidma,” ütles Jolkin. Tema sõnul avaldas hotelli töötajate leidmisel muljet veel see, et kuna firma tegeleb töötajate leidmisega iga päev, tunnevad nad läbi ja lõhki ka personali tööõigusi ja seadusi.

Ise otsides saab kollektiiviga sobiva töötaja

Spordiklubi MyFitness soovib lihtsamatele ametikohtadele pigem ise valida, keda ja kuidas nad tööle võtavad. „Kuna oleme teenindusettevõte, siis eeldame, et ametikohale kandideeriv inimene jagaks ettevõttega samu väärtushinnanguid ja sobiks üldise kollektiiviga,” selgitas spordiklubi tegevjuht Tiina Otsa, miks nad tihti pigem ise töötajaid otsivad. Siiski nentis ta, et MyFitnessi jaoks pole ka värbamisfirma kasutamine sugugi tundmatu maa, kuid seda eelistatakse pigem eriteadmisi nõudvate positsioonide puhul.

„Ise otsime töötajaid positsioonidele, kus ametkoha profiil on väga konkreetselt ettevõtte siseselt paika pandud ja teame seega täpselt, millise profiiliga töötajat näha soovime,” sõnas Otsa. Tema sõnul oleneb heade töötajate leidmine väga ajast, mil konkurss käima lükatakse, sest kui samal ajal otsivad ka teised ettevõtted sarnasele ametikohale inimest, on head töötajat leida keerulisem. Samuti loeb konkreetne postitsioon, mida on vaja täita.

Töötaja leidmine pole alati garanteeritud

Värbamisfirmat kasutades ootavad ettevõtted sageli 100-protsendilist garantiid, et neile suunatud uus töötaja sobib ettevõttega ja vastupidi. Värbamisteenust pakkuva HR factory OÜ juhatuse liikme Pille Semjonovi sõnul ei ole see aga alati nii.

„Kui me kliendiga profiili paika paneme, püüame alati leida inimese, kes kliendi ootustele vastaks,” märkis Semjonov. Ta kirjeldas, et samas võib juhtuda ka nii, et värbamise käigus tuleb tagasiside, et näiteks kandidaatide palgaootus ei mahu kliendi pakutavasse vahemikku, töö ei kõneta kandidaate või kõnetab kandidaate, kes ei vasta kliendi ootustele. Samuti on võimalus, et olemasolev tööandja teeb vastupakkumise ja inimene ei vaheta töökohta. Sellistel juhtudel arutatakse Semjonovi sõnul kliendiga, mis võimalused on – kus saavad nemad kompromisse teha ja kuidas saab vahendaja jõuda uute kandidaatideni.

Suurt rolli mängib ka tööandja maine. „Mitte ainult halb või hea maine või tuntud-tundmatu,” sõnas ta. „Näiteks uute ettevõtete puhul tuleks rohkem rõhku panna ka tööandja turundusele või siis meie värbamisfirmana peame klienti rohkem tutvustama.”

Eesti inimene on Semjonovi sõnul pigem skeptiline ja tihti vajab kandidaat mitut kontakti, kuni on valmis kohtuma ja pakkumisest lähemalt rääkima.

Värbamisfirma asendab ettevõtte personalijuhti

Viimaste aastate kogemuse põhjal julgeb Semjonov öelda, et Eesti ettevõtted on avatumad kasutama eri teenuseid, sealhulgas ka personaliteenuseid. Tema hinnangul on see seotud suurema teadlikkusega, uute teenuste lisandumisega ja ka huviga, kas üks või teine teenus annab seda lisandväärtust, millest räägitakse. „Ma ei oska öelda, kas see on tõusev trend, kuid oleme näinud ettevõtteid, kes vahel ka katsetavad – on perioode kui ostavad teenust sisse, kuid ühel hetkel tekib soov või vajadus omada ise majasisest värbajat.”

Semjonovi sõnul ei peaks eeldama, et värbamisfirma teenuse kasutamine sobib kõikidele ettevõtetele, sest seda kasutatakse ainult teatud juhtudel. Näiteks kui ettevõttel ei ole omal personaliinimest ega aega ise töötajaid otsida, soovitakse anonüümset otsingut, on ainult mõni värbamine aastas ja selle jaoks eraldi inimest ei ole või mõnikord vajab ettevõte kõrvalist pilku – otsitakse lisandväärtust just inimeste hindamisel.

„Võib öelda, et värbamine ei ole tänapäeva tööjõuturu olukorras lihtne ja sobiva kandidaadi leidmiseks tuleb näha palju vaeva. Hea partnerluse korral võidavad mõlemad pooled, kuid selle saavutamine eeldab mõlema tahet, mängureeglite olemasolu ja nende tundmist.”

* Artikkel on ilmunud Äripäevas

Osale arutelus

  • Kaidi Aidama, Äripäeva kaasautor

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Järveveere puhkekeskus ootab külastajaid nii suvel kui talvel

Maalilisel Võrtsjärve kaldal Valma külas asuv Järveveere puhkekeskus on suurepärane paik suveürituste, seminaride, pulmade ja talvepäevade korraldamiseks.

Valdkonna töökuulutused

Transcom is looking for a SAP HR MANAGER

Transcom Eesti OÜ

06. mai 2018

Plasto otsib PERSONALIJUHTI

M-Partner HR OÜ

29. aprill 2018