Millist kasu saab tööandja, kes tegeleb teadlikult oma tööandja brändi juhtimisega?

paavoheil
Tööandja turunduse agentuuri tegevjuht Paavo Heil räägib Personalitöö...

Me kõik oleme kuulnud räägitavat tööandja heast mainest, kuid mida selle all tegelikult silmas peetakse? Kuidas tugevat tööandja brändi luua ja mis kasu toob see tööandjale tagasi?

Tööandja brändil on kaks tahku. Tööandja brändi identiteet – s.o see, millise tööandjaga on päriselt tegemist –, ja tööandja maine ehk töötajate ja potentsiaalsete uute töötajate arusaam sellest, millise tööandjaga on tegemist. Eristatakse veel tööandja sisemist mainet ehk seda, millisena tajuvad tööandjat praegused töötajad, ning välist mainet – millisena tajutakse tööandjat potentsiaalsete uute töötajate hulgas.

Oma tööandja maine on olemas kõigil ettevõtetel. Iga tööandja otsustada on aga see, kas ta tegeleb teadlikult oma tööandja brändi juhtimisega, et brändist maksimaalselt kasu saada, võib laseb sel kujuneda omasoodu.

Kui tööandja brändi identiteet on tulenevalt organisatsiooni tegelikest konkurentsieelistest sõnastatud ning kui värbamiskommunikatsioon ja sisekommunikatsioon sellest lähtuvad, hakkab see üsna kiiresti avaldama mõju ettevõtte majandustulemustele.

Tugeva tööandja brändi neli rahalist kasu ettevõttele

1. Madalamad värbamisprotsesside kulud (reklaam, värbamisagentuuride tasud, juhtkonna intervjueerimisele kuluv aeg, kandidaatide hindamiskulu). Tugeva tööandja brändiga ettevõttesse pakuvad kandidaadid ennast ise tööle.

2. Madalamad töötajate asendamise kulud. Töötajate asenduskulud võivad olenevalt töötaja ametist küündida kuni 200% töötaja aastapalgast. Tugeva tööandja brändiga ettevõtetes on personalivoolavus keskmisest 28% madalam. Paljude Eesti ettevõtete puhul ulatuvad töötajate asendamise kogukulud sadadesse tuhandetesse eurodesse igal aastal.

3. Madalamad inimkapitali kulud (kogu palgakulu, puudumiskulud, koondamiskulud). Tugeva tööandja brändiga ettevõtetes on inimkapitali kogukulud kuni 20% madalamad.

4. Suurem produktiivsus – kuna õigesti välja töötatud ja kommunikeeritud tööandja bränd tõmbab ettevõttesse ligi sobivamaid töötajaid, siis on suuremad nii iga töötaja produktiivsus kui ka kogu organisatsiooni tootlikkus.

Nendest ja teistest tööandja brändi kasudest räägib Paavo Heil tööandja turundus- ja värbamisagentuurist Brandem lähemalt 15. veebruaril toimuval Personalitöö aastakonverentsil.  Vaata konverentsi kava siit ja registreeri end soodushinnaga!

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Toosikannu puhkekeskus Käru vallas Raplamaal

Raplamaal asuv Toosikannu puhkekeskus on ideaalne peokoht nii suurematele kui ka väiksematele seltskondadele. Aga mitte ainult – Toosikannus asub Eesti esimene ja ainus loomapark ning lisaks tähtpäevade tähistamisele on see suurepärane koht asjalikele koosolekutele ja konverentsidele.

Valdkonna töökuulutused