Autor: Personaliuudised.ee • 17. jaanuar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Millist kasu saab tööandja, kes tegeleb teadlikult oma tööandja brändi juhtimisega?

Tööandja turunduse agentuuri tegevjuht Paavo Heil räägib Personalitöö aastakonverentsil, kuidas luua tugevat tööandja brändi
Me kõik oleme kuulnud räägitavat tööandja heast mainest, kuid mida selle all tegelikult silmas peetakse? Kuidas tugevat tööandja brändi luua ja mis kasu toob see tööandjale tagasi?

Tööandja brändil on kaks tahku. Tööandja brändi identiteet – s.o see, millise tööandjaga on päriselt tegemist –, ja tööandja maine ehk töötajate ja potentsiaalsete uute töötajate arusaam sellest, millise tööandjaga on tegemist. Eristatakse veel tööandja sisemist mainet ehk seda, millisena tajuvad tööandjat praegused töötajad, ning välist mainet – millisena tajutakse tööandjat potentsiaalsete uute töötajate hulgas.

Oma tööandja maine on olemas kõigil ettevõtetel. Iga tööandja otsustada on aga see, kas ta tegeleb teadlikult oma tööandja brändi juhtimisega, et brändist maksimaalselt kasu saada, võib laseb sel kujuneda omasoodu.

Kui tööandja brändi identiteet on tulenevalt organisatsiooni tegelikest konkurentsieelistest sõnastatud ning kui värbamiskommunikatsioon ja sisekommunikatsioon sellest lähtuvad, hakkab see üsna kiiresti avaldama mõju ettevõtte majandustulemustele.

Tugeva tööandja brändi neli rahalist kasu ettevõttele

1. Madalamad värbamisprotsesside kulud (reklaam, värbamisagentuuride tasud, juhtkonna intervjueerimisele kuluv aeg, kandidaatide hindamiskulu). Tugeva tööandja brändiga ettevõttesse pakuvad kandidaadid ennast ise tööle.

2. Madalamad töötajate asendamise kulud. Töötajate asenduskulud võivad olenevalt töötaja ametist küündida kuni 200% töötaja aastapalgast. Tugeva tööandja brändiga ettevõtetes on personalivoolavus keskmisest 28% madalam. Paljude Eesti ettevõtete puhul ulatuvad töötajate asendamise kogukulud sadadesse tuhandetesse eurodesse igal aastal.

3. Madalamad inimkapitali kulud (kogu palgakulu, puudumiskulud, koondamiskulud). Tugeva tööandja brändiga ettevõtetes on inimkapitali kogukulud kuni 20% madalamad.

4. Suurem produktiivsus – kuna õigesti välja töötatud ja kommunikeeritud tööandja bränd tõmbab ettevõttesse ligi sobivamaid töötajaid, siis on suuremad nii iga töötaja produktiivsus kui ka kogu organisatsiooni tootlikkus.

Nendest ja teistest tööandja brändi kasudest räägib Paavo Heil tööandja turundus- ja värbamisagentuurist Brandem lähemalt 15. veebruaril toimuval Personalitöö aastakonverentsil.  Vaata konverentsi kava siit ja registreeri end soodushinnaga!

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456