20. veebruar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kui ma oleksin värbaja ehk veidi robotitest

TARA, vestlusbot (chatbot) mis automatiseerib värbamise ja aitab projektijuhtimises.
Foto: TARA
Milliseid abivahendeid ma kasutaks, kui ma oleksin värbaja? Kas sihtotsing või tavapärane töökuulutus ja kandidaatide valik? Tehnoloogia võib muuta protsessi sujuvamaks ja vähem aega nõudvaks mõlemal juhul. Karl Laas Upsteemist on pannud kokku mõne näite süsteemidest, mida saaks hästi kasutada ka värbamise efektiivsuse tõstmiseks.

Efektiivsus määrab tihti vahe 98- ja 110-protsendilise soorituse vahel. Ma ei räägi sisust. Sisus –inimeste tundmises ja kõnetamises pead sa värbajana niikuinii hea olema. Räägime ainult tööriistadest, mis võivad sinu efektiivsust tõsta.

E-mail ei ole lihtsalt kirjade kirjutamine

Kas oled tabanud end mõtlemast, mis sinu hoolega kirjutatud e-kirjast sai? Kas see jõudis adressaadini? Kui tahad olla efektiivne peaksid saama infot, kas sinu kiri jõudis kohale ja kas sinu valitud kandidaat klõpsas töökuulutusel või ettevõtte tutvustusel. Selleks on olemas omad tööriistad. Näiteks:

Streak for e-mail

See lahendus töötab Gmaili peal ja laseb sul saada infot kirjade avamise kohta. Üsna lihtne tasuta lahendus. Olemas ka tasulised paketid.

Yesware

Rakendusel on olemas nii Gmaili kui ka Outlooki liides. Saad jälgida üksikute meilide avamisi kui ka kirjutada jadakirjade kampaaniaid. Võimalik lisada dokumente, mille avamisi samuti jälgitakse. Sa tead, kes sinu kirja vaatas ja kui kaugele ta luges lisatud presentatsiooni. Saad sekkuda alles siis, kui eelnevalt valmis kirjutatud kampaaniale tuleb vastus. Tasuta minimaalsed funktsioonid ja võimsam tasuline lahendus.

Mõlemale lahendusele on ka hulk alternatiive. Põhimõte on üks – e-kirjade kirjutamine ja saatmine peaks olema lihtne ja automatiseeritav ning sa peaksid saama ka tagasisidet selle kohta, kes ja millal su kirju luges ja avas.

Sinu avalik kalender ja robotassistendid

Värbamine jõuab ühel hetkel kas Skype’i-intervjuu või kohtumiseni. Kohtumiste kokkuleppimine ja sobivate aegade paikapanek on alati aeganõudev, kuid see ei pea tingimata nii olema. Võid kasutada avalikke kalendreid või ka tehisintelligentseid roboteid. Näiteks:

You Can Book Me

Tegemist on näidisega aja bronneerimise süsteemist, mis on seotud kas ühe või mitme inimese kalendriga ja laseb aegu bronneerida kas kandidaadiintervjuuks või mõnel muul otstarbel. Sellised süsteemid sobivad ühtviisi hästi nii tööintervjuude kokkuleppimiseks, müügikohtumisteks kui ka tootepresentatsioonideks. Meie kasutame näiteks AcuityScheduling teenust oma müügiesitluste kokkuleppimiseks.

Amy Ingram / Andrew Ingram (AI, BOT)

Amy ja Andrew (vali, kumb sulle rohkem meeldib) on virtuaalsed assistendid, kelle üks ja ainus eesmärk on aidata sul koosolekute aegu kokku leppida. Nad on robotid, kes klapitavad sinu eest e-kirjade vormis võimaliku kandidaadiga sobivad kohtumise ajad. Asi on väga lihtne – nad suhtlevad kandidaadiga inglise keeles ja leiavad teile sobiva aja. Tasuta lahendus on piiratud ligipääsuga, raha eest saab rohkem, samas summad ei ole suured. On ka alternatiivseid teenuseid, mis nõuavad rohkem raha, kuid on väga võimsad abilised. 

Robotid taustakontrollis ja miks mitte ka kogu värbamisprotsessiks

Enne kohtumisi oled kindlasti huvitatud ka taustakontrollist, ka siin saavad robotid sind aidata. Nii võivad intelligentsed robotid kogu värbamisprotsessi üle võta ja sinu kandidaatidega ka sinu eest ja otse suhelda. Näiteks:

Charlie

Lahendus aitab sul teha taustauuringu sinu kõikide kohtumiste teiste osaliste kohta. Läbi vaadatakse kogu info, mis oli viimati näha avalikes sotsiaalmeedia kanalites ja uudistes. Jah, lahendus töötab paremini suurema Twitteri-kultuuriga riikides, kuid midagi saad oma kohtumispartnerite kohta teada ka Eestis. 

Mya (AI, BOT)

Mya on tekstivestluse robot (bot), mis aitab sinu kandidaate kandideerimisavalduse täitmisel ja korraldab sinu eest peaaegu tervikliku värbamisprotsessi. Ta teostab skriining’u, lepib kokku kohtumised ja aitab isegi onboarding’uga. Samuti nõustab ta kandidaate ja jätab sinu ettevõttest soovitavalt hea mulje. Muidugi teavitab ta ise neid, kes ei osutunud valituks, ja pakub ka veidi lohutust toetava huumori näol. Tegijad väidavad, et see suudab lahendada kuni 75% värbamisprotsessis ette tulevatest olukordadest. Kahjuks muidugi ainult inglise keeles, vähemalt esialgu. ja SIIT.

Seda nimekirja võiks täiendada veel terve rea teenustega, mis muudavad efektiivseks nii taustakontrolli kui ka videovärbamised ja kandidaatide testimise. Paljud nendest teemadest on eraldi tehnoloogiavaldkonnad. Et asi ei jääks ühekülgseks, olgu aga öeldud, et värbamine on kahesuunaline tänav. Nii nagu tööandjatel on värbajate kaudu võimalik enda heaks tehnoloogiat rakendada, on see võimalik teistpidi – ka töölesoovijad saavad tänapäeval robotid enda huvides tööle panna. Võib-olla kohtute teiegi lähitulevikus mõne töölesoovijaga, keda esindab robotist agent. Loe täpsemalt SIIT

PS! Lähedases tulevikus võime jõuda sinnagi, kus robotid värbavad internetis roboteid.

Autor: Karl Laas, Upsteem

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456