3 põhimõtet, mida järgida, töötades kaugtöötajatena/ga

keikarlson
GoWorkaBiti kaasasutaja ja müügijuht Kei Karlson

Kei Karlson GoWorkaBitist astus üles Personalitöö aastakonverentsil, kus kõneles uue töötaja pardalevõtmisest ja sisseelatamisest. Täna jagab ta nõuandeid, kuidas organiseerida ettevõttes kaugtööd nii, et sellest saadav kasu oleks maksimaalne ja inimesed püsiks eemalt töötades siiski õnnelikud ja motiveeritud.

Heade kandidaatide nappus sunnib värbaja „kaevu” ja üks võimalus oma kandidaadi-bassein kohe kordades suuremaks saada, on värvata inimesi mitte kontori asukoha järgi, vaid kaugtöötajatena. See aga tundub tihtipeale riskantne.

Kuidas saab hoida ettevõtte kultuuri ja väärtusi elus, kui me üksteist ei näe ja kontoris koosolekuid ei pea? Kas inimesed, kes pikalt kodus töötavad, kaugenevad reaalsest elust, nagu paljud teaduslikud artiklid väidavad?

Meie oleme GoWorkaBitis alati töötanud kõik remotely (seal, kus parasjagu isu on), meil ei ole kontorit ja me näeme näost näkku kogu tiimi neli korda aastas, kui planeerime järgmist kvartalit ja jagame omavahel õppetunde eelmisest. Ja vaatamata sellele, et meie kohvinurka asendab Fleep’i tsätt ja meie koosolekud toimuvad virtuaalselt Zoom’is, oleme me kolme aastaga jõudnud väga palju ära teha ja kõik meie tiimi liikmed saavad endiselt aru, mis maailmas toimub.

Kuidas panna tööle remote-tiimid ja kuidas kaasata üksikuid töötajaid kaugtöötajatena?

Rääkisime juttu Deekit’i ja Toggl’i (mõlemas ettevõttes töötab peamine osa tiimist remotely) inimestega ja panime kokku parimate nõuannete esikolmiku.

#1

Väga oluline on sõnastada ja kirja panna väga konkreetsed pikaajalised eesmärgid ja tuletada neist konkreetsed eesmärgid ja tegevused lühemateks perioodideks.

GoWorkaBitis kasutame selleks ORK (Objectives and Key Results) meetodit, mis meid õigel suunal hoiab. OKR annab meil igaühele väga hea ülevaate, millised on tulemused, mida me saavutada tahame, ja mida igaüks teeb, et sinna jõuda.

Deekitis on kasutusel Lean startupist kohandatud ühenädalased sprindid arenduses, aga ka igas muus valdkonnas (turunduses ja klienditoes). Igal nädalal ette võetud tegevused peavad saama lõpetatud reedeks ja tegevused tuleb osata planeerida nädalaste tsüklitena.

Täpsemalt rääkisime sellest Kaili Kleemeieriga HR Happy Hour üritusel (vaata videot SIIT!).

#2

Sisekommunikatsioon saab remote-tiimis täiesti uue tähenduse ja kui see ei toimi, siis ei toimi ka ettevõte. Isegi kui kaugtööd teeb ainult osa inimesi ja ülejäänud tiimiliikmed on koos kontoris, on oluline viia kogu suhtlus kõigile kättesaadavasse keskkonda. Selleks on erinevaid rakendusi. Meie kasutame Fleepi, paljud start-up’id Slack’i – tegelikult ei ole vahet, millises online-keskkonnas suhtlus käib, aga kõik oluline info peab olema hästi suunatud ja sõnastatud, et see õigel ajal õigete inimesteni jõuaks. Chat’i reeglid peavad olema tiimis kokku lepitud ja neist peab kinni pidama. Näiteks kui kasutusel on palju erinevaid chat’e, siis millised on kõrgema prioriteediga, mille peab jõudma läbi lugeda, ja millised on reageerimise reeglid, kui keegi sinult mingit tegevust ootab.

#3

Kolmas nõuanne puudutab seda „normaalseks inimeseks” jäämist :)
Iga töötaja peab ise tunnetama, mil viisil ja kus ta kõige efektiivsem ja õnnelikum on. Enamik inimesi, kellega mina olen rääkinud, ei taha pidevalt kodus töötada ja tunneb, et vahel lihtsalt peab välja saama. Olgu see siis kohvik, start-up’idele mõeldud HUB või lahe raamatupood.

Kaasa arvatud ma ise. Üks võimalus on tööaega mõõta ja teha rangelt vahet töötamiseks mõeldud ja kodustele mõeldud ajal. Kadri Heinväli Toggl’ist kasutab ka ise Toggl’it, et just sellist vahet teha. Ka selle kohta leiate vahva videolõigu GoWorkaBiti Youtube’i kanalilt.

Neil, kelle tiimi töötajad teevad pidevalt kodus tööd, soovitan hoolega jälgida seda, et mõni teie kodustöötajatest pikapeale ära ei vaju ja õnnetuks ei muutu. Selleks võiks võimalikult palju kasutada koosolekutel videot ja vahel saada ka võimalusel kokku n-ö päris maailmas,et mõõta töörõõmuindeksit

Jah, see on meil ametlikult käibel olev termin ja oluline mõõdik. Töörõõmuindeks (Fun Factor) näitab, kui vahva ja äge on parajasti GWB-s oma igapäevast tööd teha.

Kokkuvõttes: väga lahe on teha tööd just seal, kus sulle meeldib, ja ajal, mis sulle tööks kõige paremini sobib. Kui eesmärgid on selgelt paigas, suhtlemine tiimis on hästi organiseeritud ning kõik inimesed tiimis on motiveeritud ja armastavad tööd, mida nad teevad, siis ma ei näe põhjust, miks ei peaks selline töökorraldus töötama.

Allikas: GoWorkaBiti blogi

Osale arutelus

  • Kei Karlson, GoWorkaBiti kaasasutaja ja müügijuht

Toetajad

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad