Autor: Personaliuudised.ee • 7. märts 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti tudengite seas tõusis eelistatuimaks tööandjaks suurpank

Foto: pixabay.com
Kõige rohkem eelistavad tudengid selliseid tööandjaid, kelle juures on töötajaid väärtustav kultuur ja võimalus isiklikult areneda, selgub tööandja turunduse ja värbamisagentuuri Brandem värskest üle-eestilisest tudengite uuringust.

Brandemi korraldatud tudengite uuring on varasematest metoodiliselt täpsem, kuna tööandjate pingerea koostamisel võetakse arvesse nii seda, millises organisatsioonis soovitakse töötada, kui ka seda, kus ei soovita töötada.

„Tööandja maine tudengite seas on väga oluline näitaja. See peegeldab tööandja tulevikupotentsiaali ja eelkõige just ettevõtte potentsiaalset konkurentsivõimet tulevikus,” ütles Brandemi tegevjuht Paavo Heil. „Tööandjate atraktiivsuse pingerea esikümnest saame lugeda nende tööandjate nimesid, kes on lähtunud töökohtade loomisel, motivatsioonimudeli kujundamisel ja värbamiskommunikatsioonis tudengite ootustest ja konkurentsiolukorrast tööturul,” lisas Heil.

Uuringutulemused näitavad, et tudengid peavad tööandja valikul kõige olulisemaks seda, et tööandja toetab töötajate isiklikku arengut (61% vastajatest), tööandja arvestab töötaja isikliku elu vajadustega (60%) ja väärtustab uusi ideid (50%). Materiaalsetest väärtustest soovitakse eelkõige häid töövahendid (56%) ja õpingute toetamist (54%). Materiaalsetest hüvedest populaarsuselt kolmas tegur on see, kui tööandja pakub keskmisest kõrgemat töötasu, mida peab väga oluliseks 43% Eestis õppivatest tudengitest.

Tudengite jaoks ei ole eriti oluline et, tööandja oleks avalikkuses laialt tuntud – seda peab tööandja valikul väga oluliseks vaid 10% vastajatest. Ka ei oodata, et tööandja näol oleks tegemist oma valdkonna turuliidriga (7%). Oma tööaega soovib iseseisvalt korraldada 26% ja töö tegemise asukoha üle soovib kindlasti ise otsustada 21% tudengitest.

Organisatsioonid, kus tudengid ei soovi töötada, on paistnud aga silma eelkõige negatiivsete meediakajastuste, töötajate kehva kohtlemise ja igava töö poolest. Teatud määral mõjutab tööandjate atraktiivsust negatiivselt ka osa tegevusvaldkondade kehvem maine võrreldes teiste valdkondadega.

Swedbank AS

Eesti Energia AS

Transferwise Ltd Eesti filiaal

Skype Technologies OÜ

Pipedrive OÜ

Telia Eesti AS

Google Inc

Nortal AS

AS LHV Pank

AS Tallink Grupp

Swedbank oli hinnatuim tööandja majandus- ja õigusteaduse tudengite seas ning ka üldkokkuvõttes.

„Oleme meile osaks saanud tunnustuse üle väga rõõmsad,” kommenteeris  uuringu tulemusi Swedbanki personalidirektor Ülle Matt. „Swedbank töötab noortega väga aktiivselt. Juba mitu aastat saab meie suvisest praktikaprogrammist „Kick Start” osa sadakond tudengit, ent soovijaid on ligemale kümme korda rohkem. Umbkaudu neljandik neist jätkab hiljem oma karjääriteed meie juures. Praktikaprogrammis paneme rõhku panga eri töövaldkondade tutvustamisele, et noored saaksid Swedbankist võimalikult tervikliku ülevaate. Meil on kokku enam kui 360 ametikohta väga erinevatest valdkondadest ja võimalusi seega palju. Püüdes tulevikku ennustada, ütleksin noortele, kes täna teevad erialavalikut, et kindlasti on aina enam vaja inimesi, kes oskavad kokku panna teadmisi majandusest ja IT-st, kombineerida sügavamaid tehnilisi oskusi sisuliste teadmistega. Igasugune ärianalüütika ja andmeanalüüs on meie töös aina tähtsamad,” lisas Matt

Uuringu valim ja metoodika

2017. aasta veebruaris ja märtsis Brandemi korraldatud uuringus osales 2389 üliõpilast üle kogu Eesti, kokku 19 ülikoolist ja rakenduskõrgkoolist. Uuringus osalenud tudengitest 55% töötas vastamise hetkel. 33% vastajatest õppis rakenduskõrghariduse, 32% bakalaureuseõppe ja 17% magistriõppe tasemel. Eelistatud tööandjate järjestamiseks paluti tudengitel märkida kolm organisatsiooni nime, kus nad soovivad töötada, ja kolm organisatsiooni, kus nad ei soovi töötada, ning märgitud tööandjaid ka iseloomustada. Kokku hinnati uuringus 346 tööandjat. Eelistatuimate tööandjate pingerida on varasematest täpsem, kuna selle koostamisel võetakse lisaks positiivsetele hinnangutele arvesse ka tudengite negatiivseid hinnanguid tööandjatele. 

Lisaks eelistatud ja vähem eelistatud tööandjatele selgitati uuringuga, millised on tudengite tööl käimise põhjused, sotsiaalmeedia kanalite kasutamise praktikad, tööandja valiku kriteeriumid ja kandideerimisest loobumise põhjused.

Allikas: tööandja turunduse ja värbamisagentuur Brandem

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456