7. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Meeskonna arenduspäev – milleks ja kuidas?

Foto: GraphicStock
Kui palju oled mõelnud sellele, et tahaks ja peaks ja võiks korraks aja maha võtta, oma meeskonna kokku kutsuda ja tegeleda nende asjadega, mis peas on keerelnud juba pikemat aega. Näiteks vajaks ettevõtte tooted või teenused veidi uudsust, arutada oleks vaja ühiste eesmärkide ja visiooni üle või vajab meeskonnas käsitlust mõni muu oluline teema. Reaalsuses kipub aga asi paraku nii olema, et taoliste meeskonnasiseste arenduspäevade jaoks on alati liiga vähe aega ning selle olulisust ei nähta suures plaanis. Tegelikkuses on see aga üks võtmetähtsusega tegevusi, mis on kasulik nii ettevõttele tervikuna kui ka meeskonnale endale. Siinses loos on kirja pandud peamised kasutegurid, mida teieni ka tuua.

Meeskonna arenduspäeva kasutegurid

Enamasti suhtutakse arenduspäevadesse ja mis tahes meeskonna koolitustesse umbusuga ning nähakse neid pigem aja ja ressursside raiskamisena. Nii-öelda spaa-koolitused on juba levinud kuvand, kuid oluline on seejuures, et olgu ta spaa või mõni muu elamusega seotud koolitus, üks on kindel – iga meeskonna koosolemine on tõhus, kui see on eesmärgistatud ja läbimõeldud tegevus. Kindlasti on kasutegureid rohkem kui kolm järgnevat, kuid need on välja toodud puhtalt isikliku kogemuse näitel, kus fookuses olid väärtused, visioon, eesmärgid ja teenuste arendamine.

Meeskonnas tekib uus hingamine

Mõtle, millal viimati saite oma meeskonnaga kokku ja tegelesite tiimi jaoks oluliste asjadega, mis ei puuduta tavapärast igapäevatööd. Kui arutletakse asjade üle, mis on kõigile oluline, näiteks meeskonna heaolu, ühised mõtted, ideed, kas või vaieldakse või nähakse asju erinevate nurkade alt, siis see on tohutu väärtus, mida see annab meeskonna ühisele hingamisele. Sünergia ja energia saavad teise tähenduse. Igasugune aeg kolleegidega väljaspool tööaega on midagi hoopis muud ja see aitab omavahelisi suhteid tugevdada.

Saate teada, kas sõuate ühes paadis ja ühes suunas

Kui paljud ettevõtted on tegelenud näiteks ühiste visioonide, eesmärkide või väärtuste sõnastamisega? Ma kipun arvama, et pigem vähe, ning kui isegi on, siis tihti meeskonnad muutuvad, sest inimesed lähevad ja tulevad ning see kõik mõjutab otseselt ka ühist edasiliikumist, sest me kõik oleme erinevad. Meie meeskonna kogemusel võin ma tuua välja suurepärase näite, kuidas ühiste tööväärtuste sõnastamise mänguline harjutus oli esiteks väga lõbus, kuid teisalt andis selge nägemuse, et oleme nii ühel lainel ja meie jaoks on olulised ühised või sarnased põhimõtted, miks me midagi teeme või kuhupoole koos liikuda. See äratundmine, et nähakse asju sarnaselt, on äraütlemata hea. Mitte et seda ei oleks iga päev tunda, aga see, kui need asjad on mustvalgel kirjas või koos läbi arutatud – see on alles lisaväärtus! Ning kes meist ei tahaks, et meeskond, kus me iga päev ja suure osa oma elust veedame, annaks meile kindlustunnet, head tuju ning motivatsiooni ühiselt liikuda.

Uued mõtted ja ideed annavad ettevõttele värskust

Meeskond on ressurss, mis tihti kiputakse jätma tähelepanuta. Väga palju ostetakse erinevaid teenuseid sisse, kasutatakse moodsaid lahendusi või otsitakse heurekat kusagilt kaugelt. Tegelikult on kõik sinu meeskonna inimesed oma ala spetsialistid, kõik oma mõtete ja ideedega. Tekib vaid küsimus, kas neile on pakutud võimalusi või lahendusi neid ideid välja käia. Arenduspäev on selleks suurepärane võimalus. Olenevalt ettevõtte või meeskonna valdkonnast, saate võtta fookusesse kas oma tooted, teenused või muud aspektid, kus te uudsust  otsite. Leidke koos mõni lahe ülesanne või viis, kuidas seda teha, ning võimaldage igaühel pakkuda omi ideid ja arendage neid koos edasi. Ilma kritiseerimata või halvustamata loomulikult. Kuid proovige unistada, fantaseerida ja olla loovad, sest see ongi see koht, kus seda teha. Ja kõik see, mida te arenduspäeval kogute, on teie jaoks väärtus ja pagas, millega edasi töötada. Usun, et üllatute, kui palju ideid teie endi seast võib sellises keskkonnas ja olukorras tulla.

5 sammu selleks, et arenduspäev ka toimuks ja oleks efektiivne

Leppige meeskonnaga kokku aeg ja koht – hea, kui asukoht on töökeskkonnast väljaspool ja ajalises mõttes võiks üritus kesta kaks päeva, sest siis jõuab teha intensiivsemalt arutelusid ja jääb aega ka niisama juttu puhuda, mis kindlasti on oluline meeskonnatunde suurenemiseks.Tehke nimekiri asjadest, mida arenduspäeval kindlasti on vaja arutada – selleks võiksite näiteks mõnelt koosolekult kümme minutit aega näpistada, teha brainstorming'ut ja kõigi ideed kirja panna. Teine variant oleks jätta kuskile paber, kuhu igaüks saab oma mõtteid lisada. Enne arenduspäeva saate valida välja need olulisemad, millega parajasti tegelete, sest kõike ei jõua niikuinii. Ülejäänud punktid jäävad järgmiseks korraks.Jagage omavahel rollid – näiteks võiks igal meeskonna liikmel olla mingi vahva ülesanne või roll, mida arenduspäeval teha, mõni mäng korraldada, vastutada mõne arutelu punkti eest või siis olla pildistaja, protokollija vms. Nii on kõigil oma koht ja keegi ei tunne üksi suurt vastutust, kuidas asjad laabuvad. Olete ju ikkagi meeskond! Võtke arenduspäevast viimast ning unustage igapäevased töömured ja probleemid maha – hea on teha eelnevalt kokkulepe, et kõik muud klienditööd või mitte nii olulised asjad jääks selleks ajaks tähelepanuta ja keskendutakse tõesti vaid nendele asjadele, milleks kokku on tuldud. Oluline on kindlasti end ka juba ette häälestada, et üritus oleks lõbus, asjalik ja tulemuslik.Saadud arenduspäeva rikkus on vaja realiseerida nii kiiresti kui võimalik – nagu enamiku asjadega kipub olema, jäävad asjad sageli kas paberile või sahtlisse ning tegeletakse edasi igapäevaste probleemidega. Võtke ühiselt vastutus, et ühiselt ülestähendatud materjalid, mõtted ja ideed saaks ka praktikasse rakendatud või vähemalt mingit moodi sellega algust tehtud.

Loodan siiralt, et selliseid koosolemisi korraldatakse rohkem ja võetakse see initsiatiiv, et tegeleda oma meeskonna sisemiste asjadega. Inimesed on nii suur väärtus, millega peab pidevalt tegelema ja mida tuleb hoida.

Allikas: PersonaliDisaini blogi 

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456