Mida teha vastutöötajatega?

kaidopajumaa
Motivaatori koolitaja Kaido Pajumaa õpetab videoblogis, kuidas vastutöötajatega ...

Sain mõni päev tagasi kirja blogi lugejalt, kes on hädas töötajatega, kes ülejäänud meeskonnale ja juhile vastu töötavad. Ta ei täpsustanud, mida nad siis teevad, aga igatahes tunneb ta noore ja värske juhina (juhi ametis olnud 6 kuud). Tal on mõtted otsas, kuidas meeskonnas ühtsust luua ja töötajaid ühiste eesmärkide nimel pingutama panna.

Allpool olevas tunnustava juhtimise video-podcast’is jagan oma mõtteid kuuel teemal, et lugejat aidata.

  1. Juhi haavatavus – ainult haavatav ja enesekriitiline juht suudab edukalt meeskondi juhtida. Kuni juht eitab kõiki oma nõrkusi ja probleeme, põrkab ta alati vastu seina, kui läheb meeskonnas probleeme lahendama.
  2. Meeskonna sisekultuuri teadvustamine – ainult selline juht, kes teadvustab oma meeskonna sisekultuuri plusse ja miinuseid, suudab ajaga kujundada sellise töökultuuri meeskonnas, mis soodustab ühtsustunnet ja paneb meeskonna ühiste eesmärkide nimel pingutama.
  3. Käitumine vs. tulemused paradoks – paljud juhid on valmis töötajate käitumise koha pealt silma kinni pigistama, kui töötaja oma tulemused ja eesmärgid saavutab. Tegelikult on see vale, sest töötaja käitumisel on meeskonna sisekultuurile negatiivne mõju ja kui teised töötajad näevad, et juht ei suuda probleemselt käituva töötajaga asju korda teha, hakkab ka nende valmisolek meeskonna nimel pingutada langema;
  4. Primaarne vs. sekundaarne töö – juht peab regulaarselt oma töötajatele meelde tuletama, et kõik töötajad on ettevõttesse tööle võetud selleks, et aidata juhil meeskondlikke eesmärke saavutada. See on nende esmatähtis töö. Teiseseks tööks on reaalsed tööülesanded, mille kaudu töötaja meeskondlikku eesmärki panustab.
  5. Praktiseeri positiivset „psühhoterrorit” – juht ei tohiks kunagi probleemseid ja vastutöötavaid isikuid ülejäänud meeskonnast isoleerida, vaid vastupidi – ta peaks nende käitumise mõjust meeskonnale ja ühistele tulemustele avatult ja vajadusel ka avalikult rääkima. Töötajal ei tohi tekkida tunnet, et juht aktsepteerib tema vaenulikku käitumist, vaid ta peab tundma, et juht käib temaga rääkimas ja tegelemas seni, kuni tema käitumine muutub.
  6. Kiire sekkumine – juhi esmane roll on kaitsta meeskonna sisekultuuri, mistõttu peab ta kiiresti sekkuma, kui keegi ühiseid väärtuseid või kokkuleppeid rikub. Ainult nii saadab juht ülejäänud meeskonnale signaali, et meeskonnavaenulik käitumine ei ole aktsepteeritav.

Jälgi video-podcast’i SIIT!

Allikas: Motivaator.ee

Osale arutelus

  • Kaido Pajumaa, Motivaatori meeskonna- ja juhtimiskoolitaja

Toetajad

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Valdkonna töökuulutused

APL otsib HR- JA VÄRBAMISSPETSIALISTI

Manpower OÜ

29. august 2017