17. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mida teha vastutöötajatega?

Motivaatori koolitaja Kaido Pajumaa õpetab videoblogis, kuidas vastutöötajatega toime tulla. Vt link artikli sabas!
Sain mõni päev tagasi kirja blogi lugejalt, kes on hädas töötajatega, kes ülejäänud meeskonnale ja juhile vastu töötavad. Ta ei täpsustanud, mida nad siis teevad, aga igatahes tunneb ta noore ja värske juhina (juhi ametis olnud 6 kuud). Tal on mõtted otsas, kuidas meeskonnas ühtsust luua ja töötajaid ühiste eesmärkide nimel pingutama panna.

Ka personaliuudised on lähema uurimise alla võtnud probleemsed töötajad. 17. mail toimuval seminaril jagavad nõu- ja jõuvõtteid nendega toimetulekuks tööheaolu.ee eestvedaja Kaire Piirsalu-Kivihall, võrdse kohtlemise volinik Liisa Pakosta ja Eesti tuntuim tööõiguse spetsialist Heli Raidve.

Heida pilk päevakavale ja registreeri end veel täna esmase soodushinnaga!

Allpool olevas tunnustava juhtimise video-podcast’is jagan oma mõtteid kuuel teemal, et lugejat aidata.

Juhi haavatavus – ainult haavatav ja enesekriitiline juht suudab edukalt meeskondi juhtida. Kuni juht eitab kõiki oma nõrkusi ja probleeme, põrkab ta alati vastu seina, kui läheb meeskonnas probleeme lahendama.Meeskonna sisekultuuri teadvustamine – ainult selline juht, kes teadvustab oma meeskonna sisekultuuri plusse ja miinuseid, suudab ajaga kujundada sellise töökultuuri meeskonnas, mis soodustab ühtsustunnet ja paneb meeskonna ühiste eesmärkide nimel pingutama.Käitumine vs. tulemused paradoks – paljud juhid on valmis töötajate käitumise koha pealt silma kinni pigistama, kui töötaja oma tulemused ja eesmärgid saavutab. Tegelikult on see vale, sest töötaja käitumisel on meeskonna sisekultuurile negatiivne mõju ja kui teised töötajad näevad, et juht ei suuda probleemselt käituva töötajaga asju korda teha, hakkab ka nende valmisolek meeskonna nimel pingutada langema;Primaarne vs. sekundaarne töö – juht peab regulaarselt oma töötajatele meelde tuletama, et kõik töötajad on ettevõttesse tööle võetud selleks, et aidata juhil meeskondlikke eesmärke saavutada. See on nende esmatähtis töö. Teiseseks tööks on reaalsed tööülesanded, mille kaudu töötaja meeskondlikku eesmärki panustab.Praktiseeri positiivset „psühhoterrorit” – juht ei tohiks kunagi probleemseid ja vastutöötavaid isikuid ülejäänud meeskonnast isoleerida, vaid vastupidi – ta peaks nende käitumise mõjust meeskonnale ja ühistele tulemustele avatult ja vajadusel ka avalikult rääkima. Töötajal ei tohi tekkida tunnet, et juht aktsepteerib tema vaenulikku käitumist, vaid ta peab tundma, et juht käib temaga rääkimas ja tegelemas seni, kuni tema käitumine muutub.Kiire sekkumine – juhi esmane roll on kaitsta meeskonna sisekultuuri, mistõttu peab ta kiiresti sekkuma, kui keegi ühiseid väärtuseid või kokkuleppeid rikub. Ainult nii saadab juht ülejäänud meeskonnale signaali, et meeskonnavaenulik käitumine ei ole aktsepteeritav.

Jälgi video-podcast’i SIIT!

Allikas: Motivaator.ee

Autor: Kaido Pajumaa, Motivaatori meeskonna- ja juhtimiskoolitaja

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456