24. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

10 viisi, kuidas tehnoloogia personalitööle kaasa saab aidata

Tänapäeva ärimaastik areneb ja muutub digiteerumise tõttu pidevalt, mistõttu muutuvad ka personalitöö rollid ja väjakutsed. Selleks, et püsida konkurentsis ja käia ajaga kaasas, tuleb tehnoloogia arengute ja uuendustega sammu pidada.

Sellest tulenevalt on allpool toodud välja valik nutikaid nippe ja inspireerivaid uudislahendusi, mis on mõeldud personalitöö lihtsustamiseks ja tõhustamiseks. Ideid omavahel kombineerides saab luua tervikliku abimehe, mis võimaldab hoida kokku palju aega ja lubab personalitöötajal rohkem keskenduda oma töös sisulist väärtust andvatele küsimustele ja strateegiate loomisele.

1. Ligipääs personaalinfole mobiilirakenduse kaudu

Mobiilse rakenduse kaudu pääsevad töötajad oma personaalinfole lihtsasti ligi mis tahes ajal ja kohas. Niisuguse rakenduse kasutuselevõtmine kaotaks ära vajaduse iga kord personaliosakonnaga kontakti võtta, kui tekib küsimus palga, puhkuse vms töödokumentatsiooni kohta. Selle asemel tarvitseb vaid portaali sisse logida ja kogu info on ühe kliki kaugusel. Lisaks sellele saaks sama platvormi kaudu küsida puhkuseaega, luua või kinnitada avaldusi jms. Nutiseadmete kogupotentsiaali kasutamine peaks tänapäeval moodustama tähtsa osa ettevõtte tehnoloogia arengustrateegiast. Mobiilseid personalitööle suunatud lahendusi pakub näiteks ServiceNow.

2. Töötajate arendamine ja hindamine tarkvara vahendusel

 

Eri kompetentsirataste, maatriksite ja hindamissüsteemidega saab ettevõttes lihtsasti luua struktuuri ja koguda infot, mida hiljem kerge vaevaga visualiseerida ja võrrelda. Näiteks Upsteemi 360-kraadise tagasisidestamissüsteemi toel saab luua küsimustikke (või kasutada olemasolevaid) ning regulaarselt ja järjepidevalt töötajate seas uuringuid korraldada. Tulemusi on lihtne kokku koguda, analüüsida ja tagasisidestada, mistõttu tekib selgus muudatuste tegemise vajaduse kohta ja on lihtsam õigeid otsuseid põhjendatult langetada.

3. Süsteemne rahulolu hindamine ja süsteemide kaardistamine

Tänapäeval on olemas fuktsionaalseid süsteeme, mis võimaldavad kaardistada emotsioone ja tundeid, et töötaja rahuoluga (või rahulolematusega) paremini kursis olla. Üks uus ja innovaatiline süsteem selleks otstarbeks on Vibemetrics. Selle kaudu saavad töötajad anonüümselt (ausamad vastused) jagada oma tundeid ja põhjuseid konkreetsete tunnete taga. Nii on tööandjal lihtsam oma töötajaid mõista ja probleemidega proaktiivselt tegeleda.

4. Töö tõhususe ja tulemuslikkuse hindamine

Turul leidub üsna efektiivseid süsteeme töötajate produktiivsuse mõõtmiseks. Näiteks Toggl, Trello, Pipedrive ja TimeDoctor on üles ehitatud mõõtma ettevõtte väljundeid ja kasutatud ressursse (sh ajalisi). Need vahendid aitavad paremini silma peal hoida töö tulemuslikkusel ja aja planeerimisel, et tulevikus äritegevust veelgi efektiivsemaks muuta.

5. Juhi ja töötaja omavaheline tagasisidestamine

Arenguvestluste asendamine sagedasema suhtlusega ja meeskonnatöö toetamine nt Clanbeati rakendusega võimaldab tööandjal ja töötajal suhelda igal kuul, kuid sealjuures pingevabalt. Lihtsasti saab seada pikaajalisi eesmärke, kindlustada eri etappide õigel ajal täitmise ja juba saavutatud eesmärkidest ülevaadet hoida. Lisaks sellele, et kasvab kahe poole vaheline usaldus, seab see just inimressursi esikohale ja võimaldab meeskonnal koos areneda.

6. Värbamistarkvarad kandidaatide ja protsesside haldamiseks

ATS (Applicant Tracking System) süsteemide nagu Recruri, sotsiaalvõrgustiku scraperite, Talentwunderi, chatbottide jms kasutamine võimaldab personalitöötajal tööprotsesse efektiivsemalt juhtida ja vähemalt 20% aega kokku hoida. Värbamissüsteemidega saab suuremahulist kandidaatide andmebaasi ühes kohas ja struktureeritult hallata ning personaalandmeid vastavalt andmekaitseseadusele hoiustada. Selle käigus lihtsustub eelvaliku protsess ja vähenevad korduvad käsitsitegemised. Otsesuhtlus kandidaatidega kindlustab kiirema värbamisprotsessi ja võimaldab seetõttu ka kandideerijale paremat kandideerimiskogemust.

7. Värbamisportaalide kogupotentsiaali kasutamine

Populaarsed tööportaalid nagu Jobattical, GoWorkaBit, CV Keskuscv.ee lubavad värvata ööpäev läbi. Nende keskkondade digilahendused teevad inimeste leidmise ja värbamise lihtsamaks. Töökuulutusi saab lisada parimasse keskkonda vastavalt töö iseloomule, perioodile, asukohale, kvalifikatsioonidele jne. Tööotsija jällegi leiab vastavalt oma tööeelistustele mugavalt sobiva pakkumise üles. Niimoodi leiavad õiged tööotsijad õige tööandja üles ja saavad omavahel pidevas suhtluses olla.

8. Videointervjuude tegemine

Kuna värbamine muutub aina digitaalsemaks ja ka tööpõld globaalsemaks, on videointervjuude tegemine mugav ja ajasäästlik lahendus. Näiteks RecRight keskkonda kasutades saab küsida videoküsimusi eri värbamisetappides ja näha reaalset inimest CV taga.

9. Palga- ja puhkusearvestuse süsteemid

Olemas on erinevaid palga ja puhkuse arvestamise süsteeme (SAP, Merit Palk jne), mille eesmärk on lasta palga- ja puhkuseandmeid mugavamalt ja operatiivsemalt käsitleda. Küll aga kipuvad paljud olemasolevad süsteemid olema natuke jäigad, mistõttu lisandub loodetavasti lähitulevikus veelgi paindlikumaid ja kasutajasõbralikumaid süsteeme.

10. Töötervishoiu digiteerimine

Selle arendamisjärgus oleva idee eesmärk on luua tervishoiu infosüsteem/äpp, mis lubaks töötajal oma tervist ise järgida ja kommenteerida ning andmeid otse töötervishoiuarstile saata. Niimoodi saab töötajate tervist järjepidevalt monitoorida ja tänu sellele on ka arstil lihtsam paremaid otsuseid teha.

Autor: Madli Ulp, Winter Media Groupi kommunikatsioonispetsialist

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456