(Sisuturundus) Kuidas korraldada meeskonda liitvat töövälist sündmust?

nr1
Meeskonnatöö mäng NoEasyday Nõmmel, kus üks pool meeskonnast juhendab oma...

Vahvad kollektiivi liitvad töövälised üritused on endiselt töötajate seas hinnatud ja oodatud, kuigi ehk pisut on muutunud nende olemus: vähenenud on nii pikkus kui ka nädala sees ööbimistega väljasõidud. Samas on viimase aja trendid on meeskonnaüritustel liikumine ja parajalt kerge koormus ka ajurakkudele, tutvustab seiklusfirma 360 Kraadi mängujuht Alar Linna.

Selge on see, et lisaks heale töökeskkonnale on meeskonna koostoimimisel olulisel kohal ka asjalikud töövälised üritused, seda eriti tegevusaladel, kus on hooajalisus ja pingelised perioodid tööde tellimuste täitmiseks, mis tekitab ka inimeste omavahelisi pingeid. Meeskonnatöö tegevustega üritustel on tähtsal kohal meelelahutus, kuid kindlasti ei ole tegemist niisama ööklubikülastusega. Meeskonnategevused kolleegidega peaksid pigem maandama pingeid, murdma jää uute tiimiliikmete vahel, neid paremini tiimi sulandama ning andma võimaluse näha ja avastada kolleegides omadusi, mida igapäevatöös ei pruugi märgata. Koos läbielatud kogemused tugevdavad tiimitunnet!

Eestis on firmasid, kus tehakse iga kuu üks koosolek majast väljas ja sinna juurde alati ka mõni meeskonnategevus, kuid minimaalselt, lisaks suurele suvepäevale, peaks igal tiimil olema vähemalt üks meeskonnaüritus aastas oma osakonnaga, olgu see siis kevadseminaril, suurvee ajal mõni matk või mõne suure projekti lõpetuse tähistamiseks. Kõige paremini sobib kindlal ajal toimuv ja traditsiooniks kujundatud üritus, siis ei ole ohtu, et see ära vajub.

Kui firmas on traditsioon panustada töötajatesse ka mõtestatud meeskonnaürituste kaudu, tõstab see kindlasti töökoha atraktiivsust ja seda tasub ka tööintervjuudel potentsiaalsetele töötajatele tutvustada.

nr2
Meeskonnatöö harjutus Ojako puhkekeskuses meeskonnakoolitusel.

Kas võtta korraldus enda peale või palgata professionaal?

Ise tehtud üritusel on alati jumet, sest nii saate ürituse, mida keegi kunagi veel läbi teinud ei ole. Päris uute ideedega katsetades peab aga arvestama, et kõik ei lähe alati plaanipäraselt ja üritusel võib olla hoopis vastupidine efekt. Spetsialiste kaasates saab olla kindel, et teie tiim ei ole esimene, kõik on läbi proovitud ja toimib. Ise korraldamine tuleb kindlasti soodsam, kui on tiimis keegi, kelle tööd ürituse organiseerimine ei sega.

Olenemata ürituse enda sisust on õnnestunud üritusel olulisel kohal kindlasti minimaalne logistika, täpne ajakava ja plaan, mis juhtuma hakkab. Ei tasu planeerida üritust liiga kaugele ja ei ole hea näpistada selleks aega inimeste vabast päevast. Mõõdukal kaugusel, mitte liiga pikk ja enamikule sobiv hästi organiseeritud tegevus on alati lahe!

Mida suurem tiim, seda pikemalt peab sündmust planeerima, et saada soovitud teenused. Laias laastus võib öelda, et keskmine aeg meeskonnategevuste tellimiseks on üks kuu, samas professionaalsetelt firmadelt tellides piisab ka nädalast ajast ning erijuhtudel ka ühest-kahest päevast.

nr5
Meeskonnatöö mäng Filmifestival Pärnus.

Välitegevus võib päästa päeva

Arvestades, et klassikalised tööalased väljasõidukoosolekud ja seminarid on enamasti pikad siseruumides istumised ja tihtipeale ka üsna tõsised, siis paaritunnine välitegevus n-ö päästab päeva, lisades rutiinsele koosolekupäevale nii füüsilist liikumist kui ka emotsiooni ja kolleegidega teistlaadset koostegemise kogemust. Kõige paremad on lihtsad ja lõbusad meeskonnategevused, mida saab ette võtta kohe sealsamas koosoleku pidamise koha juures, ilma eraldi kuhugi sõitmata. Oluline on ka, et tegevus ei oleks liiga sportlik ega vajaks spetsiaalset spordiriietust ning sobiks kõigile osalejatele.

Meeskonnategevuste juures väga oluline, et kõik osalejad saaksid sellest võrdselt osa ja oleksid kaasatud ning ei tekiks olukorda, kus sportlikumad kihutavad ees ja teistel jääb üle vaid tormajaid püüda. Seepärast on hea meeskonnamäng sellise mängu mehaanikaga, et oleks mõtestatud liikumist, kuid kiirus ja tormamine ei taga edu. Kuigi ootuspäraselt on meeskonnamängudes väike võitlusmoment sees, on olulisem kiirest tempost, et mäng paneks tiimiliikmed omavahel aktiivselt suhtlema, koostööd tegema ning mängus uued kogetud olukorrad avavad kolleege ning koostegemisest on võimalik midagi õppida. Professionaalsetel meeskonnamängude korraldajatel on erinevaid mänguskeeme, mille seast leiab sobiva igas vanuses osalejatele.

nr3
Harjutuse läbimine Käsmus toimunud meeskonnamängul 2016. aasta suvel.

Meeskonnamängu ei saa mängida üksi ja ka õiget puänti ei teki 4–5 osalejaga. Et jaguks nii „konkurente” kui ka tiimiliikmeid, on enamiku mängude õnnestumiseks vajalik vähemalt kümme osalejat. Mängida saab ka kuni 600 osalejaga ühes mängus, hea meeskonnamängu punt on 20–60 inimest. Sellistele keskmistele seminarigruppidele mõeldud mängudesse mahub reaalseid meeskonnatöö harjutusi ning suhtlus ja tagasiside koolitaja või mängujuhiga sujub kõige paremini ja on tulemuslik.

Lihtsad ja lõbusad meeskonnamängud vältavad orienteeruvalt paar tundi ja on ongi mõeldud eelkõige seminarijärgseks tegevuseks. Ei tasu planeerida tegevust kohe seminari varahommikuks. Kindel ja toimiv on päevaplaan, kus hommikupoole tegeletakse mõttetegevuse ja pärastlõunal või õhtul meeskonnatööga. Ajakava planeerides ei tasu kindlasti meeskonnamängu mängimisega söögiaegade vahet liiga pikaks venitada. Kui aga päevane seminar peaks venima ja õhtusöök või muu tegevus on paigas, saab enamikku meeskonnamänge kiiresti pisut lühemaks teha ja ajakava paika. Kogemustega meeskonnamängude korraldajad on 15-aastase kogemuse põhjal välja töötanud tegevused, mille seast leiab alati sobiva mängu. Mõni mäng ei pruugi sobida, kui mängijad on eri keelt kõnelejad või kui osalejate seas on ka ratastoolis inimesi. Harva piirab ka toimumise koht – mõni mäng ei sobi hästi tihedasse linnakeskkonda.

nr4
Nutikas maastikumäng Raudsilla matkakeskuses.

Ilm ja pimedus seiklust ei sega!

Rõõmsa päikeselise päevaga on alati kõige parem väljas koos kolleegidega midagi põnevat ette võtta, ent kui tegevus on põnev ja haarav, siis mänguhoos ei märka osalejad ka kehva ilma. Kogenud korraldajatel on küll alati kaasas väike esmaabi koju ununenud mütsi asendajaks või puuvilllase riide vihma eest kaitsmiseks, kuid oluline on osalejaid üritust planeerides alati hoiatada, et tuleb väljas liikumist, siis saab teha hommikul õigeid valikuid kontsakinga ja jope valimisel. Vihm ei sega seiklust!

Viimastel aastatel on meeskonnamängudes kasutusel spetsiaalsed mängurakendustega tahvelarvutid, mis koos korraldajate jagatava LED-pealambiga võimaldab mängida põnevalt ka pimedal ajal.

www.360.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST PUaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Valdkonna töökuulutused

Hoiame Kokku Grupp otsib JUHIABI-BÜROOJUHTI

M-Partner HR OÜ

19. juuni 2017

Ebeta otsib BÜROOJUHTI

M-Partner HR OÜ

24. juuni 2017