Kuidas uut töötajat meeskonda tuua?

sirjetammist

Iga personaliotsingu õnnelik lõpp saabub vaid siis, kui uus töötaja on edukalt sisse elanud. Kui töösuhe algab hästi ja koostöö saab kohe õige suuna, polegi hilisemalt probleeme karta. Kui aga algul jääb midagi „lappama”, on tõenäoliselt probleeme ka hiljem.

Põhjus pole tingimata vales valikus, vaid vales töötaja vastuvõtmises. Värbamist ette valmistades on vaja ette valmistada ka töötaja sisseelamisprogramm. Siinkohal ei kirjuta ma visiitkaartide ja arvuti olemasolust, pigem „pehmest” inimlikust poolest.

Siin on nõuanded, kuidas aidata uus töötaja kohe algusest õigele teele.

Juht peab töötajaga väärtustest rääkima.

Otsene juht võtab uue töötaja vastu ning räägib temaga kõigepealt sellest, millistest väärtustest meeskonnas juhindutakse ja kuidas need igapäevases töös väljenduvad. Just töösuhte algul on vaja uuele inimesele selgitada – kuidas mina juhina soovin, et sa töösse, kolleegidesse, klientidesse suhtud. Milline on hästi tehtud töö, millist pühendumist ma ootan ja kuidas käitume siis, kui asjad ei laabu. Kas eksimine on lubatud, kuidas see kogemuseks muuta.

Sellise jutuajamisega loob juht uuele töötajale arusaama oma juhtimispõhimõtetest ning seeläbi võimaluse koheselt valida sellesse meeskonda sobituv käitumisviis. Päris kindlasti tuleb aeg, kui  töötaja hakkab proovima, kas on ikka kõik nii nagu räägiti. Seepärast on selles jutuajamises vaja väga aus olla. Tühjad sõnad ei maksa midagi.

Juht peab uue töötajaga rääkima igal nädalal.

Esimese kuu jooksul peaks juht uue töötajaga kindlasti rääkima igal nädalal – need võivad olla lühikesed jutuajamised, mis näitavad uuele töötajale, et ta on meeles, tema käekäik läheb korda ja temast hoolitakse. Samuti on tal hea võimalus oma küsimusi esitada ning kahtlustest/kõhklustest rääkida, et need kiiresti vastuse saaksid.

Hiljem, kui töötaja juba ülesandeid saab ja oma tööd järjest enam tegema hakkab, piisab tal teadmisest, et juht on alati olemas, kui vaja peaks minema.

On hea, kui leiaksid aega uue töötajaga rääkimiseks ka kuni katseaja lõpuni kord või kaks kuus, nii saad anda tagasisidet ja veenduda, et kõik laabub. On väga kahetsusväärne, kui uus töötaja ei saa nelja kuu jooksul üldse tagasisidet ja siis katseaja viimasel päeval kuuleb, et ta ei sobi sellele tööle. Tean, et nii on juhtunud.

Meeskond peab uue töötaja vastu võtma.

Kindlasti pole palju kasu sellest, kui uue töötajaga koridori mööda käia ja näidata, et selles toas istub meil see inimene ja selles toas teine. Pigem kutsu meeskond kokku ja anna neile kõikidele võimalus midagi isiklikult omalt poolt öelda. Et uus kuuleks inimeste endi suust – mida nad teevad, kuidas hakkame koostööd tegema, milles mina sind aidata saan, jne.

Väga hea, kui uus töötaja kuuleks ka oma kolleegide hobide kohta – nii on ühisosa leidmine juba lihtne. Uue inimese jaoks on oluline teada headest tavadest, mis sellele meeskonnale omane on – kuidas sünnipäevi peetakse, erimeelsusi lahendatakse, abi pakutakse, kus lõunal käiakse.

Enne inimesed, siis programmid ja seadmed.

Kõigepealt peavad kohtuma inimesed, seejärel võid planeerida aja erinevate eeskirjade, arvutiprogrammide ja muuga tutvumiseks. Hea, kui erinevaid valdkondi tutvustavad erinevad kolleegid. Siis ei pea üks oma tööajast liiga palju uuele pühendama ja võib juhtuda, et töö jääb tegemata. Lisaks aitab uue töötaja õpetamine omavahel tuttavaks saada ja meeskonda sulandumine läheb sujuvamalt.

Kui vähegi võimalik, tehke algul midagi tööväliselt koos. Olen teinud mitmel korral koolitust, mis on olnud uue töötaja esimeseks tööpäevaks. Kõik nad on öelnud, et oli eriti tore kohe kõikidega tuttavaks saada ja kohe tekib tunne, et oled omadega koos. Meeskonnaga ühist koogi söömist või lõunal käimist pole kindlasti keeruline korraldada.

Allikas: http://tammistepersonal.ee/blogi

Sirje Tammiste räägib värbamise õnnestunult lõpuni viimisest pikemalt juba 7. juunil Tallinnas toimuvas Juhtimislaboris „Kuidas meeskonnana õnnestuda”. Sirje teeb läbi ka praktilisi harjutusi, kus saad harjutada, millised peaksid olema vestlused uue töötajaga – mida küsida, kuidas reageerida jne. Vaata lisainfot ja registreeri SIIN.

Allikas: Konverentsid.ee

Osale arutelus

  • SIRJE TAMMISTE, TAMMISTE PERSONALIBÜROO TEGEVJUHT JA KOOLITAJA

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

V nagu vesi ja vaba aeg – V Spaa- ja Konverentsihotellis

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Valdkonna töökuulutused

MAXIMA otsib PERSONALIDIREKTORIT

Fontes PMP OÜ

23. juuli 2018