Üle poole inimestest vahetab töökohta töö iseloomu tõttu

aegmuutus

14 000 tööealist küsitletut hõlmanud Manpower Groupi rahvusvahelise uuringu põhjal ärgitab inimesi jätkuvalt kõige sagedamini uude kohta tööle kandideerima töötasu, aga üha olulisemate motivatsioonifaktoritena nähakse ka töö iseloomu, karjäärivõimalusi, paindlikku tööaega ja ettevõtte mainet. Eriti puudutab see noori, kellele lähevad pehmed väärtused rohkem korda kui nende vanematele.

Uuringu raames küsiti 18–65-aastastelt tööturul aktiivsetelt inimestelt, mis läheb neile töö otsimise protsessis kõige enam korda ja millistest kanalitest nad potentsiaalsete tööandjate kohta infot hangivad. Peamiste motivatsiooniteguritena tõsteti töötasu kõrval (59%) esile töö iseloomu (53%), karjäärivõimalusi (39%), paindlikku tööaega (38%), tööandja pakutavaid soodustusi (38%) ja organisatsiooni mainet (20%).

Uuring tõi välja, et varasemast märksa rohkem koguvad kandidaadid potentsiaalsete tööandjate kohta infot juba enne kandideerima asumist. 44 protsenti küsitletutest ütles, et uurib enne kandideerimist välja töötasu, 41 protsenti soodustused ning 32 protsenti tulevase võimaliku tööandja eesmärgid ja visiooni. Pehmed väärtused, sealhulgas tööaja paindlikkus ja tööandja maine, lähevad rohkem korda nooremale, kuni 35-aastaste põlvkonnale.

Infot tööandjate kohta otsitakse eri kanalitest: ettevõtte kodulehelt, sotsiaalmeediast, sh foorumitest, aga ka traditsioonilistest ja alternatiivsetest meediakanalitest. Seega muutub aasta-aastalt tööandja jaoks üha olulisemaks, mida kirjutatakse ettevõtte kohta sotsiaalmeedias ja mida räägivad firmast nii olemasolevad kui ka endised töötajad.

„Eestiski on paljud firmad hoidnud infot organisatsiooni sisekliima, palkade ja soodustuste kohta kandideerija eest varjul. Koduleht ja Facebook on vaid klientidele,” rääkis Manpower Baltikumi tegevjuht Heigo Kaldra. „Tänapäeval enam nii ei saa. Kandidaadid saavad oma küsimustele Google'i ja sotsiaalmeedia abil niikuinii vastused, aga see on info, mille üle ettevõtjal kontroll puudub. Häid inimesi napib ja paremaid napsavad tööturult need, kes on panustanud firma mainele, tegevuse läbipaistvusele, paindlikkusele ja töökeskkonnale,” lisas Kaldra.

Rahvusvaheline personalifirma ManpowerGroup korraldas uuringu 19 suuremal turul, uuring hõlmas 14 000 tööturul aktiivset 18–65-aastast inimest.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

Korralda oma koolitus või konverents tulirelvamuuseumis ja lasketiirus

Taktikalise laskmise keskus suudab teile korraldada unustamatu firmaürituse. Meie konverentsiruum asub tulirelvamuuseumis, kus saab tutvuda tulirelvade ajalooga, viia läbi koolitusi või konverentse.

Eesti Vabaõhumuuseum – ajal on lugu!

Rocca al Mares, Tallinna kesklinnast kõigest 15-minutilise sõidu kaugusel asub imeline paik – Eesti Vabaõhumuuseum. Ürituste korraldamiseks leiab siit erinevaid peo- ja seminariruume, kauni looduskeskkonna ning meeliülendavad maitseelamused.

Valdkonna töökuulutused

MAXIMA otsib PERSONALIDIREKTORIT

Fontes PMP OÜ

23. juuli 2018