Üle poole inimestest vahetab töökohta töö iseloomu tõttu

aegmuutus

14 000 tööealist küsitletut hõlmanud Manpower Groupi rahvusvahelise uuringu põhjal ärgitab inimesi jätkuvalt kõige sagedamini uude kohta tööle kandideerima töötasu, aga üha olulisemate motivatsioonifaktoritena nähakse ka töö iseloomu, karjäärivõimalusi, paindlikku tööaega ja ettevõtte mainet. Eriti puudutab see noori, kellele lähevad pehmed väärtused rohkem korda kui nende vanematele.

Uuringu raames küsiti 18–65-aastastelt tööturul aktiivsetelt inimestelt, mis läheb neile töö otsimise protsessis kõige enam korda ja millistest kanalitest nad potentsiaalsete tööandjate kohta infot hangivad. Peamiste motivatsiooniteguritena tõsteti töötasu kõrval (59%) esile töö iseloomu (53%), karjäärivõimalusi (39%), paindlikku tööaega (38%), tööandja pakutavaid soodustusi (38%) ja organisatsiooni mainet (20%).

Uuring tõi välja, et varasemast märksa rohkem koguvad kandidaadid potentsiaalsete tööandjate kohta infot juba enne kandideerima asumist. 44 protsenti küsitletutest ütles, et uurib enne kandideerimist välja töötasu, 41 protsenti soodustused ning 32 protsenti tulevase võimaliku tööandja eesmärgid ja visiooni. Pehmed väärtused, sealhulgas tööaja paindlikkus ja tööandja maine, lähevad rohkem korda nooremale, kuni 35-aastaste põlvkonnale.

Infot tööandjate kohta otsitakse eri kanalitest: ettevõtte kodulehelt, sotsiaalmeediast, sh foorumitest, aga ka traditsioonilistest ja alternatiivsetest meediakanalitest. Seega muutub aasta-aastalt tööandja jaoks üha olulisemaks, mida kirjutatakse ettevõtte kohta sotsiaalmeedias ja mida räägivad firmast nii olemasolevad kui ka endised töötajad.

„Eestiski on paljud firmad hoidnud infot organisatsiooni sisekliima, palkade ja soodustuste kohta kandideerija eest varjul. Koduleht ja Facebook on vaid klientidele,” rääkis Manpower Baltikumi tegevjuht Heigo Kaldra. „Tänapäeval enam nii ei saa. Kandidaadid saavad oma küsimustele Google'i ja sotsiaalmeedia abil niikuinii vastused, aga see on info, mille üle ettevõtjal kontroll puudub. Häid inimesi napib ja paremaid napsavad tööturult need, kes on panustanud firma mainele, tegevuse läbipaistvusele, paindlikkusele ja töökeskkonnale,” lisas Kaldra.

Rahvusvaheline personalifirma ManpowerGroup korraldas uuringu 19 suuremal turul, uuring hõlmas 14 000 tööturul aktiivset 18–65-aastast inimest.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

Krahv Mannteuffeli suvemõis (Kursi jahiloss)

Eestimaa keskel, käänuliste Pedja ja Kaave jõgede vahelisel alal on ellu ärganud üks vana ja majesteetlik hoone. See on krahv Mannteuffelile kuulunud suvemõisa peahoone aastast 1888, rahvasuus tuntud kui Kursi jahiloss. Seda maja võiks nimetada ka Eesti jahilosside krooniks, ajaloole on väärikas koht tuttav juba 130 aasta jooksul.

Järveveere puhkekeskus ootab külastajaid nii suvel kui talvel

Maalilisel Võrtsjärve kaldal Valma külas asuv Järveveere puhkekeskus on suurepärane paik suveürituste, seminaride, pulmade ja talvepäevade korraldamiseks.

Valdkonna töökuulutused

APL otsib HR- JA VÄRBAMISSPETSIALISTI

Manpower OÜ

29. august 2017