6. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Populaarne eriala, mis tagab tippjuhi palga

Foto: pixabay.com
Pea iga koolilõpetaja maadleb eriala valikuga, kuid aina populaarsemaks on muutunud ka erialavahetus kui inimene on esimeses ametivalikus mõnevõrra pettunud. Kuidas ära tunda need kõige tulusamad valdkonnad, mis tuleviku kindlustavad? Hea teenimisvõimalusega erialadest Eesti tööturul ja lennundussektorist, kui ühest Eesti kõrgepalgalisemast sektorist, räägivad tööportaali CV Keskus.ee esindaja Henry Auväärt ja AS Lennuliiklusteeninduse (EANS) esindaja Ere Keerig-Kont.

„Erialavalik muutub aasta-aastalt aina olulisemaks – juba praegu jagatakse kõrgkoolides mitmel populaarsel erialal teadmisi, mis ei loo tegelikult tööturul mingit lisaväärtust. Igal aastal siseneb tööturule tuhandeid noori, kes enda üllatuseks avastavad, et omandatud haridus ei ole andnud neile mitte mingisugust eelist. Seega tuleb eriala valida teadlikult, mitte juhuslikult või reklaami ohvriks langedes,” tõdes Eesti populaarseima tööportaali ja hulka selleteemalisi uuringuid koostava CV Keskus.ee Baltikumi esindaja Henry Auväärt. 

„Eestis on arvukalt erialasid, kus teenistused ulatuvad keskmisest brutopalgast tunduvalt kõrgemale ja mis on oma olemuselt paljudele inimestele isegi huvitavamad ja motiveerivamad. Seega ei pea suurte summade teenimiseks olema vaid tippjuht, kuid peab teadma ameteid, mis sama väärtust pakuksid,” lisas Auväärt.

Lennujuhi amet on justkui tippjuhi oma – vastutus ja töötasu on suured

Eestis lennujuhtidele tööd ja koolitust pakkuva EANS-i esindaja Ere Keerig-Kont nentis, et palga edetabelis figureerib tihti ka lennujuhi amet, kus on võimalik ainuüksi esimesel iseseisval tööaastal teenida keskmiselt 32 000 eurot aastas (ligi 2700 eurot kuus). 

„Sealjuures on teisel aastal ametikohal töötades aastapalk juba ligi 38 000 eurot, kolmandal 44 000 eurot ning olenevalt inimese enda initsiatiivist ja panusest ka rohkem. Lisaks tavapärastele soodustusetele, nagu seda on sporditoetus ja eraeluliste sündmuste toetused, on lennujuhtidel võimalus ettevõtte ruumides massööriteenust kasutada, jõusaalis käia jne,” rääkis Keerig-Kont. Töökeskkonda puudutavate hüvede kõrval panustatakse aina enam ka inimese arengusse, tervisesse ja teadlikkuse tõstmisesse. 

„Enam kui 13 000 töötaja brutotöötasu analüüsi kohaselt on enim teenivate juhtide brutopalga piir Eestis 3000 eurot – 90% juhtidest teenib vähem, 10% rohkem. Valgekraedel, kelleks on nii tipp- kui ka keskastme spetsialistid, esmatasandi juhid kui ka ametnikud, on esimese 10% sekka jõudmiseks vaja teenida 1900-eurost kuupalka. Seega on üle 3200 euro tõusev lennujuhi palk tugevalt üle Eestis keskmise palgataseme ja kuulub pigem enimteenivate ametite sekka,” lisas tööportaali esindaja Auväärt. 

Heida pilk lennujuhtide endi valmistatud videouudisele oma ameti kohta SIIN!

Suur palk on hea küll, aga...

Kuigi palk on loomulikult oluline ja paljudele töötajatele suur motivaator, soovitavad Eesti suurima tööportaali ja ka lennujuhtide esindajad tegelikult siiski ametit ja eriala valides palgaootusest kaugemale vaadata ja arvestada sellega, et suure tõenäosusega hakkab automatiseerimine kaotama paljusid ametikohti ja vajadus ümberõppele kasvab märkimisväärselt. 

„Aeg, kus tegime endale selgeks ühe kindla ameti ja töötasime seal terve elu, hakkab mööduma, kuna tehnoloogia areng muudab töökohti ühest põlvkonnast kiiremini. Eri uuringute järgi on hinnatud, et järgmise kahekümne aastaga kaob umbes pool tänaseid ametikohti. Ennustatakse, et niisugune suundumus ei suurenda aga tööpuudust, kuna tehnoloogia arenguga käib käsikäes ka uute töökohtade loomine. Tööturul osalejatel tasub siit järeldada, et vajadus teadmisi ja oskusi pidevalt arendada ja juurde õppida tulevikus kasvab,” tõdes Auväärt.

Ere Keerig-Konti sõnul pole suurt tähelepanu nõudvas lennujuhtimise valdkonnas vaja veel niipea inimeste robotitega asendamist karta, kuid ta tõdes, et ka lennujuhi karjäär ei tähenda ainult väljaõppe läbimist ja siis lennujuhtimispuldis töötamist. Tehnoloogiad muutuvad, mistõttu peavad inimesed oma teadmisi pidevalt arendama. „Ka lennujuhtidelt ootame inimese enda huvi ja sobivuse korral panustamist sektori arengusse laiemalt – meil on pidevalt käimas palju Eesti-siseseid ja üle-Euroopalisi projekte, kuhu lennujuhte kaasatakse,” sõnas Keerig-Kont.

Autor: Elis Mäeots, EANS kommunikatsioonispetsialist

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456