18. juuli 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

5 soovitust tugeva meeskonna loomiseks tööstusettevõttes

Incapi personalijuht Tiiu Värkraud
Tugeva ettevõtte nurgakiviks on motiveeritud meeskond, kelle jaoks asukoha- ja tegutsemisvabadus on tänapäeval üha olulisem. Kuidas aga motiveerida ja tuua paindlikkust tööstusettevõttesse, kus vahetustega tootmisliini kodukontorisse kaasa tuua ei saa?

Veel mõni aasta tagasi märkimisväärsete koondamistega vaevelnud Saaremaa elektroonikatööstuse Incap tootmistulemus on tänaseks aastaga kahekordistunud ning seda suuresti tänu strateegia muutmisele ja meeskonnale, kes muudatustega edukalt kohaneda suutis.

„Oleme panustanud viimastel aastatel palju just tugeva meeskonna loomisesse, sest usume, et ühel ettevõttel läheb täpselt nii hästi, kui hästi läheb selle töötajatel,” selgitab Eestis uusima tehnoloogia abil kvaliteetseid elektroonikaseadmete lahendusi pakkuva Incapi personalijuht Tiiu Värkraud. Ta lisab, et just tööstuse puhul on oluline kaardistada ja tegeleda peamiste väljakutsetega, mis meeskonda ja selle komplekteerimist mõjutavad.

„Tööstusettevõttes töötamine erineb suuresti paljudest muudest töövormidest – näiteks selle poolest, et ei võimalda n-ö tööd asukohast kaasa võtta. Ka vahetustes töötamine on paratamatu ja teeb olukorra keerukamaks. Sellegipoolest saab ka tööstuse töötajale pakkuda paindlikkust ja innustavaid väljakutseid,” kinnitab Värkraud, kelle sõnul tugineb tugeva meeskonna motiveerimine läbimõeldud personalipoliitikale ning inimlikkusele ja hoolivusele.

1. Juhi tähelepanu info liikumisele

Info liikumine nii ettevõttest välja kui ettevõttes sees on oluline nii mainekujunduse kui usaldusliku töökeskkonna ja töötajate rahulolu seisukohast. „Alati tasub arvestada, et negatiivne info liigub paratamatult kiiremini. Aga näiteks seda, et rasked koondamistega seotud ajad meie ettevõttes on möödas ja meil läheb väga hästi, tuleb veel mõnda aega põhjalikult ka ettevõttest väljapoole kommunikeerida – et ka uued töötajad ei peaks kahtlema, kas meie ettevõttesse tasub ikka tööle kandideerida,” selgitab Värkraud.

„Igaühele on oluline stabiilsus või kui toimuvad muutused, siis ka nendega kursis olemine – see loob usalduse ja mõistmise,” paneb Värkraud südamele, et mainekujunduse kõrval ei tohiks unustada ka ettevõtte-sisese info liikumist. „Siseinfo levitamiseks on tööstuses head vahendid nii infostendid, ekraanid kui ka näiteks infoleht, eriti juhul, kui kõik töötajad tehases oma igapäevatöös arvutit ei kasuta,” soovitab Värkraud kogemusele tuginedes.

2. Paku vastutulelikku töögraafikut

„Kuigi suurest tööaja paindlikkusest ja kaugtöövõimalusest me vahetustega tööstuste puhul rääkida ei saa, on erinevad inimlikud mööndused alati võimalikud,” kinnitab Värkraud. Ta toob välja, et näiteks ei pane Incap väikeste laste emasid kunagi tööle öistesse vahetustesse, on valmis töögraafikutes alternatiivide leidmiseks ja vajadusel töötaja soovidele vastutulemiseks. „Enamasti leidub ka selline lahendus, mis kõiki osalisi rahuldab, tasub lihtsalt koos töötajatega erinevad variandid läbi arutada ja neist parim valida. Oma kogemuste põhjal saan öelda, et siiani on meil see ka edukalt õnnestunud.”

3. Tunnusta head tööd

Pingutuste märkamine ja väljatoomine on kahtlemata igaühe jaoks suur innustus, seda enam, kui töö iseloomust tulenevalt peab töötaja pühendama end oma ametile kindlalt paika pandud ajal ja kindlas kohas. „Peame meeles ja väärtustame näiteks nii meie meeskonnaliikmete lojaalsust ehk tööstaaži kui ka töö tulemuslikkust. Samuti on tunnustuseks võimalus osaleda ettevõttega seotud oluliste otsuste langetamisel ja elluviimisel – eriti veel suure kollektiiviga tootmisettevõttes, kus iga tehtud otsus mõjutab kogu meeskonda,” selgitab Värkraud, kes soovitab rakendada läbimõeldud tunnustuspõhimõtteid kindlasti ka tootmisega mitte seotud ettevõtetes.

4. Kindlusta järelkasv noori kaasates

Värkraua sõnul võiks oma tegevusvaldkonnas järelkasvu kindlustamine olla iga tööstus- ja tootmisettevõtte südameasi. „Praktika on hea viis, kuidas anda noortele ülevaade ja kogemus, millised arenguvõimalused on neil tööstuse valdkonnas. Nii on noortel ka lihtsam selles suunas edasi liikuda ja õppida ning valmistuda paremini tulevaseks töökohaks,” kirjeldab Värkraud. „Meie pakume sel suvel õpilastele hooajalist tööd ja praktikavõimalusi. Teeme selleks koostööd Tallinna Polütehnikumiga, sest oleme näinud, kuidas praktiline pool võib noorte jaoks olla just see, mis süvendab huvi inseneeria ja elektroonika vastu ning tekitab suurema soovi sel alal edasi liikuda,” toob Värkraud välja, kuidas tulevast inseneride põlve kasvatatakse.

5. Väärtusta nii töö- kui ka eraelu

„Kui meeskonnaliige on motiveeritud, loob ta ka ettevõttele suuremat väärtust. Paraku on motivatsioon sageli seotud inimese töö- ja eraelu tasakaaluga,” räägib Värkraud. „Kuna tööstusettevõttes ei ole võimalik pakkuda just kõige paindlikumat tööaega, viibib töötaja suurema osa ajast perest eemal. Seega tasub kindlasti otsida võimalusi, kuidas töötajat töövälisel ajal võimalikult vähe perest eemale viia, ja leida viise, kuidas näidata, kui oluline on pere toetus ettevõtte jaoks,” jätkab Värkraud.

„Nii näiteks saab kaasata peresid ettevõtte ühisüritustesse, et pakkuda perekondlikuks koosviibimiseks mõnusat ühist ajaviidet ning tutvustada pereliikmetele ka ettevõtet ja meeskonda, kus pereliige oma tööaja veedab,” toob Värkraud näite.

Peresõbraliku ettevõtte tööd tunnustab nüüdsest ka sotsiaalministeerium, mis valis sel kevadel peresõbralike ettevõtete konkursil kandideerinud organisatsioonide seast Incapi 40 parima hulka, kes osalevad konkursiga kaasnevas projektis. Peresõbraliku ettevõtte tunnustuse ja märgise saamiseks, tuleb ettevõttel läbida pikaajaline programm, mille käigus hinnatakse ja konsulteeritakse seda peresõbralike võimaluste loomisel.

Autor: Tiiu Värkraud, Incapi personalijuht

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456