10 mõtet häðtägi-värbamiskampaania loomiseks sotsiaalmeedias

hashtag

Kui sind ei ole sotsiaalmeedias, siis sind ei ole olemas! Seda nii tööandja kui ka tööotsijana. Sotsiaalmeediast on saanud tänapäeval võrdväärne vastane paljudele teistele traditsioonilistele värbamiskanalitele nagu näiteks ajalehed, värbamisportaalid, televisioon jne.

Sotsiaalmeedia eelis teiste värbamiskanalite ees on kindlasti see, et aitab „püüda” nii passiivseid kui ka aktiivseid kandidaate, kes kõik parasjagu sotsiaameedias on. Värbamissõnumite edastamiseks on siin aga hulgaliselt võimalusi, mida teised kanalid ei toeta, alates töökuulutuse avaldamisest, selle jagamisest töötajate ja oma lehe jälgijate kaudu ning lõpetades tasulise promotsiooni lisamisega, mis aitab jõuda väga suure hulga inimesteni. Lisaks on sotsiaalmeedia kanaliks, mis aitab edukalt edastada ka tööandja brändi sõnumeid ettevõttest väljapoole, kuvades erinevaid lugusid ettevõtte töötajate tegemistest, töökeskkonnast, saavutustest jpm.

Ja siinkohal tulebki mängi üks põnev vidin nagu #-märk ehk häðtäg (muuseas sai see Eestis valitud aasta kolesõnaks), mis annab võimaluse teatud sõnumeid ja sõnu märgistades koondada kokku info sotsiaalmeedia eri platvormidel. Kõige enam on see levinud ehk Twitteris, aga saab edukalt kasutada ka Facebookis, LinkedInis või Instagramis.

Hiljuti – või olgem siis täpsed, paari kuu eest – hakkasin märkama oma Omnivas töötavate tuttavate postitustel ühesugust käekirja: tööalaseid pilte ja tegevusi postitades tuli kõigil nagu ühest suust juurde #workatomniva. Hing ei andnud rahu, otsingud algasid ja kiiresti viisid need mind Omniva kommunikatsioonijuhi Kaja Sepani, kes oli lahkelt valmis kampaania taustainfot jagama:

„Alustasime #workatomniva kasutamisega tänavu veebruari lõpus, sidudes selle kõigepealt hea teeninduse kuuga. Kutsusime inimesi üles minema märtsis töövarjuks (meil on selline tore traditsioon, nagu paljudes teisteski ettevõtetes), aga tänavu lisasime uue asjana üleskutse jagada oma töövarjumuljeid sotsiaalmeedias ning lisada juurde #workatomniva. Kommunikatsioon algas tavapärastest kanalitest: uudis siseveebis ja info levitamine juhtide kaudu. Lisaks on meil sisekommunikatsioonikanalina kasutusel meiliga saadetav Nädalakiri (läheb kõikidele töötajatele Eestis, Lätis ja Leedus) – ka see on meil üks viimase aasta uuendustest ja on väga hästi töötanud.

Kuna ma kommunikatsioonis usun kõigist moodsast tehnoloogiast hoolimata sellesse, et soe õhk on parim infokandja ning inimestega tuleb kirjade saatmise kõrval ka isiklikult rääkida, hakkasin ka evangelistiks ja käisin riburadapidi tiimides inimestele sotsiaalmeedia kasutamise kohta innustavaid kõnesid pidamas. Juhtide seas on #workatomniva väga kasutatav, kuni CEO-ni välja. Ja on arvukalt aktiviste ka mujal üle Eesti, ka Lätis ja Leedus. Aga kindlasti tahan oma evangelistitööd jätkata ja seda hulka suurendada.

Kuidas töötajad vastu on võtnud? Minu isiklik tähetund ja õnnehetk saabus, kui sportlikud kolleegid (Omniva on aastaid saanud ka Eesti sportlikuima ettevõtte tiitlit) võtsid sporditegemiste juures spontaanselt kasutusele #sportatomniva ja kuna ma ise otsin praegu oma tiimi uut sisekommunikatsiooni juhti, siis vähemalt kaks kandidaati, kellega olen vestelnud, on seda hashtag’i positiivselt ära maininud. Kommunikatsiooniinimesed on muidugi ka eriti tähelepanelik sihtgrupp, aga no midagi see siiski näitab, et märgatakse.”

10 mõtet häðtägi-värbamiskampaania loomisel

1) kui värbad sotsiaalmeedias, siis lisa oma töökuulutusele või tööandja brändi kommunikatsiooni postitustele alati ka vastav häðtäg: nii jõuad ka nende potentsiaalsete kandidaatideni, kes sinu ettevõtte sotsiaalmeedia lehe fännid veel ei ole;

2) häðtäg aitab sõnumit edastada kiiremini ja soodsamalt (sest see ei maksa midagi) kui muud meediavormid;

3) ühtselt kokkulepitud ja hästi kommunikeeritud häðtäg aitab muuta ettevõtte töötajad tööandja (brändi) saadikuks ja olgem ausad, inimesed usaldavad sõbralt saadavat infot ikka rohkem;

4) häðtägi kampaania kasutamine näitab kandidaatidele, et ettevõte on kaasaegne ja jälgib trende (häðtäg ise on suhteliselt noor mõiste, mis lisati Oxfordi sõnaraamatusse alles 2014. aastal, kuigi kasutusel oli see muidugi juba aastaid varem);

5) kampaania loomine annab hea võimaluse kommunikeerida erinevaid tegevusi (nt töökuulutusi, töötajate osalemist üritustel, sponsorlust jne);

6) häðhtäg tuleb panna vahetult sõna/sõnumi ette ja kui sõnum koosneb mitmest sõnast, siis tuleb kõik sõnad kokku kirjutada – vastasel juhul on see lihtsalt mingi märk sinu sõnumis ega täida eesmärki;

7) kampaania loomisel tuleks kokku leppida sõnum, mida kasutama hakatakse (nagu #workatomniva);

8) ära kasuta liiga palju häðhtäge – see risustab pilti ja sõnumit (mõte lihtsalt kaob ära), paar-kolm häðtägi postituse kohta on täitsa piisav;

9) väldi keerulisi ja raskelt loetavalt häðhtäge. Eestisisese kampaania puhul on mõistlik eestikeelne sõnum kokku leppida, rahvusvahelise puhul soovitan aga vältida täpitähti ja kasutada ingliskeelset sõnumit;

10) sõnum võib olla slogan aga ka lihtsalt ettevõtte nimi, värvatav ametikoht, kampaania pealkiri vmt (nt #internswanted – MasterCardi värbamiskampaania aastast 2013).

Head häðtägitamist!

Allikas: Helo Tamme blogi

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

Tallinna Õpetajate Maja – väärikas peo ja koolituskoht vanalinna südames

Tallinna Õpetajate Maja on raekoja platsi ääres asuv kolmest majast koosnev kompleks, kus on võimalik korraldada pidusid, konverentse, koolitusi, vastuvõtte, kontserte ja palju muud.

Toosikannu puhkekeskus Käru vallas Raplamaal

Raplamaal asuv Toosikannu puhkekeskus on ideaalne peokoht nii suurematele kui ka väiksematele seltskondadele. Aga mitte ainult – Toosikannus asub Eesti esimene ja ainus loomapark ning lisaks tähtpäevade tähistamisele on see suurepärane koht asjalikele koosolekutele ja konverentsidele.

Valdkonna töökuulutused