Kuidas visualiseerides takistustest üle saada

motleb

Kas sul on probleeme oma eesmärgi saavutamisega? Stressirohke nädalaga hakkamasaamisega? Või suhete hoidmisega? Meil kõigil on seda juhtunud. On tunne, et oled seisakus ja ei liigu edasi, ükskõik, mida ka ei teeks. Uuringud näitavad, et oma meele abil on võimalik raskusi ületada.

Hiljuti on teadlased kindlaks teinud, et visualiseerimistreening võib positiivselt mõjutada psüühikat. Nord ülikooli uuring leidis, et isejuhitud positiivne visualiseerimistreening aitab edukalt toime tulla negatiivsete emotsioonidega. Uuringus osalejad läbisid 12-nädalase programmi, mis sisaldas kaht juhitud grupitreeningut, millele järgnesid igapäevased 15–20-minutilised harjutused kodus.

Pärast programmi lõppu suhtusid osalejad endasse positiivsemalt ja tundsid, et nende elul on olulisem mõte. Uuringu tulemused võimaldavad järeldada ka seda, et niisugusel visualiseerimistreeningul on positiivne mõju ärevuse- ja depressioonisümptomitele.

Mis on juhitud visualiseerimistreening ehk meditatsioon? Juhitud meditatsioonis inimene hingab rahulikult, kuni jõuab sügavasse lõõgastunud olekusse. Silmad kinni, visualiseeritakse seda, mida soovitakse saavutada. Järgmised neli visualiseerimisharjutust aitavad teaduslike uuringute põhjal parandada õnnetunnet ja rahulolu eluga.

1. Milline on sinu Everest?

Enesejuhitud visualiseerimisharjutus, mida võib kasutada nii eesmärkide saavutamise kui ka tuleviku sündmuste positiivseks ettekujutamiseks. Esimeses etapis kujunda mõttes oma visioonitahvel. Teisisõnu, mõtle oma eesmärkidele ja sellele, mida vajad, et oma eesmärke saavutada.
Teises etapis tuleb sul visualiseerida konkreetsed sammud ja lõppeesmärk nii, nagu oleksid need juba saavutatud. Saavutatu ettekujutamine aitab sul püsida kindlameelne, kui koged tagasilööke või raskusi.

2. Ela üle stressirohke nädal

Võib olla keeruline oma emotsioone juhtida, kui maailm tormab kiirusega 200 km/h. Võta hetk ja visualiseeri homne päev positiivses võtmes, et läheksid sellele vastu hea tundega. Et seda teha, visualiseeri, mis on tulemas, rahuliku ja rahuloleva tundega ning oled järgmiseks päevaks paremini ette valmistunud.

3. Saa hakkama psüühilise traumaga

Psühhotraumeerivad sündmused võivad viia isiksusehäirete, depressiooni, ärevuse ja söömishäireteni, kui need jäävad läbitöötamata (ravimata). Kujunda ümber viimane psühhotraumaatiline sündmus nii, et visualiseeri keskkonda, mis eelnes traumale, ja kujutle sellele positiivne lõpp.

4. Arenda sõprussuhteid

Järgmine kord, kui teil on sõbraga tüli, ära lõpeta suhet jäädavalt. Kasuta visualiseerimist, et suhteid parandada. Et tegeleda toimunud konfliktidega, kujuta ette konfliktsituatsiooni. Tuleviku sündmuste jaoks kujuta ette positiivset suhtlust. Mõlemal juhul pööra tähelepanu sellele, et väljendad empaatiat, kui kujutad ette toimuvat. Harjutuse tulemusena hakkad nägema sõpru teises valguses ja omad tulevikus tugevamaid suhteid.

Kui elu toob kaasa emotsionaalse ja stressirohke perioodi, leia 15–20 minutit enda jaoks ja kujuta ette positiivsem stsenaarium. Uuringud näitavad, et harjutamise ja kordamisega kasvatab visualisatsioon eluga rahulolu ja eesmärgitunnetust. Vähese kujutluse ja lõõgastudes on võimalik saavutada paremad suhted, saada hakkama keeruliste sündmustega, juhtida emotsioone ja saavutada eesmärke.

Allikas: Tööheaolu.ee

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

Kuninglik Saku mõis – pealinnast vaid 11 km kaugusel

Tallinnast vaid 11 km kaugusel rohelusse mattunud Saku mõis sobib suurepäraselt nii koosolekute, seminaride, konverentside kui firmapidude korraldamiseks. Väärika ajalooga Saku mõisa peahoone pärineb 1820. aastast ning on oma rikkaliku-luksusliku dekoori ja laemaalingutega üks Eesti kaunimaid.

Järveveere puhkekeskus ootab külastajaid nii suvel kui talvel

Maalilisel Võrtsjärve kaldal Valma külas asuv Järveveere puhkekeskus on suurepärane paik suveürituste, seminaride, pulmade ja talvepäevade korraldamiseks.

Valdkonna töökuulutused