29. september 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaija Teemägi: 5 nippi, kuidas kasutada paindlikku tööaega end ületöötamata

Elisa personalijuht Kaija Teemägi
Kontorist ja tavapärasest töökeskkonnast väljaspool töötades võib juhtuda, et tubli töötaja unustab ennast ning hakkab endalegi märkamatult tegema tööd rohkem, kui tavapärasesse tööpäeva mahtuda võiks. Elisa personalijuht Kaija Teemägi annab meile viis mõtet, kuidas seesugust olukorda vältida.

1. Struktureeri tööülesanded ja sea prioriteedid. Esmalt tegele nende tööülesannetega, mis vajavad kohest reageerimist või on tähtaeg lähenemas. Seejärel võta käsile need, mida võib teha ajast sõltumatult. Väga oluline on ka, et juht töö eesmärgistaks, et oleks väga täpselt aru saada, millised on ootused ja tähtajad.

2. Tööaja paindlikkust ei tohi kuritarvitada. Nii oma tiimis kui ka otsese juhiga tuleb sõlmida kokkulepped, kuidas tööaega planeerida ja millal ollakse vastastikku kättesaadavad. Näiteks võib teha kokkulepe, et väljaspool tavapärast tööaega võib emaile saata, aga ei ole kohustust sissetulevatele kirjadele kohe reageerida.

3. Tiimil peab olema ühine ülevaade tööaja kasutusest. Töökorralduse toimimiseks on vaja kokku leppida, kuidas jagatakse kättesaadavuse ja kohaloleku infot. Näiteks võib sisse seada tahvli või virtuaalkalendri, juhu kõik märgivad oma asukoha ning kättesaadavuse info (nt koolitusel, kodukontoris, kontoris, töölähetuses vms).

4. Töötaja ise vastutab oma tervise ja heaolu eest ning kui tööülesanded on kasvamas üle pea, siis tuleb sellest kindlasti juhiga rääkida. Ei tohi jääda ootama, et keegi teine sinu järele valvaks. Tuleb seada piirid ja kui on näha, et ei jõua, siis tuleb julgeda seda öelda ja oma juhiga rääkida. Väga tihti kardetakse juhiga sel teemal arutleda, kuna kardetakse, et juht arvab, et ei saada tööga hakkama. Vastupidi – juhi roll on aidata ülesandeid läbi vaadata, tähtsuse järjekorda seada ja vajadusel tööd ümber korraldada. Ja kui tõesti ei saa hakkama, siis selle kohta tagasisidet anda ja uued kokkulepped sõlmida.

5. Silmast silma suhtlemine aitab keeruliste probleemide lahendamisele kõige paremini kaasa. Telefoni või telesilla vahendusel ei ole võimalik kõiki oma emotsioone edastada ning seetõttu võivad jääda sisse infoaugud. Alati peab olema võimalus soovi korral kohtuda silmast silma ja mitte peljata kohtumist ka ise oma juhilt küsida.

Autor: Kaija Teemägi, Elisa personalijuht

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456