25. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Esimene tööpäev, mis pöörab tähelepanu töötaja heaolule

Esimene tööpäev
Uute töötajate vastu võtmine ning sisseelamise protsess on äärmiselt olulised töötaja vaimsele tervisele. Artiklis toome välja erinevaid olulisi aspekte, millele peaks uue töötaja esimesel tööpäeval tähelepanu pöörama.

1. Kontrolli, et kõik vajalikud tööandja ja töötaja vahelised dokumendid oleksid allkirjastatud

Usun, et selle punkti vajalikkuses ei kahtle keegi. Lisaks aga seaduslikkuse argumendile annab dokumentide allkirjastamine ning korrektne töösuhte alustamine töötajale kindluse ja turvatunde, mis loodetavasti saadavad teda terve karjääri jooksul selles ettevõttes. Töötaja, kes tunneb ennast turvaliselt, panustab ettevõtte arengusse, on motiveeritud ja mõtleb vähem töökoha vahetamise peale.

2. Tutvusta uut töötajat meeskonnale

Esimesel tööpäeval peaks töötaja kindlasti saama tutvust teha kõikide tulevaste meeskonnaliikmetega. Kontorikeskkonnas on hea tava see, et otsene juht (kellega loodetavasti on juba värbamisprotsessi käigus kontakt saavutatud) „näitab“ ja tutvustab uut töötajat. Virtuaalsete meeskondade puhul saab appi võtta erinevad suhtluskanalid. Näiteks võib saata tutvustava e-kirja kõikidele tiimiliikmetele või lisada uue töötaja tiimi chati ja paluda tal end seal ise tutvustada. Põhiline tähtsus tutvustamise juures peitub selles, et terve tiim saab korraga uuest inimesest teadlikuks ning edasist kontakti on kõigil juba lihtsam saavutada.

3. Tee uue töötajaga koos kontorile tiir peale

Teate ju küll seda tunnet, kui lähete sõbrale esimest korda külla ja kuhugi istuda ega astuda ei oska. Võõrustaja aga oskab seda ette aimata ning teeb kohe sinu saabumise järel väikese ekskursiooni, et teaksid, kus asub WC, köök, elutuba ja muu vajalik. Täpselt sama tunne tekib uuel töötajal ettevõttesse tööle minnes. Hea on kohe esimesel päeval ära näidata, kus asub tema nüüdne töölaud, kuidas leiab tee otsese ülemuse juurde, kus asub WC ja kus kontori parim kohvimasin. Äkki on teil veel mõni puhkenurk, pinksilaud või muud põnevat? Mida kiiremini töötaja end kontoris mugavalt tunneb, seda kiiremini asendub ärevus produktiivsusega ning seda õnnelikum on nii töötaja kui ka ettevõte.

4. Tutvusta kontori tavasid ning tööga kaasnevaid boonuseid

Et sotsialiseerumine võimalikult edukalt toimuks, on vaja, et uus töötaja oleks teadlik kõikidest nii-öelda kirjutamata reeglitest. Kas sünnipäeval on kombeks tuua kooki kontorisse? Kas ja kus on kõige parem teha isiklikke telefonikõnesid? Kuidas märgitakse kõigile nähtavalt päevi, mil kasutad kodukontorit? Lisaks, kuigi ettevõtte poolt pakutavad boonused peaksid olema juba lepingut sõlmides läbi käidud, tasub nendest tööle tulles veelgi kõneleda. Kas ettevõte pakub tasustatud haiguspäevi? Lisapuhkust? Tasuta lõunaid? Spordikompensatsiooni?

Kõik eelnev on hea uue töötajaga esimesel päeval üle rääkida. See näitab, et tööandja hoolib oma töötajast ning võimaldab uuel töötajal teha esimesed sammud täisväärtusliku meeskonna liikmena.

5. Kontrolli, et töötajal on ligipääs kõigele töö tegemiseks vajalikule

Pärast kõikvõimalike inimeste ja ruumide tutvustamist on aeg asuda töö juurde. Kui pole kokku lepitud teisiti, vastutab tööandja selle eest, et kõik tööks vajalik on kontoris olemas. Sinna hulka kuulub nii laud, tool, arvuti, telefon, kontoritarbed kui ka töökirjeldus. Lisaks materiaalsetele töövahenditele on väga oluline, et töötaja oleks teadlik sellest, millised ootused on tööandjal seoses tema tehtava tööga. 

Laane Reti Västrik, Tervefirma.ee

Selge suhtlus on eduka koostöö aluseks nii tööandja kui töötaja poolelt, et ei tekiks arusaamatusi ega ebavajalikku stressi.

Kokkuvõtteks soovitan ma igal tööandjal võtta see aeg ning mõelda läbi, milline võiks välja näha tema ettevõttes uue töötaja esimene tööpäev. Hea on koostada nii-öelda tervituspakett, mis sisaldab lepingut, töö-/ametikirjeldust, motivatsioonipaketi kirjeldust ning võimalusel ka ettevõtet tutvustavaid materjale. Miks mitte lisada ka juba väike meene pastaka, märkmiku või T-särgi näol!

Allikas: Tervefirma.ee blogi

Autor: Laane Reti Västrik, Tervefirma.ee

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456