27. november 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaupade maha- ja pealelaadimisel tuleb olla tähelepanelik ja hoolikas

Foto: pixabay.com
"Juhtunud, kuid võinuks juhtumata jääda" on Tööelu portaalis regulaarselt ilmuv rubriik, milles on vaatluse alla võetud üks reaalses elus juhtunud tööõnnetus. Seekordses loos jagame nõuandeid Hollandis juhtunud tööõnnetuse näitel.

Mis juhtus?

Kogemuste ja väljaõppega veokijuht, kellel on mitu veokijuhi sertifikaati, hakkas tööstusalal maha laadima kaupu.

Ohver lasi oma veoki tagaluugi sõidukist väljaspool asuva ja kahe käega juhitava juhtseadme abil alla. Juhtseadet kasutati nõuetekohaselt. Juhtimissüsteem vastas masinadirektiivi ja ühtlustatud standardite EN 1756-1:2001 ja A1: 2008 nõuetele. Kohe pärast seda kui tagaluuk hakkas avanema, pistis ohver pea laadruumi vaatamiseks laskuva tagaluugi ja furgooni vahele. Sedasi tehes sulges ta uuesti tagaluugi. Juhi pea jäi tagaluugi ja furgooni vahele ning ohver lämbus sündmuskohal.

Tagaluugi uuesti sulgemise põhjus ajal, mil pea oli tagaluugi ja furgooni vahel, on teadmata. Arvame, et ohver taipas, et unustas oma kahveltõstuki kliendi juurde, ja üritas selles veenduda. Ta ei mõistnud tagaluugi sulgemisel, et tema pea on endiselt tagaluugi ja haagise vahel.

Oleme hoolimata tunnistajate puudumisest suutnud selgitada välja veokijuhi käitumise – seda tänu kohapealsele turvakaamerale.  

Miks juhtus?

Veokijuhi pea jäi furgooni ja tagaluugi vahele lõksu. Ohver hukkus kohapeal lämbumise tõttu. Ohver pistis pea kaubaruumi vaatamiseks furgooni ja tagaluugi vahele. Ohver sulges kaubaruumi vaadates uuesti tagaluugi.

Sõltumata kahe käega juhitava juhtimisseadme nõuetekohasest kasutamisest oli endiselt olemas pea ohutsooni seadmisega seotud risk. Tegu oli teadlikkuse ja isikliku käitumise probleemiga. Seda tüüpi õnnetuste vältimiseks on vajalik teavitustegevus ja omavahelise suhtlemise julgustamine.

Isegi siis, kui seadusega kehtestatud nõuetele vastavaid masinaid kasutavad kogemustega juhid, on endiselt olemas õnnetuse oht, kuna suure töökoormuse tõttu unustatakse töötada vastavalt juhenditele ja teadmistele.

Allikas: Tööelu.ee

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456