21. detsember 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas teha pühade ajal töötamine töötajatele meeldivamaks?

Foto: pixabay.com
Ei ole midagi toredamat, kui veeta pühad pere ja lähedaste keskel ning unustada töömõtted. On aga palju töötajaid, kes ei saa endale lubada uste sulgemist, ja vähemalt osa meeskonnast peab pühade ajal pikemalt või lühemalt töötama. Hoolivad tööandjad mõtlevad selle peale, kuidas teha töötajatele pühade ajal töötamine meeldivamaks.

Inc.com uuris arstide, õdede ja teiste tervishoiutöötajate käest, kuidas nende töövahetused pühade ajal oleksid meeldivamad, ja tõenäoliselt leiate nende soovitustest ka enda tiimile midagi sobivat.

1. Korraldage ühine eine

Ühine pidulaud, olgu see või tellitud pitsaga, aitab pühade ajal töötamist tunda rõõmsamana ning kasutada võimalust, et kolleegidega tähistades häid suhteid luua.

2. Pakkuge suupisteid

Kuna mitte kõik töötajad ei saa aega maha võtta ühiseks eineks, siis oleks hea pakkuda suupisteid ja mahlasid-karastusjooke, et töötajad saaksid energiat, kui neil on väike paus. Üle ei maksa pakkuda suhkrurikaste snäkkidega, valikus võiks kindlasti olla ka tervislikud puuviljad ja soolased ampsud.

3. Julgustage vabalt võtma

Jõulud toovad meis kõigis välja natuke lapselikkust. Kui töö on tehtud, siis kutsuge külla päkapikk või vaadake koos midagi lõbusat.

4. Võimaldage töötajatele pikemaid pause

Kui võimalik, siis lubage töötajatel vaheldumisi lahkuda tunniks-paariks, et nad saaksid mõnda aega koos olla ka oma perega.

5. Võimaldage sõpradel koos töötada

Paljudel meist on töökaaslased, kellega oleme saanud lähedasteks sõpradeks. Võimalus pühade ajal koos töötada teeb samuti töötamise meeldivamaks.

6. Unustage hierarhia

Pühade ajal loob ühtsustunde, kui inimesed ei jaotu ülemusteks-alluvateks. Ka juhtidel on võimalik luua inimlikke kontakte töötajatega, kellega iga päev palju kokku ei puutu.

7. Selgitage, miks see on oluline

Kui arstide ja õdede jaoks ei ole küsimust, miks pühade ajal töötamine on vajalik, siis iga ameti puhul see nii selge ei ole. Sellisel juhul on juhi ülesanne selgitada, miks töötamine pühade ajal on oluline kõigi ühise tuleviku jaoks organisatsioonis. Siis on töötajatel ka kodus lihtsam selgitada, miks nemad pühade ajal perega koos ei ole.

8. Tänage töötajaid

Paljudele inimestele on väga oluline tänu, mida nad tunnevad patsientidelt, klientidelt või kolleegidelt. Pühade ajal tööl olnud töötajaid tuleb muidugi ka vastavalt seadusele tasustada, aga lisaks sellele on suur mõju väikesel kingitusel või tänukaardil. Need töötajad on loobunud vabast ajast pühade ajal ja on oluline, et nad teaksid, et neid hinnatakse.

Allikas: Tööheaolu.ee

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456