Kuidas uuel aastal võlgadest vabaneda?

volad

Uuel aastal võlgade maksmine on üks levinumaid uusaasta lubadusi, mida antakse. Selle lubamine ja tegelik elluviimine on aga kaks eri asja, kirjutab MarketWatch.

Kõige paremini aitab võlgade maksmisele kaasa tervislike ja heade harjumuste loomine, ütlevad eksperdid. Florida ülikooli psühholoogiaprofessor Jon Bailey toob välja, et oma käitumisele tuleb seada kindlad reeglid ja põhimõtted ning see aitab tekitada häid harjumusi.

„Meie üleüldine lähenemine on selline, et kõige tähtsam on enda juhtimine,” ütles Bailey. „Sa pead ennast ja oma keskkonda piisavalt hästi tundma. Seda on vaja selleks, et saaksid teatud asjad paika panna, mis on mingi harjumuse tekkimise jaoks vajalikud. Kui need asjad paika panna, siis on lubadusi lihtsam täita, antud juhul siis võlgu maksta.”

See on väga tähtis tähelepanek ja järgnevalt on ära toodud just need tegevused, mis aitavad sul võlgade maksmisel häid harjumusi tekitada.

1. Arvuta võlad kokku ja defineeri eesmärk

Tee oma võlgadest nimekiri, kuhu on arvestatud sisse kogusumma ja intressid. Liida need kokku ja arvesta täpselt välja, palju sa pead laene ära maksma. Selleks võib appi võtta ka mõne asjatundja.

Oma eesmärgi defineerimine aitab sul võlgade maksmisel regulaarsem olla ja annab maitse suhu, milline võiks olla võlavaba elu, ütleb finantsnõustaja Weslia Echols. „Kui oled selle eesmärgi selgelt defineerinud ja kirja pannud, aitab see sul motivatsiooni üleval hoida. Lisaks sellele näed väärtust, mida võlgadest vabanemine sulle pakub.”

2. Tekita väiksed sammud, mida kogu aeg ette võtta

Sea oma fookus sellele, mida sa pead iga päev tegema, et võlad ära maksta. Arvuta välja, kui palju sa saad iga kuu võlga tagasi maksta.

Vali välja ka viis, kuidas sa oma võlgu tagasi maksma hakkad. Võid kasutada näiteks võla lumepalli meetodit, mille kohaselt makstakse enne ära väiksemad laenud. See annab sulle väikeseid võite ja aitab motivatsiooni üleval hoida.

Võlgu makstes on väga tähtis kulusid kärpida. Bailey ütleb, et eelarvet kärpides on kõige tähtsam märksõna mõõdukus. „Kui sa käid praegu iga nädal neli korda väljas söömas, siis võiksid seda edaspidi teha näiteks kolmel korral. Kui sa võtad liiga suure eesmärgi ega käi enam üldse väljas, siis see on tõenäoliselt liiga suur samm ja motivatsioon võib kaduda,” ütles Bailey.

3. Tee ennast vastutavaks

Kindlasti jälgi seda, kuidas sul läheb. Tee vahekokkuvõtteid, et motivatsiooni ja fookust hoida. Näiteks võid oma sõbraga kokku leppida, et annad talle kord kuus teada, kuidas sul läheb. Kasuta mõnda mobiilirakendust, mis aitab sind sinu teekonnal.

Võid kaaluda ka karistuste väljamõtlemist, kui sa ei suuda oma lubadusi täita. Tee oma sõbraga näiteks kokkulepe, et kui sa ei suuda oma lubadust hoida, pead tema korteri või maja ära koristama.

4. Kostita ennast

Kui sul läheb hästi, siis pead ennast premeerima. Iga kord, kui 100 eurot võlga makstud saad, võid osta endale tähistamiseks väikse koogi. Ka see aitab motivatsiooni hoida ja teeb võlgade maksmise lõbusamaks.

* Artikkel on ilmunud Äripäevas.

Osale arutelus

  • Mait Kraun

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Personaliuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

Peopaik

Valma Seikluspark pakub uusi võimalusi konverentsideks ja koolitusteks

Lõuna-Eestis, 55 km Tartust Viljandi suunas ja 23 km Viljandist Tartu poole asuv Valma Seikluspark avas uue kaasaegse konverentsihoone, pakkudes senisest veelgi mitmekülgsemaid võimalusi ühendada seminarid, töötoad või koolitused õhtuse lõõgastusega seikluspargis ning meeleoluka firmapeoga.

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Valdkonna töökuulutused

Riigi Kinnisvara otsib MÜÜGIJUHTI

Riigi Kinnisvara AS

28. jaanuar 2018