Mida siis teha kui järjekordne juht astub värbaja tuppa ja annab teada, et tal on uut spetsialisti või kümmet uut teenindajat vaja? Minu soovitus: hinga rahulikult sisse ja välja, loe kümneni ja hakka otsast astuma.
Sõltuvalt rahakoti paksusest ja olukorra kriitilisusest saab iga tööandja valida endale sobiliku lähenemisviisi.
Loo hooajapõhine oma töötaja soovitusprogramm – olenemata sellest, kas värbad ühele või paarikümnele kohale, tippspetsialisti või esmatasanditöötajaid, kõigi värbamiseks saad appi kutsuda olemasolevad töötajad ja nad enda kasuks värbama panna. Kui aga programm juba olemas, siis tõsta panuseid, suvel on värbamine keeruline, seega tunnusta abilisi vääriliselt!
Kaalu tööleasumispreemia maksmist või paku väljavalitule mõni ahvatlev auhind (nt iPhone vmt). Lisa see info kindlasti ka töökuulutusele, sest see aitab töökuulutust teistest eristada ja muudab selle atraktiivseks.
Ole seal kus on potentsiaalsed kandidaadid ehk rannas, loomaaias, laste mänguväljakul, nagu näiteks see 2014. aasta värbamiskampaania, kus töökuulutus oli lisatud riietuskabiinile Stroomi rannas.
Paku taskuraha teenimise võimalust noortele, kes aitaksid sind välja teatud lihtsamates valdkondades. Minu Facebook’i sein oli möödunud nädalal täis paljude uhkete vanemate postitusi laste koolilõpetamise pilte, seega kool läbi ja noored tahavad oma raha saada. Miks mitte pakkuda neile suvel oma esimese töökoha kogemust?
Värba sotsiaalmeediast! Lisaks tavapärasele töökuulutuse avaldamisele uuri uusi võimalusi, näiteks kasutada kuulutamist Facebook’i Messenger’is.
Korralda värbamiskampaania nagu näiteks McDonalds seda 2014. aastal seda tegi. Veidi hiljaks sellega hetkel ehk jäänud oled, aga teame ju ütlust, et parem hilja kui mitte kunagi.
Milliseid värbamistegevusi on sinu ettevõttes tehtud, et saada üle suve värbamiste mõõnast?
Allikas: Helo Tamme blogi