10. detsember 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Noored nõuavad suurt palka, aga ei oska seda põhjendada

Personali värbamise ja otsimisega tegeleva värbamiskonsultandi Piret Talviste sõnul on noortel ja veel kogemusteta tööturule tulijatel suured palgaootused, kuid samas ei osata ennast piisavalt müüa ega oma suurt ootust põhjendada.
CVO Recruitmenti värbamiskonsultant Piret Talviste

„Praegu valitseb turul tööjõupuudus ja palgasurve mitmes valdkonnas on suur. Paljudel ettevõtetel ei jäägi muud üle kui spetsialiste mujalt üle osta või värvata noori otse koolipingist. Mõlemad tegevused on ettevõtte jaoks aga üksjagu kallid,” selgitas CVO Recruitment värbamiskonsultant ja Southwestern Advantage kaudu pikalt müügitööga tegelenud Piret Talviste.

„Alles ülikoolis käivad või just lõpetanud noored küsivad juba enamasti töötasuks summasid, mis ulatuvad üle Eesti keskmise palgataseme, kuid samas ei oska need noored ennast müüa ja oma nõudmisi argumenteerida ning lihtsalt ütlevad, et „Ma tahan ja kõik”. Kui aga ettevõte võtab tööle kogenematu inimese, peab ta niikuinii kulutama aega ja ressurssi, et uut töötajat välja õpetada,” märkis Talviste. „Lõpuks saab tööandja maksta inimese ja tema väljaõppe eest sellist hinda, mille töötaja hiljem ettevõttele ka tagasi teenib, ja võimalik uus töötaja peab selleks piisava kindluse andma.”

Talviste lisas, et aastate jooksul on noored tööturule tulijad muutunud küll üha enesekindlamaks ja julgemaks, kui üksnes enesekindlusest siiski ei piisa. „Paraku näeme tihti, et seda enesekindlust ei toeta piisavalt võime oma oskusi või noorte puhul siis võimalikku potentsiaali ka maha müüa,” selgitas Talviste ja lisas, et kahjuks ei pöörata enesemüügi aspektile ka piisavalt tähelepanu.

„Väär on arusaam, et kui inimene tööalaselt otseselt müügiga ei tegele, siis seda oskust pole tal ka vaja. Müümise kunst on oluline kõigile. Lisaks toote või teenuse müügile peame ju pidevalt tegelema enda, oma mõtete ja ideede müümisega. Tõestamisega, et just sinu idee on parim või just sina oled sellele töökohale parim ja väärt küsitavat palka,” ütles Talviste.

„Seepärast tasub igati hankida erinevaid kogemusi enese proovilepanekust ja argumenteerimisoskuse arendamisest. Enne värbamise valdkonda tööle asumist tegelesin mina pikki aastaid just müügitööga, kui käisin Southwestern Advantage programmi kaudu USA-s raamatuid müümas, ja ka see kogemus õpetas hästi aru saama mu enda väärtusest, aga õpetas ka oskust argumenteerida ning oma ideid ja mõtteid põhjendada. Nüüd ei tegele ma päevast päeva küll otseselt müügiga, aga kõik need oskused on nii töö- kui eraelus suureks abiks olnud,” märkis Talviste.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456