Autor: Harro Puusild • 7. jaanuar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kiirenev maailm on töötajatele väljakutse

Salvesti logistika- ja ostujuht Kristo Raud esineb 21.-22. märtsil toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil.
Foto: Salvest
Kiirenev maailm seab meie töötajatele väga suuri väljakutseid, tunnistab toidutööstuse Salvest logistika- ja ostujuht Kristo Raud.

Märtsis Pärnu Tarneahelakonverentsil "Hoogne teekond" esinev Kristo Raud ütleb, et kauba kättesaamise kiirus on ettevõtte jaoks muutunud aina olulisemaks ja samamoodi on ka lennutranspordi tähtsus suurenenud. Ka töötajatele on kiirus aina suurem väljakutse.

"Suure muutuse on läbi teinud ka meie ostuosakond. Tarnete paindlikkus ja kiirus peavad olema kiiremad kui varem ning muutustele tuleb reageerida aina kiiremini," märgib Raud ja lisab, et ka Salvesti töötajatele seab kiirenev maailm aina suuremaid väljakutseid.

Järgneb intervjuu Kristo Rauga:

Tänavusel Pärnu tarneahelakonverentsil on juttu kiirusest, mis on toidutööstuse jaoks oluline märksõna. Ka ettekandes tuleb juttu sellest, kuidas kiiresti muutuvad eluviisid sunnivad muutuma ka ettevõtjaid. Kuidas Salvest kiiruse ja kiiresti muutuva maailmaga toime tuleb?

Salvest on just tänu kiiresti muutuvale maailmale viimase viie aastaga teinud läbi väga suure muutuse. Oleme lähtuvalt sellele uuendanud oma strateegiat, toonud turule uusi tooteid ja suurendanud kordades oma eksportmüüki. Kõik eelnev on toonud meie tarneahelasse täiesti uued tuuled. Oleme pidanud kohandama oma tänaseid ja rentima täiesti uusi ladusid. Ja oleme hakanud kasutama aktiivselt mere- ja lennutransporti ning meie käibekiirus ning tarneajad on muutunud märgatavalt kiiremaks.

Tulekul

Pärnu Tarneahelakonverents 2019: Hoogne teekond

Aeg ja koht: 21.-22. märtsil 2019, Pärnu Kontserdimaja

Salvesti logistika- ja ostujuht Kristo Raud räägib konverentsil lähemalt sellest, kuidas on ettevõttel on õnnestunud uuenenud maailm enda kasuks tööle.

Lisaks jagavad kogemusi ja mõtteid:

Omera Khan, tarneahela professor ja riskiekspert

Zigmars Vestfals, LSG Sky Chefs kaubavedude juht

Ave Mäe, Finnairi hankejuht

Anti Orav, Pipelife Eesti juht

Rodion Põder, BLS Logistics kommertsjuht

Hede Kerstin Luik, juhtimistreener

Kristjan Otsmann, Aja Aeglustamise Ühingu asutaja

Kristjan Maruste, COMODULE asutaja ja juht

Kristjan Eljand, STACC tegevjuht

Riho Vedler, Intepia arendusjuht

Kava täieneb!

Tutvu täpsema programmiga ja registreeri SIIN.

Kui palun nimetada ühe n-ö pudelikaela, millega ettevõte hetkel maadleb, ja ühe väga edukalt juurutatud lahenduse või toimiva töölõigu, siis mida saaks esile tõsta?

Meie üheks suuremaks pudelikaelaks on hetkel optimaalsed laovarud. Meie eksportmüük on veel lapsekingades ja sellest tingituna on nõudlust ning uute klientide lisandumist väga raske prognoosida. Hetkel saame esile tuua väga hea koostöö oma logistikapartneriga, kes on aidanud kõik meie uued sihtriigid väga edukalt transpordiga katta ja aitab meid uute sihtriikide täpsete nõuetega kurssi viia. Lisaks on Salvestis käsil väga mastaapne IT-lahenduste juurutamine, mille abil kogutud andmete põhjal on võimalik edaspidi kogu meie tarneahelat märkimisväärselt efektiivsemaks muuta. Aga selle võidukäigust saame ehk rääkida juba sügisel.

Kui regulaarselt Salvest oma tarneahelat tervikuna püüab analüüsida või üle vaadata, et kõik toimiks?

Salvest analüüsib oma tarneahelat korra kuus ja detailne ülevaade, mille põhjal tehakse põhjapanevamad muutused nagu tarnijate auditite ja vahetuse vajadus, tehakse korra aastas vastavalt eelneva aasta tulemustele.

Kui täpseks olete saanud nõudluse ja varude prognoosimise – kas võib rahul olla?

Salvest mõõdab tarnekindlust ostuosakonnas ja logistika osakonnas eraldi. Logistikas oli 2018. aasta keskmine tarnekindlus 99,5%, millega üldjoontes jääme rahule, aga 2019. aastal soovime siiski sellest paremat tulemust saavutada.

Milliseid väljakutseid seab tarneahel ettevõtte inimestele - kui suur väljakutse on kiirenev maailm inimeste jaoks?

Meie töötajatele seab see väga suuri väljakutseid. Viimasel aastal on lisandunud meie klientide hulka palju erinevaid uusi kliente Euroopast ja väljaspool Euroopat. Iga uue kliendi saamisel tuleb teha palju eeltööd: millised dokumendid tuleb selle riigi jaoks ette valmistada ja kuidas kaubad kõige efektiivsemalt antud sihtriiki kohale saada. Samuti on kauba kättesaamise kiirus muutunud aina olulisemaks ja lennutranspordi tähtsus on meie jaoks suurenenud. Suure muutuse on läbi teinud ka meie ostuosakond. Tarnete paindlikkus ja kiirus peavad olema kiiremad kui varem ning muutustele tuleb reageerida aina kiiremini.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456