Tavaliselt tuleb personalitöötajal läbi mõelda, kuidas kellelegi midagi selgitada ja mis „keelt” see inimene räägib. Ma ei mõtle siin võõrkeeleoskust, vaid mõttemalle ja seda, kuidas info vastuvõtjale sõnumit kõige paremini kohale viia. Kui tegev- või finantsjuht mõtleb ettevõtte väärtuse suurendamise võtmes, siis tuleb talle näidata, kuidas mingi projekt või tegevus suurendab ettevõtte väärtust. Tegevjuhi või finantsjuhi jaoks on hästi arusaadav ka selle väärtuse suurendamise eesmärgiga seotud investeeringute tootluse keel. Kui personalijuht läheb mõnd inimestega seotud ettevõtmist ja selle kasulikkust selgitama, siis on tal hea selle keelega tutvust teha või vana tutvust värskendada, et suhtlus toimiks ladusalt ja ettevõttele tervikuna kasulikult.