Autor: Anti Saluneem, reklaamkingituste agentuuri Logotrade juht • 22. mai 2020

Reklaamkingitused aitavad meeskonna usaldust ja ühtsust taastada

Meeskonnatöö korraldamine eriolukorras ja peale eriolukorda on muutunud firmadele ja asutustele üha raskemaks. Aina rohkem kasutatakse hübriidtöökorraldust – osa meeskonnast töötamas kontoris ja teine osa kodukontoris. Sellest tulenevalt on meeskonnatöö korraldamine väljakutseterohke ja nõuab erilist tähelepanu meeskonna juhtidelt ja personalitöötajatelt.
Reklaamkingitused aitavad meeskonda
Foto: Logotrade

Hetkel on kindlasti väga oluline taastata meeskondades usaldus ja töine õhkkond isegi vaatamata kaugtöö tingimustele. Meie kogemus on näidanud, et selles kriisis kaotavad kõige rohkem ootajad ehk siis ettevõtjad, kes ootavad tavaolukorra taastumist. Peab tunnistama et teatud valdkondades taastumist ei pruugigi tulla ja aeg on läbi viia muudatused, mis aitaksid ettevõtjatel paremini valmis olla kaugtööks ja seda tulemuslikumalt juhtida. Siin on võtmesõnadeks planeerimine, kaardistamine, analüüs, digitaliseerimine ja meeskonna usalduse ning ühtsuse taastamine.

Paljudel ettevõtetel tuleb kogu ärimudel ümberstruktureerida ja uuesti üles ehitada, mis tähendab olemasolevale meeskonnale lisapingeid. Paljudel on ees oodata ka palgakärped ja koondamisi, mis veelgi õõnestavad usaldust tööandja vastu.

Usalduse taastamine on võtmetähtsusega

Oleme Logotrades arvamusel, et hetkel on väga oluline taastada töötajate usaldus tööandja vastu ja meeskonna ühtsus.

Kuidas seda kõige parem on teha, kui sotsiaalne suhtlus on digitaalne ja enamus meist on sunnitud töötama kodust või kaugtöö vormis? Seda enam, et tõenäoliselt kehtib 2+2 reegel aasta lõpuni või veelgi kauem. Firmapidude ja ürituste korraldamine on sellel aastal keeruline, mistõttu muutub väga oluliseks töötajate kingituste programm. Praeguses olukorras on kõige lihtsam meeskonna ühtsust hoida reklaamkingituste ja meenete abil.

Foto: Logotrade

Ühed parimad meeskonnatunde rõhutajad on reklaamrõivad, mis on pidevalt pildil, olgu nendeks kas T-särgid, torusallid, poekotid, fliisid või softshell jakid. Ühtsustunnet tugevdavad firmakingitustena ka erinevad praktilised esemed, mida saab kasutada koduses majapidamises või siis töölauavidinad. Kindlasti tuleks siin meeles pidada, et kingitav reklaamtoode peaks olema vajalik, innovaatiline ja väga hea sõnumiga, mis iseloomustab just teie organisatsiooni. Reklaamkingitus või meene peaks edasi andma ainult positiivseid emotsioone, näiteks liiga kallis firmakingitus võib rasketel aegadel töötajatele vägagi negatiivse sõnumi saata. Eriti juhul kui tööandja peab osa töötajaid koondama või ellu viima palgakärpeid. See kuidas me käitume oma meeskonnaliikmetega täna, saadab tugeva sõnumi ja mõjutab tööandja kuvandit väga pikalt. Seetõttu peaks kingitus töölt lahkujale olema sümboolne, kuid sõnumiga, et me ootame sind alati tagasi.

Foto: Logotrade

Meeskonna ühtsust saab tugevdada loominguliselt lähenedes

Tuumikmeeskonna ühtsust aitavad hoida kõik personaalselt kasutatavad reklaamtooted. Muidugi on teil personalitöötajana võimalus viia kingituste programm uuele tasemele. Siinkohal toon välja mõned ideed kuidas seda on võimalik kõige paremini teha.

1. Erinevad meeskonnatööd arendavad mängud. Näiteks saadate igale töötajale koju teie ettevõtte või asutuse logoga või brändi sõnumiga varustatud mängu, mis aitab meeskonnal ette valmistuda ja keskenduda digitaalseks koosolekuks.

2. „Tee ise reklaamkingitus“ (T-särk, pulgakomm jmt) komplektid. Siin on väga oluline, et juhtkond oleks kaasatud protsessi näiteks video-, või audioõpetusega, näidates visuaalselt, kuidas reklaamtoode valmis teha.

Foto: Logotrade

3. Missioon või aardejaht on põnev viis töötajaid motiveerida. Näiteks võib kasutada Omniva või Smartposti pakiautomaate üle Eesti, saates aardejahi käigus töötajale erinevaid ärikingitusi Eesti eri kohtadesse.

4. Vaba aja veetmiseks mõeldud reklaamkingitused. Siin on oluline teada, millised hobid on meeskonnaliikmel ja mis teda motiveerib. Näiteks kui mõnel töötajal on sarnane hobi, siis anda nende omavahelise võistluse võitjale auhind. Kalameestele sobib auhinnaks ettevõtte logoga lant, vastvalt pakendatud jmt.

Foto: Logotrade

5. Sportimisväljakutsed. Paljud ettevõtted juba kasutavad spordiväljakutseid, kuid seda annab viia uuele tasemele läbimõeldud auhindadega ja võistlusmomendi loomisega läbi digitaalsete lahenduste.

6. Uute oskuste väljakutse. Pean seda üheks olulisemaks võimaluseks. Tööandjal on lihtne motiveerida töötajaid erinevate meenetega omandama vajalikke uusi oskusi, mis aitavad juhil paremini tööprotsessi korraldada. Siin on oluline tööandjal eelnevalt leida just need tasuta või tasulised digitaalsed kursused või koolitused, mis hõlbustavad töötamist uues olukorras. Uued oskused ei pea olema otseselt tööga seotud, need võivad olla seotud kaudselt. Iga uus oskus muudab töötajat enesekindlamaks, mis omakorda kajastub töötulemustes.

7. Sisuloome väjakutse. Teie töötajad annavad parima sisendi teie ettevõttest või asutusest – seda saab kasutada erinevates digitaalsetes kanalites. Oluline on lisada sisule juurde pildimaterjal või videod, kus töötajad kasutavad teie sümboolikaga varustatud reklaamtooteid.

Foto: Logotrade Firmakingitused ja Meened

8. Uute võimaluste väljakutse. Iga tööandja soovib, et tema meeskond mõtleks „kastist välja“ lahenduste ja võimaluste peale. Olgu selleks siis start up´ide või innovaatiliste uute ärimudelite analüüs või täiesti uute lahenduste väljatöötamine. Firmakingitustega on võimalik selliseid väljakutseid teostada soodsalt ja lihtsalt.

Loodan, et kogusite sellest artiklist mõtteid, kuidas on võimalik reklaamkingituste abil paremini motiveerida oma meeskondi ja taastada meeskonna usaldus ja ühtsus uues reaalsuses.

Siin ka mõned eelnevalt kirjutatud artiklid, mis aitavad teil paremini valida firmakingitusi:

Töötajate firmakingituste programm

Äri kasvatavad firmakingitused

Uued reklaamkingituste trendid

Maailma päästmine firmakingitustega

Anti Saluneem, Logotrade reklaamkingituste agentuur

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456