8. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eestis töötati välja tehisintellekti sugemetega talendiotsingu­mootor Skillific

Skillificu eelis võrreldes tööportaalidega on, et sobivad kandidaadid sõelutakse välja automaatselt, ilma tööandja erilise sekkumiseta.
Kui paljudel inimestel sinu ümber pole selget ametinimetust ja nende töö hõlmab eri ametitega seonduvaid oskusi? Tuleviku talendiotsing on oskustepõhine ja Skillific on esimene, kes on selle trendi peale ehitanud toote, millega tulevikus leiab tööd terves maailmas. Küsimustele vastab Skillificu looja Rainer Aunpu.

Rakendamata oskused on talendi raiskamine! Vaata täpsemalt www.skillific.com 

Rainer Aunpu on tegelenud ettevõtete juhtimise erinevate valdkondadega tippjuhi, keskastmejuhi ja spetsialistina. Aastatel 2008–2012 töötas ta Mainor Kontserni juhatuse esimehena, mil tema saavutusena sündis Technopolis Ülemiste AS. Oma senise tööalase tegevuse üheks suurimaks saavutuseks loeb ta aga iduettevõtte Skillific OÜ käivitamist. 

Mis on Skillific? 

Skillific on tehisintellekti sugemetega talendiotsingumootor. Meie otsingumootor leiab kõikvõimalikest allikatest üles ja valib välja tööandja vajadustega kõige paremini sobivad kandidaadid.

Meie missioon on viia tööandjate ja töötajate kokkuviimine täiesti uuele tasemele. Me tahame teha nii, et tulevikus leiab iga personalijuht ja miks mitte ka iga ettevõtte juht ise endale vajaliku inimese alati üles ning seda kõike kerge vaeva ja mõistliku kuluga.

Millist infot Skillificust leiab ja enda kohta jagada saab? Kes on selle kasutaja?

Alustuseks püstitab personalijuht talendiotsingu lähteülesande. Esmast sobilike talentide pingerida ja nende profiile näeb värbaja kohe pärast profiili koostamist.

Edasi toimub automaatne värbamiskampaania, mille käigus saadab Skillific välja automaatsed kandideerimiskutsed kõigile profiililt sobivatele talentidele. Kandideerimiskutse saadetakse ka juhul, kui talent parasjagu aktiivselt tööd ei otsi. Kui talent otsustab kandideerida, läbib ta automaatse eelvaliku protsessi, mis tugineb kandidaadi oskustele, teadmistele, turuväärtusele, motivatsioonile jms. Värbajalt ei eeldata mingit lisapanust, talle esitatakse kampaania lõpus parimate kandideerijate pingerida.

Meie otsingualgoritm kammib läbi sotsiaal- ja professionaalsed võrgustikud, avalikud postitused, koolide kodulehed, internetibiograafiad, foorumid, litsentsi- ja kvalifikatsiooniregisrid, online-publikatsioonid, riiklikud ja eraõiguslikud avalikud andmebaasid ja muud avalikud online-allikad. Seetõttu ei ole värbajal vaja kasutada samal ajal mitut eri teenust talente üles leida ja kandideerimisprotsessi juhtida.

Skillific koondab talendi kohta eri allikates leiduvad andmed ühtseks talendiprofiiliks, mis sisaldab alati värskeimaid andmeid isiku oskuste ja teadmiste, isikuomaduste, tausta, kontaktandmete jms. kohta.

Lisaks on tööandja käsutuses tööturu palgainfo – arvutame igale tööandja valitud profiilile turu palgataseme. Palgainfot kogume tööandjatelt ja töövõtjatelt meie korraldatava palgauuringuga. Meie palgauuring on omanäoline, sest keskendub eri oskuste turuväärtuse väljaselgitamisele. Ametinimetused ei ole olulised, keskendume töö sisule.

Talendid tulevad Skillificusse kahel erineval moel. Esiteks, kui nad vastavad meie kogutud andmete põhjal mõne värbaja pakutava töökoha profiilile, teiseks siis, kui nad otsustavad Skillificuga liituda omal initsiatiivil. Mõlemal juhul anname talendile objektiivse hinnangu tema oskuste turuväärtuse kohta, soovitame tema oskustele ja turuväärtusele vastavaid tööpakkumisi ning anname lihtsaid näpunäiteid, kuidas tõsta oma väärtust tööturul. Selliselt saavad ka talendid teha tööturu vajadustest lähtuvad parimad otsused töökoha valikul ja enesearendamisel.

Ja loomulikult näeb iga kasutaja Skillificus endale sobivaid töökuulutusi. Üldist kuulutuste seina ei olegi, näitame kasutajale ainult infot, mis võiks temale korda minna. See vähendab infomüra ja ajakulu õige töökoha otsimisel.

Selle info saamiseks tuleb inimesel valida endale sobiv oskusprofiil meie andmebaasist. Oskusprofiili saab vajadusel vabalt täiendada, oskusi kustutada või lisada. Peale oskuste ja teadmiste lisavad tööle kandideerijad oma hariduse, töökogemuse jms, mis lisab usaldusväärsust ja võimaldab tööandjal inimesest võimalikult hea ülevaate saada.

Tulevikus lisame iga oskuse juurde lingi arenguvõimalustega. Selle kaudu saab kasutaja tutvuda vastava oskuse koolitusvõimalustega, saab oma oskusi järele proovida ja näeb, kuidas üks või teine oskus tema turuväärtust mõjutab.

Mille poolest see erineb teistest tööportaalidest?

Eeliseid on palju, aga toon välja kõige põhilisema.

Meie esimene eelis võrreldes tööportaalidega on allikaülene otsing. Lühidalt tähendab see seda, et lisaks oma kasutajabaasile kammime läbi veel hulga muid allikaid. Portaalid toetuvad oma kasutajabaasidele, mis ei ole kõikehõlmavad. Meiega ei ole põhimõtteliselt ühtki teist kanalit vaja kasutada.

Teine eelis võrreldes tööportaalidega on see, et sobivate kandidaatide väljasõelumine toimub meil automaatselt, ilma tööandja erilise sekkumiseta. Peale vajaliku oskusprofiili valikut ja kuulutuse avaldamist võib kampaania lõpuni lihtsalt oodata ja jälgida, kuidas pingeritta ilmub järjest uusi sobivaid kandidaate.

Klassikaliste personaalsete headhunting-teenustega võrreldes on meie peamised eelised väike ajakulu ja madal hind. Me teeme masinaga ära selle, mida headhunter’id teevad käsitsi.

Meie teenuse südames jookseb oskustepõhine matching-algorithm, mis omakorda toetub väga põhjalikule hierarhilisele oskuste ja ametite andmebaasile. Seega analüüsime otsingu kõige varajasemast faasist alates iga kandidaadi sobivust kliendi vajadustega. Sobiva profiilita kandidaadid ei pääse üldse löögile. Kõik, kes eri kanalitest kandideerima tulevad, suunatakse läbi täiendava profileerimisprotsessi, et saada veelgi kvaliteetsem sobivuse kontroll.

Lisaks on meil üleval erinevatest allikatest kokku kogutud töökuulutused. Toome tööotsijale kõik tööpakkumised ühte kohta kokku. Lähitulevikus lisame oma keskkonda erinevad online-testid, videointervjuud jms, et valiku usaldusväärsust veel suurendada. Mõte on selles, et tööandjale jääks käsitsi teha võimalikult väike lõik kogu värbamisprotsessist.

Kas see on rahvusvaheline või Eesti kohalik asi? Kas sealt leiab ka välismaiseid tööpakkumisi ja tööotsijaid?

Praegu tegutseme veel ainult Eestis. Meie tegelikud sihtturud on aga Suurbritannia ja Ameerika Ühendriigid. Juba lähema 2–3 kuu jooksul soovime kaasata 100 000 eurot investeeringuid, et kohandada teenus sihtturu vajadustega ja alustada katsetamist esimeste rahvusvaheliste klientidega. Mõni kliendikontakt on meil juba loodud. Londoni klientidega rääkides oleme aru saanud, et seal on meie teenuse järele väga suur nõudlus. Seega jõuavad tulevikus Skillificu kaudu Eestisse kindlasti ka välismaised tööpakkumised ja tööotsijad.

Mis kasu Skillificust turundajale on? Või on see pigem ikkagi personalijuhi tööriist?

Kindlasti on Skillific tulevikus väga hea partner turundajatele. Üks väga perspektiivne valdkond on tööandja bränding. See on kiiresti arenev valdkond, kus turundajatel ja loovagentuuridel on väga oluline roll. Meie plaan on hakata tööandja brändingu teenust Skillificu kaudu vahendama kõigile oma tööandjatest klientidele. Ikka selleks, et suurendada atraktiivsust ja luua neile eelised parimate töötajate leidmisel. Tööandja brändingu teenuste alla hakkavad kuuluma video-töökuulutuste tootmine, töökuulutuste visuaalne ja sisuline kujundamine jpm. Samuti vajab Skillific ise väga head turundamist ja avalike suhete juhtimist, mis loob erinevaid koostöövõimalusi.

Kuna kogume inimeste kohta eri allikatest kokku väga erinevat infot, on tulevikus võimalik kasutada meid ka uue digiturunduskanalina.

Kas Skillificus on töökuulutuste juures ka pakutav palk? Kas enda töötasu saab võrrelda valdkonna keskmise palgaga?

Kõigi meie klientide töökuulutuste juures on ka pakutav palgavahemik. Erandiks on need töökuulutused, mis kogutud muudest allikatest ja mille on üles pannud tööandjad, kes ei ole veel meie kliendid. Ja loomulikult on iga töökuulutuse juures pakutava ameti turuväärtus, mis on arvutatud palgauuringu tulemuste põhjal. Töö väärtuse läbipaistvus on üks meie põhiväärtusi.

Enda töötasu saab võrrelda oma oskuste turuväärtusega, s.o keskmise palgaga, mida saavad teised sarnaste oskustega inimesed.

Allikas: Best Marketing

Autor: Silja Oja, Best Marketing Eesti juht

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456