5. aprill 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Värbamisüritused kui võimalus oma tööandja brändi kommunikeerida

Lisaks atraktiivsetele töökuulutustele ja tänu nendele silma paistmisele tuleb tööandjal tegelikult teha enamat: tänapäeval ei piisa ainult sellest, et kuulutan välja konkursi, panen üles töökuulutuse ja ootan, et inimesed kandideeriksid. Ettevõte, kes tahab tööjõuturul edukas olla, peab pidevalt pildis olema ja teiste tööandjate hulgast eristuma. Üks võimalus seda teha on olla aktiivne värbamisüritustel osaleja või nende korraldaja.

Töömessid ja karjäärilaadad

Töömessid ja karjäärilaadad on ühed levinuimad personaliüritused, mis on hea võimalus end näidata ja tutvustada eri sihtrühmadele: nii noortele, töötutele kui ka lihtsalt uue töökoha otsijaile. Näe seda kui võimalust oma ettevõtet turundada ja mõtle kindlasti läbi, kuidas nende paarikümne tööandja hulgast silma paista!

Eestis korraldavad töömesse Eesti Töötukassa ja Rajaleidja, tuntumateks karjäärilaatadeks on Võti Tulevikku ja Teeviit. Eeltoodute kõrval toimub kord aastas ka CV-Online’i korraldatav virtuaalne töömess.

Töötukassa korraldab paaril korral aastas üle Eesti maakondlikke töömesse, kuhu on oodatud kõik tööandjad, kellel on huvi kohtuda uute potentsiaalsete töötajatega, pakkuda tööotsijatele praktikavõimalusi ja esimest töökohta või soov tutvustada ettevõtet ja töötingimusi.Juba paaril aastal on Rajaleidja korraldanud suvetöö messi, mis on suunatud eelkõige alla 18-aastastele noortele, kes soovivad endale suveks rakendust leida, ja tööandjatele, kes on valmis pakkuma töökohti nii noorele sihtrühmale.Võti Tulevikku on BEST-Estonia korraldatav Eesti suurim tudengite karjääriüritus, mis toob kevaditi kokku tuhandeid tudengeid ja kümneid ettevõtteid. Ürituse eesmärk on aidata tudengitel üle Eesti leida endale sobi praktika- või töökoht.Teeviit on sarnane noorteüritus, aga väidetavalt isegi suurem kui Võti Tulevikku. Messi eesmärk on viia kokku tulevased õppurid, töötajad ja potentsiaalsed kliendid.Virtuaalse töömessi „Karjääripäev” näol on tegemist Baltimaade suurima töömessiga, mille esmane eesmärk on talente ligi meelitada ja mille külastajate arv jääb 150 000 inimese kanti.

Konverentsid, seminarid, hommikukohvi/ärilõuna üritused

Miks mitte korraldada valdkonnapõhine seminar või konverents, kuhu kutsuda teatud valdkonna professionaale? Sõltuvalt ürituse suurusest võib korraldajaks olla üks konkreetne tööandja või võivad üritust korraldada mitme teatud sektori ettevõtted (nt IKT). Üritused, mille põhieesmärk on talente leida, pakuvad aga muudki, alates ettekannetest ning trendide ja uudistoodete tutvustamisest, lõpetades toitlustuse ja reklaammaterjalide ning, miks mitte, juba ka konkreetsemate tööpakkumistega.

Veidi väiksemate mõõtmetega kui eelmainitud üritused ja üldjuhul ühe organisatsiooni korraldatud on aga hommikukohvi-/ärilõuna-üritused, mis on vähem formaalsed võrgustumisüritused teatud sektori töötajatele. Üldiselt paari tunni pikkused lühikohtumised sisaldavad samuti teatud ettekandeid, arutelusid ja loomulikult korraldatava ettevõtte tutvustust. Sellised lühiüritused on tööandjale hea võimalus teha tööturu kaardistamist, et värbamisvajaduse tekkimisel juba teatud kontaktile otsepakkumine teha.

Kiirkohting

Kui esmapilgul võib kiirkohting värbamis- ja valikuprotsessis võõras tunduda, on sellel innovaatilisel lähenemisel värbamise juures ka omad plussid. Kiirkohting sobib eelkõige sellistele ametikohtadele värbamisel, mis eeldavad eelkõige suhtlemist (nt müügi või turunduse valdkonna inimesed), sest just esimesed sekundid ja minutid kiirkohtingul on need, mis saavad määravaks mõlemale poolele, nii tööotsijale kui ka tööandjale.

Lahtiste uste päeva ja ekskurssioonide korraldamine ettevõttes

Üha enam on populaarsust kogumas ka lahtiste uste päevade korraldamised ettevõttes. Mis saaks olla veel parem võimalus kui tutvustada kogukonnale oma töökeskkonda ja -tingimusi ringkäikude ja ürituste raames. Hea võimalus luua ja edaspidi ka hoida positiivsed kuvandit ettevõtte kohta ning nii endale ka potentsiaalseid (tuleviku) kandidaate leida.

Allikas: Instar

Autor: Helo Tamme, värbamisturunduse ekspert

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456