6. mai 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas su töötaja on tõesti su väärtuslikem vara või lihtsalt vahend?

Pole midagi uut selles, et sinu heaks töötab hulk inimesi – nad on alati kohal, teevad, mida tarvis, ja teevad seda hästi. Nad ei kurda töökorralduse ega tasu üle, lihtsalt ... nad ei sära. Äkki saaksid asja kuidagi parandada?

Uuringud näitavad, et pühendunud töötaja töötab paremini ja tulemuslikumalt kui mittepühendunud töötaja. See, kuidas me räägime ja keelt kasutame, mõjutab väga otseselt nii meie endi kui ka meid ümbritsevate inimeste seisundit.

Siin on esitatud mõningad sõnad ja väljendid, mille kasutamine aitab luua organisatsioonis vastastikusel austusel, kaasamisel ja tunnustamisel tuginevat organisatsioonikultuuri, kus inimesed tahavad töötada ja on pühendunud.

Palun! – väike sõna, aga selle mõju töötajatele on suur. Loomulikult võivad kõik need tegevused kuuluda inimese tööülesannete hulka, aga igaüks teeb oma osa parema meelega, kui seda on siiralt ja viisakalt palutud.

Aitäh! – käib kenasti kokku sõnaga palun. Kui keegi teeb midagi, isegi kui see on tema tavapärane tegevus, siis ei võta tänamine tükki küljest, kuid kindlasti parandab see teise inimese enesekindlust ja näitab, et tema panust on märgatud ning tema töö on oluline.

Ma mõistan! – see väljend, ei tähenda sugugi, et vestluspartneri seisukohaga nõustutakse, vaid pigem annab see teisele poolele tagasisidet, et temast on aru saadud.

Hästi tehtud! – kõik inimesed ootavad tunnustust, kuid väga sageli jääb see väljendamata. Kui sa pole suurem asi tunnustaja, siis tasuks seda sõnapaari kasutada vähemalt siis, kui tuleb tunne, et keegi on teinud midagi, mis ületab sinu ootusi.

On sul hetk aega? – kiire töötempo juures, kui kõigil on kohe midagi vaja, juhtub sageli, et teise inimese tegemistesse sõidetakse lihtsalt sisse. Viisakas küsimuse vormis pöördumine pehmendab seda ning tõenäoliselt suurendab töötaja vastutulelikkust. (Enamasti on sellisele küsimusele vastus jah, kuid loomulikult tuleb arvestada võimalusega, et inimesel tõepoolest sel hetkel on midagi tähtsat pooleli ja vastus võib olla eitav).

Mis sa arvad? – eriarvamused rikastavad ja mitu pead on ikka mitu pead. Lisaks sellele, et selle küsimuse abil võib leida rohkem ja paremaid lahendusi, loob selline kaasamine inimeses tunde, et tema arvamus on oluline ja temaga arvestaks. Samas tasub arvamust küsides hinnata ikka ka seda, millises ulatuses on võimalik seda arvestada ja kas üldse on võimalik kurssi muuta.

Kuidas sul läheb? – loomulikult on sul pidevalt palju tegemist ja kõigil teistel samuti, aga siiras huvi selle vastu, kuidas sinu inimestel suuremas või väiksemas plaanis läheb, loob tunde, et nendest hoolitakse ja nende käekäigu vastu tuntakse huvi.

Allikas: PersonaliDisain

Autor: Hanna Jõgi, PersonaliDisaini juht ja nõustaja

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456