18. mai 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

3 viga ajaplaneerimises, mida on lihtne vältida

Elisa Eesti personalijuht Kaija Teemägi
Foto: Elisa Eesti
Personalijuhina puutun tihti kokku tüüpeksimustega, mida töötajad teevad ajaplaneerimisel ja seda just kontorist väljas töötades. Loomulikult võib ju töö väljaspool kontorit kõlada paljudele töötajatele kui unistuse täitumine, sest kellele meist ei meeldiks hoida liikluse arvelt kokku oma kõige väärtuslikumat ressurssi - aega. Selleks aga, et ajavõit jääks siiski võiduna kirja, tuleb nii kontorist eemal kui ka kontoris töötades kasutusele võtta mõningad käepärased ajaplaneerimise võtted.

Sul ei ole tööde nimekirja? Tee see endale!

Ülimalt lihtne on lubada endale 15-minutilisi pause, et YouTube’is videoid vaadata või oma Facebooki uudisvoogu kerida. Ka traditsioonilises kontoris teeme neid tegevusi, kuid kohapaindliku mõtteviisiga alles tutvust sobitades võib sellised pause tulla palju rohkem, olgu selleks siis näiteks pikem bussi-, rongisõit või kus iganes kaugtööd rakendada saab. Sellist kiusatust pauside järele aitab vältida tööde ja tegevuste nimekiri, millega tahad oma kodukontori päeva lõppedes valmis olla. Selline to-do-list aitab püsida eesmärkides.

Sul ei ole märgitud prioriteete? Sea need endale!

Mõnikord on raske seada oma tegevustele prioriteete, kuid sellise tegevuse eiramine võib tuua sulle rohkem kahju kui kasu. Kui kõik tundub olevat ühtaegu korraga ajakriitiline, siis minu soovitus on märkida eelnevalt mainitud to-do-list’i tegevused ajakriitilisuse järjestuses. Väga lihtne on seda teha nii, et kui sul on näiteks tööde nimekirjas 15 tegevust, siis järjesta need selle järgi, millal üht esitlema pead, millisest ülesandest sõltub kolleegi töö, mis kellaajaks mingi tegevus peab olema edastatud jne. Mida rohkem sa oma tegevusi tähtsuse järgi ritta seadma õpid, seda efektiivsemaks sa oma tööelu teed, sest aeg on täpselt planeeritud.

Ära unusta oma tööpäeva lõpetada!

Tööpäev ei kesta 24 tundi, vaid inimene vajab ka puhkust. Nii lihtne on heita enne magamaminekut veel korraks pilk e-kirjadele, kerge on hilistel õhtutundidel köögilaual sülearvuti lahti võtta ja lisada Excelisse mõni rida või alustatud ülevaatesse veel paragrahv juurde luua. Need on elulised näited, mida tänapäeva tööprotsessides kahjuks tihti ette tuleb. Selle vältimiseks on aga lihtne nipp: kehtesta endale üks kindel kellaaeg, milleni töötad, ja luba endale, et sellest üle ei lähe. Teisisõnu, ära unusta tööpäeva enda jaoks lõpetamast ja püsi tegevustega konkreetses ajaraamis.

Kokkuvõtteks, neid põhilisi eelkirjeldatud apse vältides saab muuta töökorralduse sujuvamaks ja efektiivsemaks. Kontorist väljaspool töötamine nõuab tugevat enesedistsipliini, läbimõeldud töökorraldust ja nutikat ajaplaneerimist, vaid nii saab kaugtöö olla tõhus ja tulemuslik.

Autor: Kaija Teemägi, Elisa personalijuht

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456