Selles suhtes paistavad eeskätt silma IT- ja tarkvarasektor, kus isegi väikesed kõikumised meeskondade pühendumuses võivad oluliselt mõjutada ettevõtte käekäiku ja kasumlikkust. Töötajate motivatsiooni kõrgel hoidmises tuleb näha kriitilist edutegurit, mis juhtidele ja personalitöötajatele tähendab igapäevast pühendumist inimestele ja nende vajadustele ning uute lahenduste otsimist.
Motivatsioonipakett organisatsiooni kodulehel või töökuulutuses on enamiku spetsialistide jaoks pigem hügieenifaktor, mille olemasolu igal juhul eeldatakse, ning aastapreemia, aktsiaoptsioonide, koolituste ja ühisürituste, spordikulude hüvitamise, massaaži ja lisapuhkuste kohta võib mõningase liialdusega öelda, et need ei taga oluliselt suuremat pühendumist kui tasuta kohv.
Tegurid, mille kaudu organisatsioonid saavad tegelikult oma liikmete motivatsiooni mõjutada, peituvad pigem muus ja enamik neist ei maksa (otseselt) mitte midagi. Suur osa neist on seotud töötaja suhetega, nii organisatsiooni kui juhiga: töökorralduse paindlikkus, valikuvabadus, sobiv tasakaal otsustamisõiguse ja vastutuse vahel ning mõistagi juhi isikuomadused. Juht peab oma inimesi väärtustama, toetama ning õiglaselt kohtlema.
Millest motivatsioon sõltub, loe edasi SIIT!
Autor: Ursula Altmets, personaljuht