5. juuli 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kui tasuta kohv ja motivatsioonipakett enam ei meelita ...

Kohvi saab nautida ka kaugtööd tehes. Pole küll päris tasuta, ent sageli jääb selles valikus peale kodukontori võimalus.
Foto: pixabay.com
Pole palju aega möödas sellest, kui ka Eestis oli tavaks öelda rahulolematutele töötajatele, et kui miski ei meeldi, astu välja, ukse taga on järjekord teistest töösoovijatest. Täna tööandja enam sellise suhtumisega konkurentsis ei püsi, kuna eriti intellektuaalsel kapitalil põhinevas majanduses on iga hea töötaja ukse taga järjekord tööandjatest, kes soovivad teda üle osta, vahendab Eesti Teenindus- ja Kaubandustöötajate Ametiühing Eesti Päevalehte.

Selles suhtes paistavad eeskätt silma IT- ja tarkvarasektor, kus isegi väikesed kõikumised meeskondade pühendumuses võivad oluliselt mõjutada ettevõtte käekäiku ja kasumlikkust. Töötajate motivatsiooni kõrgel hoidmises tuleb näha kriitilist edutegurit, mis juhtidele ja personalitöötajatele tähendab igapäevast pühendumist inimestele ja nende vajadustele ning uute lahenduste otsimist.

Motivatsioonipakett organisatsiooni kodulehel või töökuulutuses on enamiku spetsialistide jaoks pigem hügieenifaktor, mille olemasolu igal juhul eeldatakse, ning aastapreemia, aktsiaoptsioonide, koolituste ja ühisürituste, spordikulude hüvitamise, massaaži ja lisapuhkuste kohta võib mõningase liialdusega öelda, et need ei taga oluliselt suuremat pühendumist kui tasuta kohv.

Tegurid, mille kaudu organisatsioonid saavad tegelikult oma liikmete motivatsiooni mõjutada, peituvad pigem muus ja enamik neist ei maksa (otseselt) mitte midagi. Suur osa neist on seotud töötaja suhetega, nii organisatsiooni kui juhiga: töökorralduse paindlikkus, valikuvabadus, sobiv tasakaal otsustamisõiguse ja vastutuse vahel ning mõistagi juhi isikuomadused. Juht peab oma inimesi väärtustama, toetama ning õiglaselt kohtlema.

Millest motivatsioon sõltub, loe edasi SIIT!

Autor: Ursula Altmets, personaljuht

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456