Küsige endalt: kas minu töökeskkond on turvaline, kas ma paiknen seal selliselt, et mind ei saada kohe rünnata, kas mul on võimalus vajadusel taanduda?
Inimestega suheldes on oluline olla valmis kokku puutuma erinevate emotsioonidega ja kasutama sobivat suhtlusstiili. Hea, kui suudame suhtlemisel lähtuda põhimõttest, kuidas inimest aidata, mitte aga teda tõrjuda ja mõelda temast kui ebamugavast isikust lahtisaamisest. Tänapäeval, kui meie töökeskkonnas on eri kultuuridest päit inimesi, peame mõistma eri kultuuride iseärasusi, nende kultuuride esindajate käitumist ja hoiakuid, see lihtsustab konfliktide ärahoidmist.
Peamiseks kitsaskohaks on emotsioonide välja näitamine: oleme harjunud vaoshoitud kaasmaalastega, kuid mida lõunapoolsemad on inimesed, seda emotsionaalsemad ollakse, ja kui me ei ole selleks valmis, võivad niisugused emotsioonide väljapursked olla hirmutavad.
Põhilised vead mida suheldes tehakse:
• suhtlemine võimupositsioonilt (nii on ja nii jääb, KÕIK);
• enese kõrvaldamine teemast (mina ei tea midagi, mina ei saa midagi teha);
• minnakse kaasa emotsioonidega (karjume teineteise peale);
• me näeme teisi, ega ei arvesta oma käitumisega ( mul ei ole teile midagi öelda, NÄGEMIST! Hmm, miks ta vihastas?).
Kuidas toimida kolleegi ootamatu käitumise, korral? Kuidas tulle toime agressiivse ja ründava kolleegi või kandidaadiga? Kuidas käituda nii, et su tegevusest on kasu, mitte kahju? Seda kõike kuuled täpsemalt juba 20. veebruaril Mustamäe Apollos toimuval Personaliuudiste aastakonverentsil, kus turvalisuse teemal kõnelejana astub üles Sisekaitseakadeemia Politsei- ja Piirvalvekolledži õppejõud Rene Murumaa. Info ja registreerimine SIIN!