Autor: Tiia Nightingale, loovkirjutamise ja videoreklaamteenuste firma Taevatarkus juht • 31. oktoober 2019

Oled see mida kingid, ehk mõtisklus firmakingituste teemal

Mis on firmakink? Mis on üldse kingitus? See on ühekorraga nii sügavalt filosoofiline, esteetiline kui ka juriidiline küsimus. Kas see, kui isa kingib pojale auto on hea kingitus? Kui kallist firmakingitust kinkida võimalikule tulevasele kliendile? Kas see, mis meeldib minule, meeldib ka kingi saajale?
Kingiideed - Jõulukingitused

Kingitused loovad emotsioone

Tahaksingi korraks peatuda kingituse emotsionaalsel küljel. Kuna olen elus väga erinevatel aladel töötanud – eesrindlikust riigiametist diplomaatia alal kuni loomesektori turunduseni ja tagasi –, siis olen väga erilaadsete kingikultuuridega kokku puutunud. Olen erinevates riikides näinud nii ja naapidi vaadates uskumatuid kingitusi – kuldsetest elevandikihvadest ja tehnoloogia viimase sõna järgi toodetud nutiseadmetest, kuni kasutuskõlbmatute logoga pastakateni, millel kirjad pealt kulunud ning mis kukuvad koos kehvalt liimitud siidivoodriga välja katkisest plastkarbist. Olen kohanud jubedat meenemünti, mida nähes saaja sulgeb karbi ehmunult, olen näinud, kuidas kingi saaja puhkeb õnnest nutma, sest kingitus läks otse hinge. Olen olnud tunnistajaks, kuidas kingi kõrgetasemelist saajat saatev delegatsioon kahvatab kingitust nähes ning palub selle ära peita ja mitte seda üle anda. Olen näinud nii pettumusest mossis nägusid kui kingirõõmust kirkaid särasilmi.

Kingituste tegemine on kultuuriti väga erinev, see valdkond on avar ja sügav, kuid kuna jõulud on kohe ukse ees ja kingirõõmude ja -murede sesoon avatud, siis keskenduksin hetkel teemale: kodumaised firmakingitused. Mõistliku juhtimise ja töökorraldusega firmades käib suur kingisiblimine juba oktoobri algusest või varemgi, sest see, kes valikuid edasi lükkab, peab hiljem maksma sama asja eest rohkem, ning otsa veel ka valuraha nii ajas kui närvikulus. Tegelikult ka – kui reklaamkingitused veel valimata, tasuks kohemaid teha muu rabelemise keskel hetkeks paus ja uurida kingifirmade kodulehekülgedelt rubriiki jõulukingiideed ning leida head kingieksperdid nõuandjateks. See säästab aega, närve ja väga sageli ka korraliku summa raha.

Kingikultuur muutuste tuules

Kinkide teemal saab tõdeda, et koos me ümber muutuva maailmaga on muutumises ka kingikultuur kui selline. Konservatiivsemate traditsioonide austajad võivad samas rõõmustada, sest kingitavad muutuvad veidi aeglasemalt kui muud meelitamise mängureeglid. Ja see on vahva. Sest näiteks, kuigi kingitus ise on moodne tehnovidin, näiteks juhtmevaba Bluetooth kõlar, LED-valgustusega võtmehoidja, pehme pleed, või siis imearmas Eesti käsitöö, siis endiselt on kombeks kõik kenasti pakendada, ning lisada vana traditsiooniline papist päris postkaart. On ju tore sellist kombot saada? Jah. Samas aga, samm edasi, ja kõigele lisaks ka kilekotti pakkimine oleks juba ajalooliselt ränk viga. Õnneks mõtlevad edumeelsed tootjad ja kingieksperdid tänapäeval ka nutikamale pakendamisele. Pakendikultuurgi muutub koos muutuva kingikultuuriga ja inimeste esemelise mõttemaailmaga. Hetkel tahaks küll loota, et varsti saame näha, kuidas enamiku firmade eelistuseks saab täiesti plasti- ja kilevaba orgaaniline pakend ning ökotooted.

Kinkimisel on emotsionaalsest ja praktilisest aspektist loogiline, et mõtleme eelkõige sellele, mis kingisaajale heameelt teeks. Maailmas ringi reisides näeme kohaliku- ja maailmakultuuri, hariduse, maailmavaate ja maailmavalu mõju inimeste kingikäitumisele. Ka see liigub ja muutub koos üleilmastumisega.

Seoses aina tugevnevate häältega looduse ja võib-olla kogu planeedi hävingu teemadel on toimumas teatud mõttes globaalne ärkamine. Selle loodetavasti mitte täielikult hilinenud liikumise üheks tunnuseks on vastutustundlikum ja loodussäästlikum mõtlemine, ning koos sellega ka soov kingivalik teha vaid rohelisest mõtteviisist kantud kingituste seast. Kinkida midagi, mis liialt ei kahjustaks keskkonda, oleks ümbertöödeldav ja taaskasutatav. Õnneks saab alati nõu küsida loodussõbralikult mõtlevatelt kingiekspertidelt.

Firmameened - Kingiideed

Kingitus on kinkija nägu

Mida räägib aga kingitus sinust endast? Sa oled see, mida kingid. Kinkida saab rõõmu või muret, ükskõiksust või armastust, minnalaskmist või hoolimist. Kingitustega saab kaasa aidata kingi saaja elule või seda hoopis raskendada. Tänase, me siiani sinise, kuid inimese põhjustatud probleemide puntras vaevleva planeedi päevad võivad olla üsna pea loetud, kui me kõik end kokku ei võta ja oma maailmatunnetust ei muuda. Elu ise on ju ka kingitus. Kas siis planeeritud või planeerimata üllatus kõigile osapooltele, kuid imeline kingitus ta on ja see tõsiasi ei muutu.

Et me kingitud elu veelgi ilusam oleks, on inimestel juba koopaaegadest peale kombeks üksteisele kingitustega heameelt valmistada. Ja tänapäeval, kui sul on oma äri, oma firma, tore klubi või organisatsioon, siis pole loogilisemat käitumist, kui teha sobilikel puhkudel jõudumööda reklaamkingitusi – praegustele ja tulevastele klientidele, koostööpartneritele, kolleegidele, keda iganes tahaksid rõõmustada, et sinu ettevõtet positiivselt meenutataks.

Minult küsiti hiljuti, et mis on olnud minu elu kõige meeldejäävam firmakingitus. Jäin sügavalt mõttesse. Lasin silme eest läbi üle kolmekümne tööaasta, eri paigus, eri meeskondades ja organisatsioonides. Meenus hulk toredat, kuid kasutut nodi, mis oli kingitud selleks, et oleks midagi millegi puhul käest kätte anda, aga just heas mõttes läbimõeldud kingid olid alati need, milles oli isiklikku mõõdet ja hingepuudet. Ja alati töötab ka hea huumor. Kui siit nüüd kõigest eelnevast järeldus tõmmata, siis võiks mõelda nii, et meeldejäävad meened tuleks nii põhjalikult läbi mõelda, et nad tunduksid saajale isiklikud, teeksid ta tuju heaks, ega koormaks ka loodust.

Kinkida saab ju peaaegu ükskõik mida, kui see vaid hästi läbi mõelda, õigesti märgistada ja sobivalt pühendada. Kingituseks sobivad ka omaenda ettevõtte tooted, või minimudelid neist, millele meistrid on kaunisti kandnud firma logo. Või kellele siis ei meeldiks kingituseks saada vahva 3D Rubiku kuubik, mille saab vastava liitreaalsuse äpi abil “elama panna”, päikesepaneeliga väike akupank või siis lihtsalt lõhnaküünlaid, millel kaunis kirjas teie ettevõtte logo ja nimi? Ja eriti kena on kui seda saadab näiteks korvitäis värskeid puuvilju või tükk head juustu, kaasas juustunugade komplekt ning puidust lõikelaud või siis pudel head veini ning läbimõeldud jõulukaart.

Kaunist ja tarka kinkimist!

Huvitavaid ideid firmakingituste ja ärimeenete kohta leiad veel nendest lugudest:

Millised reklaamkingitused aitavad kasvatada äri?

Mis kasu on reklaamkingitustest digitaalsel ajastul?

Uued firmakingituste trendid 2019. aastal

Kuidas reklaamkingitustega maailma päästa?

Kuidas valida reklaamkingitus, mida palju kasutatakse ja märgatakse?

Nipp, mis aitab reklaamkingituste tellimisel säästa aega ja raha

Miks on igal ettevõttel vaja töötajate kingituste programmi?

Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust?

Miks iga ettevõtja peaks rohkem kasutama ärikingitusi?

Kuidas valida häid reklaamkingitusi: ekspert selgitab kõike, mida pead teadma

Kuidas lisada reklaamtoodetele digitaalsisu?

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456