Autor: Äripäeva eriprojektide toimetus • 11. november 2021

Juunika täidab uue digitaalse abimehega koolitusmaastikul katmata ala

Ettevõtte juhtivpartner Raul Ennus FOTO: Rain Jüristo

Peaaegu 25aastase kogemusega Juunika Koolitus peab oluliseks innovatiivsust. Ei taheta mitte üksnes ajaga kaasas käia, vaid olla ka teerajajad. Nii jõuabki klientideni peagi virtuaalne õpiabiline Sophia. Ettevõtte juhtivpartner Raul Ennus on kindel, et digitaalne järelõpe on samm, mille astumine aitab viia teenuse järgmisele kvaliteeditasemele.

Iga koolituse puhul on olulise tähtsusega, mis saab õpitud teadmistest edasi. Vaid koolitusel osalemine ilma uute teadmiste kinnistamiseta on poolik töö. Kui tahad, et uued teadmised reaalselt su käitumist muudaks, siis tegele mingilgi viisil nende juurutamisega. „Näiteks, kui lõpetasid autokooli, siis mine ja sõida autoga, kasvõi igal õhtul tund aega,“ toob Ennus lihtsa näite.

Tihti tekib aga pärast koolituse lõppu probleem, et minnakse töö ja eluga edasi, juurutamiseks aega ei jätku ja keegi ei tea, kelle ülesanne selle korraldamine üleüldse olema peaks. „Kuna kõik kliendid ei ole valmis juurutamisega süsteemselt tegelema, kas teadmiste või ressursside puuduse tõttu, siis lõimegi digitaalse õpiabi­mehe, kes selles osas aitab,“ avaldab Ennus.

Sophia toimib automaatselt, lahendades seega osaliselt pärast koolitust küsimuse, kes materjalidega edasi tegeleks. Õpiabiline tuletab ennast aeg-ajalt meelde ja annab koolituse läbinud inimestele teadmiste kinnistamist võimaldavaid väikeseid praktilisi ülesandeid.

Tegemist on täna kohalikul koolitus­turul uudse teenusega. Klientide kasutusse peaks see jõudma lähiajal järk-järgult, kuna Juunika Koolituse juhtivpartneri sõnul on just lõppemas edukas pilootkasutus.

Eristumine on tähtis

Juunikas ei ole eesmärgiks lihtsalt koolitusi müüa, selline huvi on Ennuse hinnangul väga lühiajaline. „Meie sooviks on ikkagi, et meie poolt pakutud teemad tooks klientide juures kaasa olulisi muudatusi. Pikaajaline partnerlus on see, mille poole alati püüdleme.“

Kui jätta kõrvale uudne õpiabiline, siis uuendused on Juunikas olulised ka koolituse teemade valikul.

Kohalikul koolitusturul on pakkujaid rohkelt, õpetusi jagatakse seinast seina teemadel. Kuidas siis püsida konkurentidest sammuke ees ja mitte rahulduda sellega, et pakkuda midagi, mida ka kõik teised pakuvad?

„Näeme sellega igapäevaselt kõvasti vaeva,“ tõdeb juhtivpartner. „Eks kõik ette­võtted tahavad kuidagi eristuda. Kooli­tuste valik Juunikas uueneb kaks korda aastas. Vaatame pidevalt programme üle ja peame arengut ka selles osas väga oluliseks.“

Koolitamise nurgakiviks on isiklik kogemus. Raske on klientidele teenuseid soovitada, kui ei ole neid ise järele proovinud. Nii pöörataksegi ettevõttes palju tähelepanu ka sellele, et ise võimalikult palju koolitusi järele proovida, enne kui neid klientidele pakkuma asuda. „Näiteks kasutame ise häid kaasaegseid uute teadmiste juurutamise praktikaid,“ selgitab Ennus, „mis aitab meil ka klientidele paremini selles osas nõu anda.“

Olukorra tõttu maailmas mängivad koolitusettevõttes üha enam rolli e-koolitused. Ühelt poolt muudavad need osalemise lihtsamaks, kuid teisalt tekitavad ka uusi probleeme. „Sinna oleme päris palju investeerinud, et pakkuda võimalikult kvaliteetseid online-koolitusi. Meil on seetõttu ka e-koolitusi, mida keegi teine Eestis üldse või vähemalt sellisel kujul ei pakugi.“

Head töötajad on üliolulised!

Veel olulisem ning vähemalt sama keeruline kui pidev ajaga kaasas või isegi ajast ees käimine on kvaliteetse tööjõu leidmine ja pidev arendamine. „Meil on superhea meeskond ja ootame oma ridadesse pidevalt uusi professionaalseid koolitajaid ja nutikaid ning ettevõtlikke töötajaid,“ räägib Ennus. Ettevõtte meeskonda kuulub praegu umbes 20 väga toredat ja tublit inimest. Koolitajaid on võrgustikus üle 300.

Palgasüsteem on Juunika Koolituses võimalikult õiglane, kõigil töötajatel on märkimisväärse osakaaluga tulemuspalgad. „Kui panustad rohkem, siis saad ka rohkem teenida. Võid mõni kuu ka kolmekordse põhipalga kindlustada ja see ei ole sündmus, mida tuleb ette vaid „üks kord sajandis“,“ muigab Ennus.

„Organisatsioonid on väga erinevad, üks väga hea koolitaja ei saa olla parim kõigi jaoks. Meie üks tugevus on ka see, et leiame oma võrgustikust just selle koolitaja, kes antud kliendile parasjagu kõige paremini sobib. Ja vajadusel leiame koolitaja ükskõik millisest maailmajaost!“ Eks igaüks on täna­päeval suuteline eksperte otsima, aga leida need, kes on reaalselt head, see on omaette oskus. Eriti kui pead otsima neid näiteks USAst või teistest kaugematest riikidest.

Asjadest olulisem on suhtlemiskultuur

„Võid soetada kalli kontori ja ilusa arvuti, kuid kui töö- ja juhtimiskultuur on kehv, siis inimesi ei huvita, kas tal on töö juures tasuta pitsa või ülipeen kontor. Me oleme järjepidevalt panustanud sinna, et töökeskkonda, sh -kultuuri paremaks muuta. Meil on hübriidkontoris suurepärane õhkkond ja meie tore meeskond on alati valmis uute asjadega kaasa minema.“ Praegu näiteks katsetatakse üleminekut 7-tunnisele tööpäevale, säilitades seejuures senised palgad.

„Inimeste õnnetunne on väga oluline ja kui näiteks 7 tunniga on ta suuteline tänu puhanud olekule ära tegema samaväärse või isegi parema töö ja pole koju minnes surmväsinud, siis võidavad sellest muudatusest kõik. Tänapäeva töö iseloom on ammu muutunud, samas normid on kohati väga iidsest ajast,“ leiab Juunika Koolituse juhtivpartner Raul Ennus.

Jaga lugu
Personaliuudised.ee toetajad:
Kai MillerPersonaliuudised.ee juhtTel: 5330 5136
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700